
wgnioty w obręczy - naprawa?
wgnioty w obręczy - naprawa?
Po oględzinach roweru po weekendowym gruzowaniu zauważyłem (moje pierwsze
dwa wgnioty na tylnej obręczy - jeden poważniejszy, drugi lżejszy i mam pytanie co z tym zrobić, tzn. czy może prostować (kombinerki, młotek..? ) czy zostawić jak jest, czy może ta obręcz już jest na straty? W tym większym widać chyba pęknięcie obręczy wzdłuż obwodu, ale opona się trzyma jakoś.

Prostować można, aby delikatnie, ja swoje prostowałem.
Tutaj pomocny art: http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesd ... -2012.html
Tutaj pomocny art: http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesd ... -2012.html
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Dokładnie jak mówi Przemek, jak to nie jakiś byczy wgniot lub nie jest to obręcz UST - to zostaw!
Niestety prostowanie większości obręczy przy użyciu klucza nastawnego i łyżki, to bardzo durny pomysł a takie chłopskie wynalazki przedstawione w artykule Pinkbike prowadzą do nie odwracalnych deformacji obręczy a w połowie przypadków doprowadzają do pęknięć. To co dobre w tym opisie, to bardzo dobry klucz do prostowania obręczy firmy MorningStar, link jest tutaj; http://morningstartools.com/Pages/RimRench.aspx
Sam takiego używam i polecam wszystkim, proste i genialnie skuteczne narzędzie - jego działanie jest precyzyjne, dzięki specjalnemu kształtowi chwytającego wargę obręczy
Niestety prostowanie większości obręczy przy użyciu klucza nastawnego i łyżki, to bardzo durny pomysł a takie chłopskie wynalazki przedstawione w artykule Pinkbike prowadzą do nie odwracalnych deformacji obręczy a w połowie przypadków doprowadzają do pęknięć. To co dobre w tym opisie, to bardzo dobry klucz do prostowania obręczy firmy MorningStar, link jest tutaj; http://morningstartools.com/Pages/RimRench.aspx
Sam takiego używam i polecam wszystkim, proste i genialnie skuteczne narzędzie - jego działanie jest precyzyjne, dzięki specjalnemu kształtowi chwytającego wargę obręczy
chyba nie ma na swiecie ridera, ktory jezdzac w gorach/ostrzej w terenie nie mial by wgniotow... gdyby sie tak kazdy przejmowal byle zagieciem to handel obreczami bylby najlepszym interesem swiata...
mam kilka podobnych wgniotow i od ok. 4 lat w gorach nic sie z zadnym nie dzieje. Nie mam pojecia co ma na celu prostowanie wgniecen.
jak sie boisz to zmien obrecz, chetnie odkupie od ciebie tą, rzecz jasna po cenie złomu
btw. jeszcze pare dni "gruzowania" i mozesz spotkac sie z odpadajacymi kawalkami gumy z klockow na bieżniku opony.
mam kilka podobnych wgniotow i od ok. 4 lat w gorach nic sie z zadnym nie dzieje. Nie mam pojecia co ma na celu prostowanie wgniecen.
jak sie boisz to zmien obrecz, chetnie odkupie od ciebie tą, rzecz jasna po cenie złomu

btw. jeszcze pare dni "gruzowania" i mozesz spotkac sie z odpadajacymi kawalkami gumy z klockow na bieżniku opony.
To nie tak, że się boję tylko zależy mi na tym, żeby było dobrze. Ten mniejszy wgniotek to mnie właściwie nie martwi, ale myślę, że z tym większym trzeba coś zrobić, bo myślę, że może utrudniać np. zmianę gumy i w ogóle dobrze nie wygląda. Zastanawiam się czy to pęknięcie to tylko lakier, czy fela też się rozczłonkowała.
Btw. snejka nie było, highrollery 2blis wytrzymały, ale to dzięki właściwemu ciśnieniu. Nauczyłem się już jeździć z trochę większym ciśnieniem niż to robi znaczna część riderów, pompują nieco ponad 1bar i się dziwią, że 2x dziennie łapią snejka albo wentyle im urywa. Wiadomo - jak opona taka miękka to fajnie wybiera drobne nierówności ale o tym co się z nią dzieje np. na zakrętach to już nie kojarzą i turlają się w poprzek stoku.
Ja natomiast na przyszłość na skaliste trasy wrócę do pancernych MM, HR są trochę za delikatne lub trzeba skakać jak sarenka między skałami, żeby to miało szanse powodzenia.
Btw. snejka nie było, highrollery 2blis wytrzymały, ale to dzięki właściwemu ciśnieniu. Nauczyłem się już jeździć z trochę większym ciśnieniem niż to robi znaczna część riderów, pompują nieco ponad 1bar i się dziwią, że 2x dziennie łapią snejka albo wentyle im urywa. Wiadomo - jak opona taka miękka to fajnie wybiera drobne nierówności ale o tym co się z nią dzieje np. na zakrętach to już nie kojarzą i turlają się w poprzek stoku.
Ja natomiast na przyszłość na skaliste trasy wrócę do pancernych MM, HR są trochę za delikatne lub trzeba skakać jak sarenka między skałami, żeby to miało szanse powodzenia.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 21.04.2013 18:48:37
- Kontakt:
?!?!
Zostaw obręcz w spokoju.
Jak zacznie przypominać moją, możesz myśleć o zmianie:
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08944.JPG
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08946.JPG
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08948.JPG
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08949.JPG
Zostaw obręcz w spokoju.
Jak zacznie przypominać moją, możesz myśleć o zmianie:
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08944.JPG
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08946.JPG
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08948.JPG
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08949.JPG
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
Re:
Widzę, że z czasem przestałeś nawet używać oponEDDIE pisze:?!?!
Zostaw obręcz w spokoju.
Jak zacznie przypominać moją, możesz myśleć o zmianie:
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08944.JPG
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08946.JPG
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08948.JPG
http://onebike.pl/images/Prywatne/DSC08949.JPG

-
- Posty: 43
- Rejestracja: 21.04.2013 18:48:37
- Kontakt:
wgnioty w obręczy - naprawa?
W niektórych typach obręczy prostowanie jest więcej niż wskazane ale jak się jeździ na oponach bezdętkowych, czyli UST-tubeless
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości