Dartmoor Nitro vs. Sunline V1 vs. Funn Fatboy
Dartmoor Nitro vs. Sunline V1 vs. Funn Fatboy
Hej.
Zastanawiam się nad którąś z tych dwóch kierownic.
W Fatboy'u odpowiada mi wysokość wersji 15mm (Nitro jest niższe, albo przynajmniej sprawia takie wrażenie), ALE za to czytałem, że Fatboy jest bardziej "gibki". Czy to prawda? Mógłby się wypowiedzieć ktoś, kto miał styczność z obiema kierownicami?
Uprzedzając propozycje innych kierownic, poszukuję kiere 15-20mm wzniosu, czarny mat, ~750mm, cena nie przekraczająca ~170zł.
Pozdrawiam!
Zastanawiam się nad którąś z tych dwóch kierownic.
W Fatboy'u odpowiada mi wysokość wersji 15mm (Nitro jest niższe, albo przynajmniej sprawia takie wrażenie), ALE za to czytałem, że Fatboy jest bardziej "gibki". Czy to prawda? Mógłby się wypowiedzieć ktoś, kto miał styczność z obiema kierownicami?
Uprzedzając propozycje innych kierownic, poszukuję kiere 15-20mm wzniosu, czarny mat, ~750mm, cena nie przekraczająca ~170zł.
Pozdrawiam!
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Z całego serca polecam NukeProof'a WareHead, najlepsza kierownica jaką miałem, mega sztywna, kąty znakomite w porównaniu z Fatboy'em to niebo, a ziemia (wiem bo miałem). Gdybyś się zdecydował to mógłbym Ci dość spory rabacik w hadronie na nią załatwić (min. 15%)
Pozdrawiam
Pozdrawiam

Moja Ciapurka: http://www.pinkbike.com/photo/9296923/
nie nie nie, żaden Cloud czy Paco, nie ma szans 

Sunline V1 jest teraz ciekawą propozycją, aczkolwiek pamiętam, że kiedyś pisało się że jest giętka czy coś takiego. Ale jak szukam to wszyscy raczej polecają. Może jak będe jeszcze coś na rowerowym kupował, to się zdecyduję, z rabatem wyjdzie mnie 131zł
Tylko właśnie, jak z tą gwarą? Dart w ogóle ma gware?

niestety troszkę za drogo tak czy tak, ale dziękikrylos pisze:Z całego serca polecam NukeProof'a WareHead

Sunline V1 jest teraz ciekawą propozycją, aczkolwiek pamiętam, że kiedyś pisało się że jest giętka czy coś takiego. Ale jak szukam to wszyscy raczej polecają. Może jak będe jeszcze coś na rowerowym kupował, to się zdecyduję, z rabatem wyjdzie mnie 131zł

Tylko właśnie, jak z tą gwarą? Dart w ogóle ma gware?
Re:
właśnie czytałem jakieś starsze tematy z dhz o kierownicach. O Spankach wyczytałem nieciekawe rzeczy, niby polecają, ale polegały.Puncu pisze:Ja zastanawiam się jeszcze nad kierownicami firmy Spank, moja uwagę przykuły dwa modele, Spoon i Oozy, MUSZEL może warto się nad nimi zastanowić?
Mógłby ktoś napisać o tej firmie, warto brać?
O Fatboy'u też wyczytałem, że ma specyficzne gięcia i stosunkowo mało sztywny (tj. że pracuje).
Będzie Dart albo V1, bo nie ma co przepłacać. Ani lepsze kiery lepszej wagi nie mają, ani wyglądu, materiał ten sam (7075)...

Tylko co teraz (Nitro vs. V1)? :P
Re:
Sunline z miekkiego alu. Gną się łatwo. Opinia sunline pochodzi z czasów kiedy wszystkie kiery byly z 6061. Teraz pozostałe 2 wybory sa duzo lepsze.Hemp pisze:Zdecydowanie sunline. Super giecie lekka kiera i wytrzymala. Moge polecic od siebie
Re:
Nie napisał, że sunline jest z tego samego aluminium co Dart i Funn.Hemp pisze:Spaced
Skoro twierdzisz ze sunline sie gnie bo jest miekkiego alu a dart i funn sa z tego samego alu co sunline to beda sie giac tak samo.
A jesli tak to jedynym kryterium pozostaja giecia wyglad kolory.
Dla mnie nadal sunline, chociaz sam ostatnio wybralem fat bara
Kiedyś były z 6061 a MUSZEl, że obecne z 7075. Z drugiej strony materiał to nie wszystko, jeszcze technologia wyginania kierownic jest ważna. Różne firmy mogą różnymi sposobami je wyginać. Ja bym nie wrzucał wszystkiego do jednego wora.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Re:
To chyba od rocznika zalezy, pamietam, ze na zawodach sporo v1ek byly pogiete jak jeszcze wszyscy na 710mm jezdzili. Moze na 745 materiał zmienili.MUSZEL pisze:Spaced czekałem na Twoją wypowiedźV1 jest z 7075, podobnie jak Dart i Funn. Ale jeżeli twierdzisz, że Dart i Funn są lepsze (a wg mojej opinii i tego co czytam to z tych dwóch Funn odpada chyba), więc pozostaje mi Nitro
Puncu
No dokładnie o to chodzi. Dlatego nie zgadzam się z argumentacja, ze sunline'y się gna bo są z miękkiego alu. Jest wiele czynników na które trzeba zwrócić uwagę.
A jak bym chciał być mega uparty to powiem ze mój się nie pogiął a jest z tzw "miękkiego alu"
Dlatego nie zgadzam się takim uogólnieniem i sprowadzeniem wszystkiego od materiału z którego zrobiona jest kierownica.
No dokładnie o to chodzi. Dlatego nie zgadzam się z argumentacja, ze sunline'y się gna bo są z miękkiego alu. Jest wiele czynników na które trzeba zwrócić uwagę.
A jak bym chciał być mega uparty to powiem ze mój się nie pogiął a jest z tzw "miękkiego alu"
Dlatego nie zgadzam się takim uogólnieniem i sprowadzeniem wszystkiego od materiału z którego zrobiona jest kierownica.
Re:
Tak ale 6061 zwyczajnie bedzie giąc sie łatwiej od 7075. Nie przeskoczysz tego. Teoretycznie mogą byc róznice miedzy kierami we własnym materiale ale róznice miedzy 6061 i 7075 sa tak duze, ze 6ki zawsze beda sie psuć.Hemp pisze:Puncu
No dokładnie o to chodzi. Dlatego nie zgadzam się z argumentacja, ze sunline'y się gna bo są z miękkiego alu. Jest wiele czynników na które trzeba zwrócić uwagę.
A jak bym chciał być mega uparty to powiem ze mój się nie pogiął a jest z tzw "miękkiego alu"
Dlatego nie zgadzam się takim uogólnieniem i sprowadzeniem wszystkiego od materiału z którego zrobiona jest kierownica.
A co do róznic w gieciach - 90% kier pochodzi z 2-3 fabryk na tajwanie. Róznice to moze sa w innych branżach. W rowerach, nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości