Shimano ZEE
Shimano ZEE
Mam pytanie do posiadaczy hamulca zee:
Czy przy szybkim zaciskaniu klamki macie odczucie ze klamka twardnieje ?
Czy przy szybkim zaciskaniu klamki macie odczucie ze klamka twardnieje ?
U mnie czasem tak w saint m820 było. Najczęściej pojawiało się to jak naprawiałem rower do góry nogami a potem go odwracałem i zaczynałem jeździć. Po jakimś czasie ustępowało. To naprawdę jakiś system od shimano? Mnie to denerwowało. Gdzieś kiedyś usłyszałem że tam jest system który odpowietrza hamulec na np kamieniach, nigdzie nie znalazłem odnośnie tego inf. wiec raczej to bajki, ale jak jest w tym przypadku? ;P
W takim razie doprecyzuje temat:
Po pierwsze roznica w skoku byla mniej wiecej taka: ustawienie przed jazda klamka lapie przy samej kierownicy po chwili jazdy klamka lapie 3 cm od kierwonicy ? Servo wave ... ?
Po drugie odpowietrzylem heble i moze po dwa male bomble wylecialy z kazdego z nich fakt jest minimalna poprawa.
Po trzecie (byc moze to jest powodem) jak otworzylem heble to zamiast rozowego oleju znalazla sie tam czarna breja ... dziwne biorac po uwage fakt ze heble kupilem jako nowe i po 14 dniach jazdy w gorach nie powinien tak wygladac - moze plyn stracil swoje wlasciwosci i to jest powodem.
Po czwarte mialem wczesniej slx i nic takiego sie nie dzialo a tam tez jest servo wave.
Po pierwsze roznica w skoku byla mniej wiecej taka: ustawienie przed jazda klamka lapie przy samej kierownicy po chwili jazdy klamka lapie 3 cm od kierwonicy ? Servo wave ... ?
Po drugie odpowietrzylem heble i moze po dwa male bomble wylecialy z kazdego z nich fakt jest minimalna poprawa.
Po trzecie (byc moze to jest powodem) jak otworzylem heble to zamiast rozowego oleju znalazla sie tam czarna breja ... dziwne biorac po uwage fakt ze heble kupilem jako nowe i po 14 dniach jazdy w gorach nie powinien tak wygladac - moze plyn stracil swoje wlasciwosci i to jest powodem.
Po czwarte mialem wczesniej slx i nic takiego sie nie dzialo a tam tez jest servo wave.
http://www.shimano.com/publish/content/ ... -wave.html tutaj jest to rozrysowane. Z tego co czytam chodzi o to że wraz z większym skokiem klamki siła działająca na tłoczki się zwiększa żeby lepiej czuć hamulce- dłuższy skok klamki gdy klocki nie dotykają tarczy, minimalny gdy już jej dotykają dla zwiększenia siły. Dobrze to rozumiem?
Zgadza sie i jest to opisane tutaj:
http://www.shimano-polska.com/publish/c ... _need.html
tyle ze u mnie jest odwrotnie klamka powieksza skok ...innymi slowy puchnie !!!
Jedyna opcja to ten dziwny plyn.
http://www.shimano-polska.com/publish/c ... _need.html
tyle ze u mnie jest odwrotnie klamka powieksza skok ...innymi slowy puchnie !!!
Jedyna opcja to ten dziwny plyn.
dziwny objaw, to samo zauważyłem u swoich saintow 820 , mimo że hamulec odpowietrzalem dwa razy to klamka caly czas zachowuje się tak jak piszecie, jak za jednym razem nacisnę hamulec to ( w zaleznosci jak mamy ustawiona regulacje klamki, ja akurat mam blisko gripa) to dochodzi dzwignia do gripa, natomiast jak kilka razy popompuje to dzwignia juz nie dochodzi do gripa, wyglada to tak jak by hebel byl zapowietrzony, ale mimo ze go dwa razy odpowietrzalem i zalewalem nowym plynem to caly czas tak jest, i rownież mam ciemny plyn po kilku godzinach jazdy po zalaniu nowym :/
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 29.03.2007 15:18:08
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Piechowice
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość