Pomoc w złożenia maszyny do Freeride'u!

Ligeiro
Posty: 53
Rejestracja: 03.11.2013 20:17:17
Kontakt:

Pomoc w złożenia maszyny do Freeride'u!

Post autor: Ligeiro »

Cześć, przez zimę planuje złożyć rowerek do FR chociaż każdy uważa mnie za idiotę gdyż robię single speed'a :oops: . Po prostu nie chce mieć przerzutek ponieważ znam problem ze spadaniem łańcucha. Mój kolega ma taką dirtówke z Decathlonu i super się nią śmiga. Więc właśnie dlatego singl. I proszę, nie mówcie mi że do fr muszę mieć przerzutki.
Planuje żeby pojazd jakoś wyglądał i chce aby był czarno-biały
A więc tak:
Rama: Dartmoor Hornet 2011 14''
Amortyzator: - (do 130mm skoku, waże 40kg.
Kierownica: -
Mostek: -
Gripy: Dartmoor Shaman
Suport: -
Pedały: Nie istotne, jakieś plastiki narazie.
Łańcuch: Octane one single pro
Koło tył: -
Koło przód: -
Hamulec tylko tył: -
Napęd: -

Jeżeli przy czymś jest ''-'' to znaczy że proszę o pomoc w wyborze, części mają być tanie bo dużo kasy nie mam.
Jeżeli o czymś zapomniałem to mi przypomnijcie.


Z góry wielkie dzięki, pozdro.


maczejson
Posty: 66
Rejestracja: 06.03.2013 21:16:11
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: maczejson »

Czemu tak się boisz przerzutek, do fr używa się tylko tylnej ;)
Jest jeszcze coś takiego jak napinacz - ma za zadanie napinać łańcuch na przedniej zębatce, żeby nie spadł np. przy skokach, szybkich zjazdach, więc ja osobiście w tej materii problemu nie widzę ;)
Szpej: Romet Mosquito + Marzocchi 55 RS

[ Ja nie latam, ja się staczam... :/ ]
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

A wiesz w ogóle jakie zastosowanie ma napinacz łańcucha? Zapobiega spadaniu.
Amor do 130mm bo ważysz 40kg? Skok amortyzatora nie dobiera się pod wagę raidera, poza tym geometria może być nie odpowiednia.
Skoro części mają być tanie to proponuje obserwować giełdę i inne serwisy, pojawiają się fajne niedrogie części używane, warto się rozejrzeć. Jeżeli nie jesteś pewien czy będzie pasowało to po prostu zapytaj ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
sokol3miasto
Posty: 237
Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
Kontakt:

Post autor: sokol3miasto »

ss odpada ;) sam miałem i za groma nie dasz rady podjechac na nim przy minimalnym dluzszym podjezdzie (ja mialem 2:1) ze spadaniem lancucha nie ma mowy jesli masz napinacz i dobra dlugosc łancucha ;) a ile kasy masz na wydanie? bo mało to dla niektorych 800 zl a dla innych 3k ;)
Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

chyba wypadało by zacząć od pytania co Ty rozumiesz pod pojęciem "Freeride"?

sam nie wiem czy mam odwagę poznać odpowiedź...
Ligeiro
Posty: 53
Rejestracja: 03.11.2013 20:17:17
Kontakt:

Post autor: Ligeiro »

Prosiłem Was aby nie komentować tego singla...
Pytam czy 130mm skoku mi wystarczy i jakie części proponujecie?
@UP Wiem co to jest FR, ale już jeździłem na singlu i było mi zajebiście. Każdy ma inne upodobania chyba mam do tego prawo ? :lol:

@ 2x UP
Poza ramą mam ok. 1k. ;p i jeśli mi jest dobrze na singlu w fr to dla mnie kaseta i napinacz to zbędne kg, jest mały i mam mało siły więc zależy mi na tym aby rowerek był także lekki...


Śpiący
Posty: 363
Rejestracja: 24.02.2010 22:07:26
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Śpiący »

UP
Źle podszedłeś do tematu :
-Skomentuję tutaj ten singiel, owszem we fr można używać przerzutek,ale zazwyczaj jest to jedynie tylna. Jeśli robisz singla tylko na to "bo nie lubisz jak Ci łańcuch spada" to jest głupota,a nie argument. Wynaleźli przecież ludzie takie rzeczy jak napinacze, ew. dobrze skrócić łańcuch
Masz mało siły,więc kaseta jest dla Ciebie idealna(argumentu o zbiciu wagi na napinaczu i kasecie nie skomentuję). Dlatego skoro doświadczeni ludzie radzą Ci dobrze,ty to olewasz?

-Czemu akurat Hornet? Okazja,ładny wygląd,czy "kolega od dirtu mi powiedział"? Tak ważne pytanie,ponieważ istnieje tak wiele ram,że nie trzeba pozostawać w hornecie,który stał się modny na tę chwilę.

-Amor to wydatek 500zł, polecałbym od siebie coś z regulacją skoku Pike/55/66, ew. bez tego Z150fr

-Zostaje Ci 500zł na pozostałe części,co jest niewykonalne. Koła to koszt 250-500zł (od używek DM24 po jakiegoś fajnego MTX-a),suport z korbami to 100-200zł(Ruktion/ SLX?), mostek 70zł(husseleft), kiera 80-150zł(husseleft,fatboy), hamulec 100-150zł(Hayes Nine,Juicy 3/5).
Najtańsza wersja: 200+100+100+75+75=650zł

-Czemu tylko hamulec tył?To ma być dirtówka czy fr? W lesie bez przedniego idzie się zabić...

-Lekki = drogi to jest rzecz,którą musisz zrozumieć. Niestety tak tutaj jest.

Jeśli palnąłem jakąś głupotę proszę mnie poprawić.
:*
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Nie wiem czy zauważyłeś, ale Hornet ma pionowe haki. Jak chcesz jeździć na nim z singlem to i tak będziesz musiał założyć napinacz...
Heist45
Posty: 14
Rejestracja: 27.10.2013 16:58:23
Kontakt:

Post autor: Heist45 »

Moim zdaniem powinieneś zacząć od tego czy chcesz jeździć w fr a może w dirt'cie.
Śpiący dobrze powiedział jeżeli chcesz składać rower to też musisz liczyć się z tym, że to kosztuje.
A jeżeli zaczynasz to proponuję ci kupić jakąś dobrą używkę zdarzają się okazje i słuchaj rad kolegów na górze bo mądrze gadają
sokol3miasto
Posty: 237
Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
Kontakt:

Post autor: sokol3miasto »

na pewno byś musiał coś dołożyć żeby złożyć ogarniętego fr'a. Ale tak jak Heist pisze ja bym rozglądał się za całymi rowerami. Bardziej opłaca się je kupic bo w całości zawsze taniej jest, a niektóre konstrukcje są nawet do polecenia ;) to masz cos kolo 1,5k na bike ta?
Ligeiro
Posty: 53
Rejestracja: 03.11.2013 20:17:17
Kontakt:

Post autor: Ligeiro »

Wielkie dzięki za taką pomoc. Ja proszę abyście mi podrzucili linki do jakichś części, a wy mi kuźwa wałkujecie o tym singlu.
Czytajcie 2 razy zanim coś palniecie, rama 700zł i jeszcze 1k na pozostałe części...


djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

To ja też się wypowiem odnośnie tego singla w "niby FR" bo sam tak miałem przez jakieś 2 lata. Jednak ja nie miałem singla tylko dlatego "bo tak", tylko raczej ze względu na hajs, którego nie było. Tylko że ja miałem poziome haki w ramie i mogłem sobie spokojnie napiąć łańcuch tak samo jak w ukrainie.

Skomentuję to tak: niby dawało radę, ale to nie było to, teraz tylko kliknę na manetce i maj tak jak chcę. Według mnie w SS nie są najgorsze podjazdy bo siłowo raczej nie miałem problemów i ciągnąłem ile się dało czasem. Gorzej jest jednak gdy kadencja osiąga kosmiczną wartość i nie jesteś w stanie już szybciej kręcić choć byś nie wiem jak chciał. Tak jak siłowo w teorii idzie sobie poradzić ze wszystkim (teoretycznie) tak kadencyjnie jest jednak jakaś granica w której nie dość że naparzasz jak głupi a chciałbyś więcej, to raczej nie jest to dobre dla kontroli roweru (trzepie tobą jak szatan :D).

Hornet na 130 skoku amora... Hmmm... Może być dziwnie, ja mam 180 w Hornecie i teraz jest spoko.

Hebel jak tylko jeden to polecam raczej na przód najpierw, potem na tył. Jak się nie nauczysz teraz to się nigdy nie nauczysz. Hamowanie przodem to podstawowa umiejętność która odróżnia nas "prosów" od zwykłych ludzi, którzy twierdzą że jak zahamujesz przodem to nie da się zrobić OTB (przelecieć przez kierę)
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
Heist45
Posty: 14
Rejestracja: 27.10.2013 16:58:23
Kontakt:

Post autor: Heist45 »

Poszukaj sobie jakiegoś dc pitbull'a, dc cocker'a, ns surge'a, ns bitch'a, dc amstaf, hornet tyż siądzie, ns core
Jest dużo tego typu propozycji w dziale dla początkujących ;)
Ligeiro
Posty: 53
Rejestracja: 03.11.2013 20:17:17
Kontakt:

Post autor: Ligeiro »

Wiesz co? Trenowałem przez 4 lata piłke nożną łydy i uda mam w **** wielkie, może będzie mi ciężko pedałować ale dam radę. :)


Ligeiro
Posty: 53
Rejestracja: 03.11.2013 20:17:17
Kontakt:

Post autor: Ligeiro »

To może przestańmy komentować mój wybór tylko zaczniemy od części?


Ligeiro
Posty: 53
Rejestracja: 03.11.2013 20:17:17
Kontakt:

Post autor: Ligeiro »

I ten rowerek nie musi być pro zajebisty, przez najbliższe 3lata mi on wystarczy bo będę latał na Kumowej Dolinie w Chełmie co nie jest jakimś super stokiem...
Będę jeszcze skakał na chopkach, które porobiłem z kolegami więc pro roweru mi nie trzeba.


Ligeiro
Posty: 53
Rejestracja: 03.11.2013 20:17:17
Kontakt:

Post autor: Ligeiro »

http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntou ... 65985.html uważacie że jest dobry i będzie pasował do Horneta 2011? Bo nwm czy licytować a już jest koniec czasu...


Heist45
Posty: 14
Rejestracja: 27.10.2013 16:58:23
Kontakt:

Post autor: Heist45 »

No to na przykład
rama:ns bitch, surge, prodigy
kiera, mostek :truvativ hussefelt (sam to mam i polecam)
korba:Truavtiv Hussefelt cranks
support: Giga pipe
Tylko to wymienianie nie ma sensu nie złożysz za tą kase dobrego roweru, szukaj używki, to że ktos pośmigał sezon nie znaczy że juz rama był spawana 3 razy itp.
Ligeiro
Posty: 53
Rejestracja: 03.11.2013 20:17:17
Kontakt:

Post autor: Ligeiro »

Czy może ten? http://tablica.pl/oferta/amortyzator-pr ... c4aa951733
@UP Swojej kasy mam 1,7k ale starzy mi coś doklepią się i mam Kellysa na sell ;p
i chce Horneta!


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość