[BikeBert] Knolly Chilcotin + CCDB + Avalanche

BikeBert
Posty: 186
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:28
Kontakt:

[BikeBert] Knolly Chilcotin + CCDB + Avalanche

Post autor: BikeBert »

Mój ukochany Knolly Endorphin, który wiernie służył przez 5 sezonów [2008-2012] ostatecznie został poddany eutanazji...

Obrazek

Ponieważ mam ogromny sentyment do tej firmy, wybór był dosyć oczywisty: Knolly Chilcotin.


Rama: Knolly Chilcotin
Widelec: Rock Shox Lyric U-Turn + Avalanche Cartridge
Damper: Cane Creek Double Barrel

Kierownica: FSA Gravity Carbon 31.8 x 40mm x 710mm x 8° x 3°
Mostek: Thomson X4 Stem 1.5" 0 degrees 31.8mm 45mm
Gripy: ODI Rogue + Custom Laser Etched Clamps
Barendy: ODI
Stery: Cane Creek 110 External Cup 1.5" EC49/38.1|EC49/40

Siodło: WTB Laser V Team Black
Sztyca: Blacx Jewel AM+ AIR 125mm
Zacisk: Chromag

Korby: Race Face Atlas, Raw, 170mm
Support: Race Face Atlas
Zębatka: Blackspire 22/36
Łańcuch: KMC X9 SL Ti Gold
Pedały: Shimano Deore XT PD-M785

Napinacz: mozartt Forte
Przerzutka tył: SRAM X0
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M770
Manetki: SRAM X0
Kaseta: SRAM PG-990 11-34

Koło przód:
Obręcz: Swiss EX 5.1 D, 32, 26"
Szprychy: Industry Nine
Piasta: Industry Nine Enduro
Opona: Schwalbe Hans Dampf 2.35
Dętka: Ritchey

Koło tył:
Obręcz: Swiss EX 5.1 D, 32, 26"
Szprychy: Industry Nine
Piasta: Industry Nine Enduro
Opona: Schwalbe Hans Dampf 2.35
Dętka: Ritchey

Hamulce - klamki: Shimano XTR Race [BL-M985]
Hamulce - zaciski: Saint [BR-M820]‏
Hamulce - przewody: Goodridge #107

Modyfikacje:
- błotni[cz]ki - produkcja własna
- osłona ramy, widelca, dampera - produkcja własna


Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Rower przecudny. Ale opaska fundacji epojada to trochę obciach.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

hmm naklejka działa na tepaków kradnących rowery? :>

tak zakładam, że raczej nie ukończyli angielskiego na wystarczającym poziomie :P ;)

Fura zacna :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

Piekny rower!
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Rower cudo !
Fotki na tle ściany elegancko się komponują, myślę, że kolega disbrainer ma konkurencje na forum :)
suja140
Posty: 91
Rejestracja: 22.04.2012 17:47:15
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: suja140 »

Piękny ! Pozostało mi tylko życzyć miłej jazdy ;)
BikeBert
Posty: 186
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:28
Kontakt:

Post autor: BikeBert »

Dzięki chłopaki, rower jeździ bajecznie a "opaska fundacji epojada" pomaga na podjazdach :)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Masakra :O Ideał, tylko te szprychy mi nie pasują :/
Z gówna bata nie ukręcisz.
BikeBert
Posty: 186
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:28
Kontakt:

Post autor: BikeBert »

Wczoraj zamontowałem błotnik od Luka w miejsce mojego mikro-błotniczka [patrz zdjęcia wyżej]. Przed montażem podgrzałem go nad palnikiem [gazowym] w kuchni i nadałem mu odpowiedni kształt. Po tym zabiegu ułożył się na amortyzatorze jak przysłowiowa rękawiczka. Dodatkowo w miejscach styku błotnika z amortyzatorem oraz pod zipy okalające dolne golenie widelca nakleiłem folię ochronną [Bike Protection]. Skutecznie chroni to lakier przed zarysowaniem ale też zapobiega przesuwaniu się zipów, które wgryzają się w miękką folię i pozostają w jednym miejscu. Kiedy na wiosnę/lato ściągniemy błotnik, nasz amortyzator nie będzie porysowany i obtarty. Oczywiście łatwiej też jest sprzedać widelec, który wygląda jak nowy :)

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Postanowiłem też wykonać sobie nowy, troszkę większy błotniczek tylny, bo mój trochę się sponiewierał jak siadłem na niego dupą na zawodach w Mieroszowie - miejscami było stromo :)

Obrazek


Sprzedałem też swoją karbonową kierownicę FSA Gravity, bo trafił się napalony klient. Jej miejsce zastąpi Enve DH Bar. Jednak zanim do mnie przyleci, musiałem wstawić coś w międzyczasie: kiera Speca 750mm, nawet całkiem fajnie siadła kolorystycznie.

Obrazek


Bonus:


Obrazek



Obrazek



Obrazek
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

Jak to!Koła 26 cali w enduro to przeżytek,nie na czasie!
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re:

Post autor: EDDIE »

nukianuki0 pisze:Jak to!Koła 26 cali w enduro to przeżytek,nie na czasie!
Jak dobrze znam BikeBerta to myślę, że ma w d... bycie na czasie jak ja:)
Np. ja do dzisiaj używam Nokię 6310i.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
BikeBert
Posty: 186
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:28
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: BikeBert »

EDDIE pisze:
nukianuki0 pisze:Jak to!Koła 26 cali w enduro to przeżytek,nie na czasie!
Jak dobrze znam BikeBerta to myślę, że ma w d... bycie na czasie jak ja:)
Np. ja do dzisiaj używam Nokię 6310i.
Eddie, znasz mnie dobrze :) Poza tym, też mam telefon, którym można gwoździe wbijać :wink:

Dla fanów wielkich kół mam coś extra: BiGFooT produkcji mojego kolegi Pawła z kołami 31"!

Obrazek
jaro09
Posty: 94
Rejestracja: 18.07.2008 21:59:10
Lokalizacja: Zywiec / Krakow
Kontakt:

Post autor: jaro09 »

Rower zacny.

Możesz mi powiedzieć skąd wytrzasnąłeś Avalanche Cartridge do amortyzatora?
Można to zamówić u dystrybutora?
www.ects.pl
BikeBert
Posty: 186
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:28
Kontakt:

Post autor: BikeBert »

Szczerze, to nie wiem czy polski dystrybutor ogarnia temat kartridżów. Ja zamówiłem swój bezpośrednio w Avalanche. Ponieważ udało mi się kupić tanio nowego Lyrika na wyprzedaży w JensonUSA [$350], widelec został wysłany bezpośrednio do Avalanche na montaż kartridża. Craig Seekins [właściciel firmy] to równy gość. Cierpliwie odpowiedział na wszystkie moje pytania i doradził ustawienie amortyzatora pod moją wagę, styl jazdy i rower. Można oczywiście zamówić sam kartridż i zainstalować go samemu, ale wymaga to rozwiercenia otworu w dolnej prawej goleni. Teraz, znając już budowę kartridża, sam bym go zainstalował, bo taka usługa kosztuje $100.

Jeśli chodzi o budowę i działanie, to Avalanche można porównać tylko do amortyzatorów BOS. Sam kartridż wygląda tak prosto, że nasuwa się pytanie, dlaczego inne firmy [poza BOSem] nie stosują takich rozwiązań. Odpowiedź jest jednak banalna: jakość kosztuje. W Avalanche nie uświadczymy plastikowych części, wszystko wykonane jest z najwyższej jakości stopów aluminium i pięknie wycięte na CNC.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
BikeBert
Posty: 186
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:28
Kontakt:

Jesienna sesja

Post autor: BikeBert »

Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek
Emerytki zachwycone rowerem ;)



Obrazek
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

Ile waży ta maszyna? :)
www.feel-free.pl
BikeBert
Posty: 186
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:28
Kontakt:

Re:

Post autor: BikeBert »

yasiuuu pisze:Ile waży ta maszyna? :)
Szczerze, zważyłem chyba każdy poszczególny komponent tego roweru [dane tutaj], łącznie z powietrzem w oponach, ale całego roweru nie wieszałem na wadze :) Myślę, że po sezonie jazdy przyszedł na to czas... :)
BikeBert
Posty: 186
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:28
Kontakt:

Knolly Chilcotin ver 4.0

Post autor: BikeBert »

Obrazek


Kilka zmian:
- koła Syntace W35 MX [26" x 1700g x 35mm x 29mm] (Foto Galeria)
- kierownica Enve DH Bar [31.8 x 23mm x 800mm x 9° x 5°] (Foto Galeria)
- chwyty Ergon GA1 Evo
- zacisk sztycy Syntace SuperLock2
+ kilka małych modów :)


Specyfikacja:

Kierownica: Enve DH Bar [31.8 x 23mm x 800mm x 9° x 5°]
Mostek: Thomson X4 Stem 1.5" 0 degrees 31.8mm 45mm
Gripy: Ergon GA1 Evo
Barendy: Hope Grip Doctor
Stery: Cane Creek 110 External Cup 1.5" EC49/38.1|EC49/40

Siodło: Chromag Trailmaster
Sztyca: Blacx Jewel AM+ AIR 125mm
Zacisk: Syntace SuperLock2

Korby: Race Face Atlas, Raw, 170mm
Support: Race Face Atlas
Zębatki: Blackspire 22/32
Rockring: Gusset Saw Ring 32
Łańcuch: KMC X9 SL Ti Gold
Pedały: Shimano Deore XT PD-M785

Napinacz: mozartt Forte
Przerzutka tył: SRAM X0
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M770
Manetki: SRAM X0
Kaseta: SRAM PG-990 11-34

Koło przód:
Obręcz: Syntace W35 26", 32
Szprychy: Sapim CX-Ray
Piasta: Syntace HiTorque MX Front20
Opona: Schwalbe Hans Dampf 2.35 Evo, TrailStar
Dętka: Ritchey Lightweight

Koło tył:
Obręcz: Syntace W35 26", 32
Szprychy: Sapim CX-Ray
Piasta: HiTorque MX Rear12
Opona: Schwalbe Hans Dampf 2.35 Evo, PaceStar
Dętka: Ritchey Lightweight

Hamulce - klamki: Shimano XTR Race [BL-M985]
Hamulce - zaciski: Saint [BR-M820]‏
Hamulce - przewody: Goodridge #107

Modyfikacje:
- błotni[cz]ki - produkcja własna
- osłona ramy, widelca, dampera - produkcja własna


GALERIA

Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Dla czego zmieniłeś BOSa na Lyrika ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 2 gości