Fox 40 Hybrid Air 2013 vs 888 RC3 Evo Ti V2 vs Manitou Dorad

albert27
Posty: 73
Rejestracja: 19.10.2011 07:07:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Fox 40 Hybrid Air 2013 vs 888 RC3 Evo Ti V2 vs Manitou Dorad

Post autor: albert27 »

Tak jak wyżej w temacie(Fox 40 Hybrid Air 2013 kashima coat vs 888 RC3 Evo Ti V2 2013 vs Manitou Dorado Pro najnowszy rocznik) mam do wyboru w/w amortyzatory na nowy sezon 2014, Jest dylemat który wybrać bo wszystkie są bardzo dobre. Zaproponujcie coś i rozwińcie temat. Mieliście lub macie w/w amor, napiszcie coś o jego pracy, serwisach, kosztach użytkowania. :D :o
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Ja ma prostą miarkę a mianowicie do którego widelca, firmy tuningowe nie oferują zmiany zaworowania lub całych cardriges - jedynie do Dorado i DVO...
MaxxisDH
Posty: 267
Rejestracja: 07.02.2013 17:33:26
Lokalizacja: Kansas City / Alcatraz
Kontakt:

Post autor: MaxxisDH »

Ja mam foxa 40 ale nie hybrid air , ale ogólnie praca mega , jak dla mnie tylko jedno razowy serwis w cult -bikes 350 zł , aczkolwiek pewnie chodzi ci o foxa 40 tego z pinkbike , to penie bez gwarancji fox a co za tym idzie w mniejszych serwisach może ktoś się podejmie serwisować foxa za taniej niz 350 zl bo prawda jest taka ze dobrze serwisować foxa 40 w cult - bikes jak jest fox 40 na gwarancji.
Na zamówienie ! (spodnie ,jerseye ,gogle , kaski , ochraniacze , buzery itd ) GG:13394531
albert27
Posty: 73
Rejestracja: 19.10.2011 07:07:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: albert27 »

Hybrid air znalazlem w stanch. Nigdy wczesniej o nim nie slyszalem. Najbardziej interesuje praca. Czy rzeczywiscie fox nie jest przereklamowany i placi sie za sama firme?888 rc3 evo ti v2 to klasyka sama w sobie. Serwisy wczesniej czy później bd robil sam. Nighdy nie jezdzilem na foxie wiec pytam.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

MaxxisDH co za głupoty piszesz, w culcie przeserwisują amortyzator bez względu czy ma gwarancję czy nie, swoją drogą płacić za to 350zł to trzeba mieć naprawdę za dużo pieniędzy, tam nie ma czegoś czego nie da się zrobić samemu.

Co do tematu to każdy amortyzator ma plusy i minusy, napisz czego oczekujesz od amortyzatora i ile kosztują, bo teaz to każdy można polecić.
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

Ja tam jeżdżę na zwykłym FIC'ie i sobie chwale, a serwis robię sam średnio co 1/1,5 mc. Żadnej gwarancji nie posiadam i jest mi zbędna bo trzeba mieć dwie lewe ręce, albo niespełna rozumu, żeby płacić takie pieniądze, za coś, co jest banalnie proste. Widelec za jego troskę wdzięczy się pracą. Ważne jest żebyś dobrał odpowiednia sprężynę :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

GgG pisze:MaxxisDH co za głupoty piszesz, w culcie przeserwisują amortyzator bez względu czy ma gwarancję czy nie, swoją drogą płacić za to 350zł to trzeba mieć naprawdę za dużo pieniędzy, tam nie ma czegoś czego nie da się zrobić samemu.

Co do tematu to każdy amortyzator ma plusy i minusy, napisz czego oczekujesz od amortyzatora i ile kosztują, bo teaz to każdy można polecić.
Z cultem to ja mam takie przezycia, ze nie dalbym im nigdy zarobic. Oni sporo rzeczy nie umieja zrobic albo udaja, ze sie nie da.

A co do hybrid air - to wyjety z sessiona. Ja nie wiem czy pakowałbym się w coś do czego moze być bardzo mało częsci poza oficialnymi kanałami - serwis moze byc drogi, a czesci nie musza byc na szybko dostępne.


Jak dlam nie evo ti jak waga tytanowej sprezyny pod Ciebie pasuje to najlepszy wybór bo amor bez problemów.
MaxxisDH
Posty: 267
Rejestracja: 07.02.2013 17:33:26
Lokalizacja: Kansas City / Alcatraz
Kontakt:

Re:

Post autor: MaxxisDH »

GgG to wiadomo ze zrobią serwis czy masz gwarę czy nie ale wiadomo płacisz 350 zł ,ale chodzi o to np ze jeżeli masz gwarę to 1 raz do roku musisz wykonać u nich serwis żeby ewentualnie uznali gwarancje , bo jak obczają ze serwis był niewykonany to raczej nie uznają gwarancji np coś ci pęknie itd.
Na zamówienie ! (spodnie ,jerseye ,gogle , kaski , ochraniacze , buzery itd ) GG:13394531
albert27
Posty: 73
Rejestracja: 19.10.2011 07:07:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: albert27 »

czyli wszystko przemawia za 888 rc3 evo ti v2 2013 , mniej awaryjny i rzadsze serwisy. kto wie jak z jego pracą?
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Soulforged »

Mam ten amor od roku - jestem co najmniej zadowolony, bardzo przyjemna praca - płynność, duża czułość, odpowiednia progresja, nie mam pod tym względem uwag krytycznych. Konstrukcja jest przemyślana. Jedynym mankamentem tego sprzętu jest brak oddzielnej regulacji LSC/HSC.

Osobiście gdy myślę o zmianie amora na myśl przychodzi mi tylko C2R2 380.
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: EDDIE »

MaxxisDH pisze:GgG to wiadomo ze zrobią serwis czy masz gwarę czy nie ale wiadomo płacisz 350 zł ,ale chodzi o to np ze jeżeli masz gwarę to 1 raz do roku musisz wykonać u nich serwis żeby ewentualnie uznali gwarancje , bo jak obczają ze serwis był niewykonany to raczej nie uznają gwarancji np coś ci pęknie itd.
Z tą gwarancją to bym się tak nie zapędzał :)
Jestem prawie pewien, że w przypadku jakiejś awarii znajdą wymówkę do wywinięcia się od naprawy.
Znam to na przykładzie RC4 cieknącym po 2 dniach jazdy....
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
Godryk
Posty: 233
Rejestracja: 16.06.2007 11:59:06
Kontakt:

Post autor: Godryk »

albert27 W tym momencie będąc na twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał nad wyborem amora. Na allegro jest pewna oferta Bosa RaRe air... Sprzedającemu zależy na czasie więc sprzedaje swoją "perełkę" w szalonej cenie. Z wszystkich amorów na rynku właśnie ten jeden aktualnie jest nie do przebicia pod względem pracy a jednocześnie bezawaryjności bezobsługowości i łatwości ewentualnego serwisu. Dostępność do części zamiennych... hmm będzie ci potrzebna tylko jeśli zmieszasz go złamać. Bos posiada wymiarowe uszczelki a po za nimi nie ma się tam co zepsuć w przeciwieństwie to np Foxa.
888 rc3 evo ti v2 2013 hmm niby wszyscy tak ostatnio chwalą te 888 bo jakie to ładne i modne a nikt nie wspomni o tym ile widzi się ich połamanych na zawodach czy na fotach w internecie do tego problemy z cieknącym tlumnikiem i utratą kompresji... Pracę maja na poziomie ale np moim zdaniem za bardzo się zapadają/nurkują a na małych nierównościach praca do zachwycających nie należy.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

Godryk pisze:albert27 W tym momencie będąc na twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał nad wyborem amora. Na allegro jest pewna oferta Bosa RaRe air... Sprzedającemu zależy na czasie więc sprzedaje swoją "perełkę" w szalonej cenie. Z wszystkich amorów na rynku właśnie ten jeden aktualnie jest nie do przebicia pod względem pracy a jednocześnie bezawaryjności bezobsługowości i łatwości ewentualnego serwisu. Dostępność do części zamiennych... hmm będzie ci potrzebna tylko jeśli zmieszasz go złamać. Bos posiada wymiarowe uszczelki a po za nimi nie ma się tam co zepsuć w przeciwieństwie to np Foxa.
888 rc3 evo ti v2 2013 hmm niby wszyscy tak ostatnio chwalą te 888 bo jakie to ładne i modne a nikt nie wspomni o tym ile widzi się ich połamanych na zawodach czy na fotach w internecie do tego problemy z cieknącym tlumnikiem i utratą kompresji... Pracę maja na poziomie ale np moim zdaniem za bardzo się zapadają/nurkują a na małych nierównościach praca do zachwycających nie należy.
Nie chodzi o łamanie, chodzi np. o twarde dobicie i uszkodzenie części tłumika. Nigdy nie zakładaj, że nie ma co się zepsuć. Pare razy tak robilem i dobrze mnie to w dupe ugryzło. Dostępność częsci zapasowych wazniejsza jest niż bezawaryjnosc. Lepiej cos co latwo naprawic niz cos co sie psuje sproradycznie ale jak sie psuje to masz przewalone.
Godryk
Posty: 233
Rejestracja: 16.06.2007 11:59:06
Kontakt:

Post autor: Godryk »

Spaced w teorii masz racje. Sam wiem ile się nacierpiałem gdy było trzeba zdobyć czy dorobić części do tlumnika Foxa czy Boxxera. W przypadku tego Bosa na prawdę jest inaczej. Tam o tlumnik nie ma się co martwić przeżyje nawet jeśli ktoś go domyka na twardo raz za razem. Problemem w Bosach od zawsze były zbijające się sprężyny jednak w tym przypadku jest to wideł powietrzny co eliminuje ten problem. Do tego w powietrzniakach Bos ścisłej pasuje tuleje ślizgowe kasując wkur... luz z wersji sprężynowych.
Dodam ze np nigdy nie polecił bym damperow tej ze firmy miedzy innymi z powodu braku dostępności do części zamiennych.
albert27
Posty: 73
Rejestracja: 19.10.2011 07:07:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: albert27 »

nawet w tak zajebistym Bosie zawsze może się coś zjebać i co wtedy?? nie mam zamiaru męczyć się ze sprowadzeniem części. Cena 4 tyś. ale mając możliwość sprowadzenia czegoś spoza europy w dużo niższej cenie(ostatnio były nowe 888 RC3 Evo ti v2 2013 za 550 USD od prywatnej osoby) lub nowe foxy po 2,5-3tyś z gwar zdecydowanie wybieram drugą opcje celując w Foxa ,do których części są dostępne np w gregorio dla marzocchi.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

Godryk pisze:Spaced w teorii masz racje. Sam wiem ile się nacierpiałem gdy było trzeba zdobyć czy dorobić części do tlumnika Foxa czy Boxxera. W przypadku tego Bosa na prawdę jest inaczej. Tam o tlumnik nie ma się co martwić przeżyje nawet jeśli ktoś go domyka na twardo raz za razem. Problemem w Bosach od zawsze były zbijające się sprężyny jednak w tym przypadku jest to wideł powietrzny co eliminuje ten problem. Do tego w powietrzniakach Bos ścisłej pasuje tuleje ślizgowe kasując wkur... luz z wersji sprężynowych.
Dodam ze np nigdy nie polecił bym damperow tej ze firmy miedzy innymi z powodu braku dostępności do części zamiennych.
Czyli tłumik bosa jest niezniszczalny? Sprężyne powietrrzna łatwo zasyfić to raz. Dwa, że bos miał spore problemy z wadliwymi seriami. No ale rozumiem niezniszczalnosc i na dobiciu nic nigdy sie nie zepsuje.
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Soulforged »

Zastanawiałem się również nad BOS-em, nie zdecydowałem się ze względu na to że lubię rzeczy sprawdzone a nie "kultowe" i "ekskluzywne" których w sumie nikt nie miał a 90% opinii to legendy.

Dodatkowo nie zgodzę się z twierdzeniem że 888 ma słabą reakcje na małe nierówności - nie zauważyłem tutaj żadnych niedostatków.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Hmm czemu nie rozważasz kupna taniej puszki i wpakowania do niej tuningowego tłumika?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

http://allegro.pl/amortyzator-manitou-d ... 49771.html

Do dorado dostaniesz byle pierdółkę na crc, w środku nie ma czegoś nie do ogarnięcia, jak się uprzesz to możesz pogrzebać w shimach, sztywny, chyba mocny (nie widzialem zepsutych :) ) wagowo przyzwoicie no i dostępny na miejscu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość