Shimano ZEE

Hemp
Posty: 616
Rejestracja: 18.09.2006 22:35:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Shimano ZEE

Post autor: Hemp »

Mam pytanie do posiadaczy hamulca zee:

Czy przy szybkim zaciskaniu klamki macie odczucie ze klamka twardnieje ?
kgheraba
Posty: 54
Rejestracja: 09.06.2013 22:18:42
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: kgheraba »

może nie przy ZEE ale zdarzało się tak że jak brakowało trochę płynu w klamce to było coś takiego. Myślę że po prostu układ się tak jakby pompował :P
A zwłaszcza jeżeli rower trochę postał obrócony do góry kołami.
Hemp
Posty: 616
Rejestracja: 18.09.2006 22:35:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Hemp »

Chodzi tylko i wyłącznie o zachowanie klamki podczas jazdy.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Nie można rozłączyć działania klamki od całego układu hydraulicznego. No chyba, że masz na myśli jakieś czysto mechaniczne działanie... ale jakoś trudno mi sobie wyobrazić "twardniejącą" klamkę z powodu oporu na osi dźwigni klamki...
pozdro

frango
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

jasne że to normalne. To chyba nawet celowe i pierwszy raz zastosowano to bodajże w starym Saincie. Kumpel się tym jarał, to ma nawet jakąś nazwę taki system (nie pamiętam). Chodzi o to, że klamka podczas szybkiej pracy zmniejsza swój skok.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

ServoWave?
pozdro

frango
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

A niby jak to mialo by działać?

Brzmi jak zapowietrzony układ ;) Moje połączenie XTR + oplot + saint nie zmienia pracy między 1 a 20 ugięciem.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
rycu
Posty: 134
Rejestracja: 21.05.2012 19:59:18
Kontakt:

Post autor: rycu »

U mnie czasem tak w saint m820 było. Najczęściej pojawiało się to jak naprawiałem rower do góry nogami a potem go odwracałem i zaczynałem jeździć. Po jakimś czasie ustępowało. To naprawdę jakiś system od shimano? Mnie to denerwowało. Gdzieś kiedyś usłyszałem że tam jest system który odpowietrza hamulec na np kamieniach, nigdzie nie znalazłem odnośnie tego inf. wiec raczej to bajki, ale jak jest w tym przypadku? ;P
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

nie wiem, kumpel mi wmawiał że to jakiś system i sie tym jarał, ja nigdy Shimano nie miałem (prócz 525) :p
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Też tak miałem w siemano i w tektro... Nie wiem może to zapowietrzenie.
Hemp
Posty: 616
Rejestracja: 18.09.2006 22:35:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Hemp »

W takim razie doprecyzuje temat:

Po pierwsze roznica w skoku byla mniej wiecej taka: ustawienie przed jazda klamka lapie przy samej kierownicy po chwili jazdy klamka lapie 3 cm od kierwonicy ? Servo wave ... ?

Po drugie odpowietrzylem heble i moze po dwa male bomble wylecialy z kazdego z nich fakt jest minimalna poprawa.

Po trzecie (byc moze to jest powodem) jak otworzylem heble to zamiast rozowego oleju znalazla sie tam czarna breja ... dziwne biorac po uwage fakt ze heble kupilem jako nowe i po 14 dniach jazdy w gorach nie powinien tak wygladac - moze plyn stracil swoje wlasciwosci i to jest powodem.

Po czwarte mialem wczesniej slx i nic takiego sie nie dzialo a tam tez jest servo wave.
rycu
Posty: 134
Rejestracja: 21.05.2012 19:59:18
Kontakt:

Post autor: rycu »

http://www.shimano.com/publish/content/ ... -wave.html tutaj jest to rozrysowane. Z tego co czytam chodzi o to że wraz z większym skokiem klamki siła działająca na tłoczki się zwiększa żeby lepiej czuć hamulce- dłuższy skok klamki gdy klocki nie dotykają tarczy, minimalny gdy już jej dotykają dla zwiększenia siły. Dobrze to rozumiem?
Hemp
Posty: 616
Rejestracja: 18.09.2006 22:35:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Hemp »

Zgadza sie i jest to opisane tutaj:

http://www.shimano-polska.com/publish/c ... _need.html

tyle ze u mnie jest odwrotnie klamka powieksza skok ...innymi slowy puchnie !!!

Jedyna opcja to ten dziwny plyn.
rycu
Posty: 134
Rejestracja: 21.05.2012 19:59:18
Kontakt:

Post autor: rycu »

Jak masz gwarancje to odeślij je do producenta może gdzieś ci jakaś uszczelka puszcza minimalnie.
kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Post autor: kefas79 »

dziwny objaw, to samo zauważyłem u swoich saintow 820 , mimo że hamulec odpowietrzalem dwa razy to klamka caly czas zachowuje się tak jak piszecie, jak za jednym razem nacisnę hamulec to ( w zaleznosci jak mamy ustawiona regulacje klamki, ja akurat mam blisko gripa) to dochodzi dzwignia do gripa, natomiast jak kilka razy popompuje to dzwignia juz nie dochodzi do gripa, wyglada to tak jak by hebel byl zapowietrzony, ale mimo ze go dwa razy odpowietrzalem i zalewalem nowym plynem to caly czas tak jest, i rownież mam ciemny plyn po kilku godzinach jazdy po zalaniu nowym :/
Hemp
Posty: 616
Rejestracja: 18.09.2006 22:35:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Hemp »

No ja przeleje swoje heble i zobacze co i jak. Jesli sie nie zmieni to wysylam heble na gware :)
-=robert=-
Posty: 114
Rejestracja: 29.03.2007 15:18:08
Lokalizacja: Jelenia Góra/Piechowice
Kontakt:

Post autor: -=robert=- »

Cześć, może trochę odsmażę kotleta:) ale jestem ciekawy jak rozwiązała się sprawa z tymi hamulcami. Też ostatnio kupiłem ten model i denerwuje mnie to, że klamka łapie po kilku naciśnięciach dalej od kierownicy, jest na to jakiś patent?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość