kilka pytan odnosnie hamulcow tarczowych
kilka pytan odnosnie hamulcow tarczowych
Czesc 3 nowicjusza rowerowego, czyli pytania do publicznosci z tematu hamulce tarczowe.
1. jakie znaczenie ma wielkosc tarcz hamulcowych?
2. czy tarczowki mechaniczne mozna przegrzac tak jak hydrauliczne?
3. czy avidy bb5 sa warte? czytalem, raczej ludzie chwala jak na te tarczowki i na mechaniki.
dodam, ze zastosowanie raczej XC, czasem jakis lekki zjazd, nie chce odkryc na srodku gorki ze nie mam hamulcow, a okrojony budzet nie pozwala mi na zakup lepszych hydraulikow. V brejki tez odpadaja, mam kola pod tarczowki wylacznie.
1. jakie znaczenie ma wielkosc tarcz hamulcowych?
2. czy tarczowki mechaniczne mozna przegrzac tak jak hydrauliczne?
3. czy avidy bb5 sa warte? czytalem, raczej ludzie chwala jak na te tarczowki i na mechaniki.
dodam, ze zastosowanie raczej XC, czasem jakis lekki zjazd, nie chce odkryc na srodku gorki ze nie mam hamulcow, a okrojony budzet nie pozwala mi na zakup lepszych hydraulikow. V brejki tez odpadaja, mam kola pod tarczowki wylacznie.
1. wieksza tarcza to większa siła hamowania i lepsze odprowadzanie ciepła
2. połowicznie, możesz przegrzać tarczę ew klocki ale nie doprowadzisz do skrajnego etapu przegrzania który w hydraulikach skutkuje zagotowaniem płynu i rozszczelnieniem układu (teoretycznie możliwe ale praktycznie mało prawdopodobne)
3. nie wiem jak bb5 ale mówisz o kupnie nowych? może warto używane hydrauliki kupić?
jeżeli myślisz o XC po okolicy to mało prawdopodobne ze cokolwiek kiedyś przegrzejesz
2. połowicznie, możesz przegrzać tarczę ew klocki ale nie doprowadzisz do skrajnego etapu przegrzania który w hydraulikach skutkuje zagotowaniem płynu i rozszczelnieniem układu (teoretycznie możliwe ale praktycznie mało prawdopodobne)
3. nie wiem jak bb5 ale mówisz o kupnie nowych? może warto używane hydrauliki kupić?
jeżeli myślisz o XC po okolicy to mało prawdopodobne ze cokolwiek kiedyś przegrzejesz

nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "modernizacja" - najbliżej jest modulacja ale to zakres działania w skrócie (dokładną definicję znajdziesz na forum) a nie żadne czynności naprawcze.
Miałem kiedyś tarczówki mechaniczne i wierz mi że było z nimi o wiele więcej roboty niż ze zwykłymi, bo miałem system że jeden klocek sie rusza a drugi jest stały (nie wiem czy tak jest w BB5) ale co chwila coś się tam odkręcało i co chwila trzeba było regulować klocki, w hydraulice klocki się ustawiają same w miarę zużycia
Miałem kiedyś tarczówki mechaniczne i wierz mi że było z nimi o wiele więcej roboty niż ze zwykłymi, bo miałem system że jeden klocek sie rusza a drugi jest stały (nie wiem czy tak jest w BB5) ale co chwila coś się tam odkręcało i co chwila trzeba było regulować klocki, w hydraulice klocki się ustawiają same w miarę zużycia

nie nie, wiem co to modulacja, modernizacja w sensie wlasnie naprawy, wymiana linek i inne tego typu duperele, moze uzylem zlego okreslenia.
Tak, z tego co wiem w bb5 jest ten sam sposob hamowania, 1 klocek jest sztywny.
A wiesz cos moze na temat BR-M445? Ludzie podobno chwala jak na najnizsza polke hydraulikow
Tak, z tego co wiem w bb5 jest ten sam sposob hamowania, 1 klocek jest sztywny.
A wiesz cos moze na temat BR-M445? Ludzie podobno chwala jak na najnizsza polke hydraulikow
Re:
Jesteś biegunowo odległy od prawdy.shiremux pisze:tak, mowie o nowych bb5, szczerze boje sie hydraulikow, odpowietrzanie, modernizacja i te sprawy. wiem ze mechaniczne tez trzeba modernizowac ale podobno jest to o wiele latwiejsza sprawa
Dobre hamulce hydrauliczne są praktycznie bezobsługowe w przeciwieństwie do mechaników.
Użytkuję trzy komplety, Shimano, Magura i Formula. Prawidłowo odpowietrzone i ustawione są praktycznie bezawaryjne przy minimalnym wkładzie pracy w ich czystość.
Zwłaszcza przy XC gdzie trudno zrobić im krzywdę.
445 oblecą do XC ale różnica cenowa między najniższymi modelami Shimano jest tak niewielka że warto pomyśleć o innych.
Re: Re:
Jakby jeszcze zastosował samoczyszczące się tarcze jak np. Avid Clean Sweep G2 to już w ogóle nie ma się czym martwićRonnin pisze:Prawidłowo odpowietrzone i ustawione są praktycznie bezawaryjne przy minimalnym wkładzie pracy w ich czystość.

Może napisz jaki masz budżet, a my poszukamy czegoś ciekawego. Może trafią się fajne używane hydrauliki

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Re:
2. Nie prawda. Mechaniki mozna tak zagrzac, ze przestana hamowac. Znam taki przykladPaul pisze:1. wieksza tarcza to większa siła hamowania i lepsze odprowadzanie ciepła
2. połowicznie, możesz przegrzać tarczę ew klocki ale nie doprowadzisz do skrajnego etapu przegrzania który w hydraulikach skutkuje zagotowaniem płynu i rozszczelnieniem układu (teoretycznie możliwe ale praktycznie mało prawdopodobne)
3. nie wiem jak bb5 ale mówisz o kupnie nowych? może warto używane hydrauliki kupić?
jeżeli myślisz o XC po okolicy to mało prawdopodobne ze cokolwiek kiedyś przegrzejesz

Albo zostaje jakieś używane nine, albo zrób tak jak ja, kup m445 i nową tarczę, wyniesie Cie to do 200 zł. Na warszawe, okoliczne górki to zajefajna sprawa... nie wiem za bardzo jak się zachowa przy dh. Ale ogólnie to tak, albo trafisz dobre 9 które są sprawne w 100%(oba tłoczki chodzą i klocki w fajnym stanie) albo trafisz na kijowe 9 no i w tedy zaczynają się problemy, krótko mówiąc jak zaczynasz i nie lubisz się bawić w serwis hebli to na Twoim miejscu brałbym m445 albo jakiś wyższy model 

Re:
Nie wiem jak, znam sytuacje kiedy dziwczyna kumpla jechala po trasie bez hebli i wszyscy mysleli ze sie zabije bo przegrzałaFRmaniak pisze:Chyba jak się ten plastikowy tłoczek zacznie topić

Kupując budżetowe hample, jak M445m, moim zdaniem warto założyć do nich jak największe tarcze. Siły nie mają dużej, więc set 203/180 do XC będzie bardzo dobry (z zastrzeżeniem, że nie ważysz mniej niż ~50kg, bo wówczas 180/160 wystarczy). Zmiana modelu hampla to jakieś 100-130zł, a zmiana tarczy ze 160 na 203 to zwykle 30-40zł dopłaty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości