Mondraker Rower Summum Pro vs YTINDUSTRIES tues 2.0 comp
Mondraker Rower Summum Pro vs YTINDUSTRIES tues 2.0 comp
Witam
Stoję przed kupnem roweru, który według was będzie lepszym wyborem? Czytałem dużo na ten temat ale nadal nie mogę się zdecydować. Proszę o opinię, dziękuje!
http://rowerowy.com/sklep/rowery/dh_fr/ ... h_fr%2Fall / http://www.yt-industries.com/shop/en/Bi ... 4nf5eocga3
Pozdrawiam
Stoję przed kupnem roweru, który według was będzie lepszym wyborem? Czytałem dużo na ten temat ale nadal nie mogę się zdecydować. Proszę o opinię, dziękuje!
http://rowerowy.com/sklep/rowery/dh_fr/ ... h_fr%2Fall / http://www.yt-industries.com/shop/en/Bi ... 4nf5eocga3
Pozdrawiam
Ja bym brał summuma , dla mnie jest ważne ze idą pancerze w ramie ,i wrazie coś by się działo z ramą to jest 7anna jak by co w pl , a w YT może być ciężko chociaż by wysyłać na gwarancje ramę do niemiec na własny koszt naprzykład , poza tym jak kupujesz rower ro najpierw płacisz a rower masz do pół roku dopiero u siebie, aczkolwiek jest atrakcyjna cena tego yt ,choć mówią ze są problemy z firmą BOS jeżeli chodzi o cześći zamienne i o serwis.
SUMMUM PRO
Plusy - pancerze w ramie , możliwość zmiany geometrii roweru , damper rc2 , fox 40 , dożywotnia gwarancja na ramę , mostek 0mm(żaden producent niedaje w rowerku takiego mostka).
Minusy - średniej klasy osprzęt
ROWER YT
PLUSY - ATRAKCYJNA CENA , DOBRY OSPRZĘT ,DAMPER 267 BOS
MINUSY - KOSZTY W RAZIE PROBLEMÓW Z ROWEREM I WYSYŁKA NA KOSZT KUPUJĄCEGO DO NIEMIEC , PROBLEMATYCZNY DAMPER BOS , BOXXER (ZAMIAST FOXA 40) , DŁUGIE OCZEKIWANIE NA ROWER.
Ja bym brał summuma pro.
SUMMUM PRO
Plusy - pancerze w ramie , możliwość zmiany geometrii roweru , damper rc2 , fox 40 , dożywotnia gwarancja na ramę , mostek 0mm(żaden producent niedaje w rowerku takiego mostka).
Minusy - średniej klasy osprzęt
ROWER YT
PLUSY - ATRAKCYJNA CENA , DOBRY OSPRZĘT ,DAMPER 267 BOS
MINUSY - KOSZTY W RAZIE PROBLEMÓW Z ROWEREM I WYSYŁKA NA KOSZT KUPUJĄCEGO DO NIEMIEC , PROBLEMATYCZNY DAMPER BOS , BOXXER (ZAMIAST FOXA 40) , DŁUGIE OCZEKIWANIE NA ROWER.
Ja bym brał summuma pro.
Na zamówienie ! (spodnie ,jerseye ,gogle , kaski , ochraniacze , buzery itd ) GG:13394531
Re:
aaaaaaahahahahahahMaxxisDH pisze: ważne ze idą pancerze w ramie ,i wrazie coś by się działo z ramą to jest 7anna jak by co w pl
Gdybym miał taki dylemat postawiłbym na yt ponieważ na + osprzęt przede wszystkim, tańszy jest i mimo wszystko wydaje mi się wytrzymalszy niż summum. Pancerze w ramie to jest nie za fajna rzecz, która ładnie wygląda lecz przy serwisie to szkoda sobie nerwy psuć. A gwara jak każda inna, jest wieku posiadaczy rowerów yt na tym forum i był temat o gwarze i nikt nie miał z tym problemu. Damper jak każdy inny, jak ccdb u nas serwisują to i bosa ogarną, może tylko mała ilość damperów na rynku w tym rozmiarze jest. Moim skromnym zdaniem + dla yt.
Re: Mondraker Rower Summum Pro vs YTINDUSTRIES tues 2.0 com
Stoisz przed kupnem?zielina15 pisze: Stoję przed kupnem roweru, który według was będzie lepszym wyborem?

Do czego ma być rower? DH, FR czy oranie pola oponami?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
tak na marginesie ten model summuma mozna na allegro kupic za 12k. Z tym ze forward geometry w nim to raczej trzeba sie przejechac, bo praktycznie wpakowanie innego mostka tam nie wchodzi w gre i jestes mocno okrojony wtedy co do wymiarow kokpitu. Pancerze w ramie to jest tylko i wylacznie problem. Osprzet delikatnie mowiac dupy nie urywa. Dozywotnia gwarancja to jest zdaje sie na przedni trojkat jedynie, poza tym zalatwianie czegos z 7anna to zycze sukcesu. Oferty YT raczej nie przebijesz. Troche ludzi juz ma te rowery i nie widzialem chyba zadnej niepochlebnej opinii na ich temat (poza pekajacymi linkami w starszych wersjach, lecz i tak chcesz kupic nowa rzekomo poprawiona juz). Wez tez pod uwage ze w summumie z FG dupka to jest 440-455mm, czyli calkiem sporawo w porownaniu do YT 425-435mm, nie mowiac juz o bazie kol wzietej z autobusu przegubowego.
Tak jak troyo pisze w Summumie gwara jest tylko na przedni trójkąt.
Co do samych rowerów to prowadzenie przewodów w ramie to żaden plus jeżeli chodzi o
kwestie użytkowe.
Sam jeżdżę na Summumie tylko tym starszym i bardzo dobrze mi się na nim śmiga, rower fajnie
się prowadzi, jest sporo możliwości ustawienia geo pod siebie, jakimś plusem też jest dystry w PL,
ale nie brałbym tego jako coś ważącego na decyzji o wyborze roweru.
O YT też jeszcze nie słyszałem złych opinii, ponoć rower pracuje bardzo fajnie i płynnie, na zachodzie
jeździ tego od groma więc to też musi o czymś mówić (oczywiście cena ma tutaj spore znaczenie).
W związku z tym, że jednak osprzęt w YT jest z najwyższej półki chyba też wybrałbym YT.
Ramę zawsze można zmienić
Co do samych rowerów to prowadzenie przewodów w ramie to żaden plus jeżeli chodzi o
kwestie użytkowe.
Sam jeżdżę na Summumie tylko tym starszym i bardzo dobrze mi się na nim śmiga, rower fajnie
się prowadzi, jest sporo możliwości ustawienia geo pod siebie, jakimś plusem też jest dystry w PL,
ale nie brałbym tego jako coś ważącego na decyzji o wyborze roweru.
O YT też jeszcze nie słyszałem złych opinii, ponoć rower pracuje bardzo fajnie i płynnie, na zachodzie
jeździ tego od groma więc to też musi o czymś mówić (oczywiście cena ma tutaj spore znaczenie).
W związku z tym, że jednak osprzęt w YT jest z najwyższej półki chyba też wybrałbym YT.
Ramę zawsze można zmienić

http://www.pinkbike.com/u/gajosae/
Re:
Moim zdaniem lepiej żeby była gwarancja dożywotnia na ramę i średni osprzęt niż np 5 lat na ramę i troszkę lepszy osprzęt bo prawda jest taka ze osprzęt zawsze możesz wymienić po trochu coś tam a gwarancji dożywotniej nie kupisz osobno .zielina15 pisze:Rower oczywiście do dh. W summum'nie przemawia do mnie własnie to że posiada dożywotnia gwarancje ale znów yt ma lepszy osprzęt. Chyba że w przedziale do 12 tys waszym zdaniem znajdę coś innego, to proszę o propozycje.
Na zamówienie ! (spodnie ,jerseye ,gogle , kaski , ochraniacze , buzery itd ) GG:13394531
Dożywotnia gwarancja jest może fajna ale powstaje pytanie.
Ile będziesz jeździł na tej ramie, kilkanaście lat i później dasz ją swoim dzieciom i wnukom?
Nie oszukujmy się 2-3 lata i będziesz chciał spróbować czegoś innego, nowszego.
Po drugie. Dlaczego porównujesz Summuma za 14500zł do tuesa za około 10000zł?
W cenie summuma zmieści się najwyższy model tuesa http://www.yt-industries.com/shop/en/Bi ... Es-2.0-Pro
Lub jeżeli Ci się bardzo nie spieszy to może yt wypuści znów edycje limitowaną która jest jeszcze bardziej wypasiona.
Ile będziesz jeździł na tej ramie, kilkanaście lat i później dasz ją swoim dzieciom i wnukom?
Nie oszukujmy się 2-3 lata i będziesz chciał spróbować czegoś innego, nowszego.
Po drugie. Dlaczego porównujesz Summuma za 14500zł do tuesa za około 10000zł?
W cenie summuma zmieści się najwyższy model tuesa http://www.yt-industries.com/shop/en/Bi ... Es-2.0-Pro
Lub jeżeli Ci się bardzo nie spieszy to może yt wypuści znów edycje limitowaną która jest jeszcze bardziej wypasiona.
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=14942479
Re:
???troyo pisze:Pancerze w ramie to jest tylko i wylacznie problem.
Za pare lat, kiedy juz sie nadlubiesz przy rowerze odpowiednio duzo, zrozumiesz ze to sredni pomysl. Pewnie skoczy ci gul jeszcze bardziej jak dodam, ze w summumie jest to wyjatkowo idiotycznie rozwiazane - przewody hamulca i przerzutki wychodza bezposrednio pod mufa suportu czyli w miejscu, ktore najbardziej dostaje kamorami.
Za parę lat, kiedy zaczniesz myśleć trzeźwo, będziesz widział i plusy i minusy rozwiązań. Może nawet dasz radę formułować posty bez szydzenia z ludzi, którzy się z Tobą nie zgadzają. Trzymam kciuki!
4 razy zakładałem/zmieniałem hamulce/przewody w Summumie i mimo że trzeba z godzinę posiedzieć żeby wszystko było idealnie, plusy jakie to rozwiązanie za sobą niesie są tego warte. A element wystający od dołu warto wsadzić w gumowe rurki przejmujące uderzenia i przytarcia.
4 razy zakładałem/zmieniałem hamulce/przewody w Summumie i mimo że trzeba z godzinę posiedzieć żeby wszystko było idealnie, plusy jakie to rozwiązanie za sobą niesie są tego warte. A element wystający od dołu warto wsadzić w gumowe rurki przejmujące uderzenia i przytarcia.
Dodam jeszcze, że ramę chce mieć na dłużej niż sezon czy dwa. Myślałem jeszcze nad tym : https://www.canyon.com/_pl/mountainbike ... tml?b=3270
Gdzie ja pisałem że czymkolwiek się jaram? Jakbym mógł się cofnąć w czasie to kupiłbym inną ramę.
Gumowe rurki to "patent"? W takim razie mam nadzieję że używasz osłonki na wahacz za 50zł, bo nie po to się kupuje ramę za XXX tysięcy żeby owijać ją dętką, taśmą lub innym patentem, fuj. Mechanicy w pucharze świata to nieźli patenciarze, bo też używają gumowych rurek do zabezpieczania przewodów i uszczelniania końcówek pancerzy przerzutkowych.
Gumowe rurki to "patent"? W takim razie mam nadzieję że używasz osłonki na wahacz za 50zł, bo nie po to się kupuje ramę za XXX tysięcy żeby owijać ją dętką, taśmą lub innym patentem, fuj. Mechanicy w pucharze świata to nieźli patenciarze, bo też używają gumowych rurek do zabezpieczania przewodów i uszczelniania końcówek pancerzy przerzutkowych.
Jest cicho, jest czysto, nie trzeba używać "patentów" tj. przyklejać naklejek w miejscach gdzie normalnie przewody by ścierały lakier z ramy, są bezpieczne przed uszkodzeniem, dobrze wygląda. Teraz oczywiście będziesz próbował te wszystkie argumenty obalić, bo nikt nie lubi jak jest ładnie, praktycznie, cicho i rama się nie obciera.
edit: "chentnie" wrzucam zdjęcia z pucharu.


edit: "chentnie" wrzucam zdjęcia z pucharu.


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości