Klamki XT + Zaciski ZEE/Saint

trzcina122
Posty: 71
Rejestracja: 11.12.2012 21:04:08
Kontakt:

Klamki XT + Zaciski ZEE/Saint

Post autor: trzcina122 »

Witam!

Mam pytanie,
czy klamki od Shimano Deore XT hamulców będą działać z zaciskami ZEE lub Saint ?

pzdr
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

tak

Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Pasować powinny lecz może pogorszyć się modulacja.
Klamki Saint i Zee są trochę inne niż xt.
Wcześniej nukianuki.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Będzie tak samo i moc/modulacja też się nie zmieni.

Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Niestety ale jest tak jak wspominałem,klamki xt do saintow br 810 owszem ale do nowych niestety nie.
Jest to manewr shimano zapobiegający miksowaniu grup.
Owszem działać będzie ale nie tak jak w dedykowanym zestawie.
Wystarczy się dobrze przyjrzeć np xtr i saint, na pierwszy żut oka są takie same ale jednak nie.
Wcześniej nukianuki.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Niestety ale jestem posiadaczem takiego miksu.
Nowa klamka Zee + Stary saint m800.
Hamulec działa IDENTYCZNIE jak z klamką M666 (stary SLX)
Wszystkie klamki Shimano pompują taką samą ilość płynu, więc nie ma różnicy jaką klamkę zastosujemy, w przypadku tej firmy charakterystykę pracy hamulca nadaje wyłącznie zacisk.
Klamki różnią się tylko regulacjami.

Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Ale my mówimy o br 820
Wcześniej nukianuki.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Który ma taką samą klamkę jak Zee którą mam ja.

Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

820 to nowy saint zacisk identyczny z zee w poprzednich modelach zmiana klamki poprawia jakość działania no i klamka ładniejsza.
Wcześniej nukianuki.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Stwierdzasz oczywisty fakt który ja też stwierdziłem post wyżej.
Wyjaśnię ci to najprościej jak się da.
Wszystkie zaciski SLX, XT, XTR i do tego saint m800 są takie same, różnią się tylko tym że jedne mają radiatory, inne nie, jedne mają śrubkę trzymającą klocki, inne chamską zawleczkę.
Konstrukcyjnie to są te same zaciski, z taką samą mocą i modulacją.
Wszystkie klamki Shimano SLX, XT, XTR, SAINT są takie same pod względem ilości tłoczonego płynu. Różnice są tylko w regulacjach.
Zaciski Zee, Saint m810 i m820 potrzebują takiej samej ilości pompowanego płynu jak wszystkie pozostałe Shimano. Różnica jest tylko w sile, z jasnego powodu (4 tłoczki i większa powierzchnia klocków)

Podsumowując:
Możesz sobie kupić zacisk najnowszego Sainta m820 i połączyć go z najstarszą klamką SLX, a jedyne co się zmieni to brak regulacji. Moc i modulacja zostanie taka sama jak w przypadku oryginalnego hamulca.

Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Mamy wolność i każdy może robić co chce.
Proponuje poczytać sobie tu i tam, poprzypatrywać się klameczkom i zastanowić się.
Wcześniej nukianuki.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Skoro ty już poczytałeś tu i tam oraz przyjrzałeś się dokładnie klameczkom to oświeć mnie jakie różnice znalazłeś.

=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: =Pietr3k= »

FRmaniak pisze:Różnica jest tylko w sile, z jasnego powodu (4 tłoczki i większa powierzchnia klocków)
Zgadzam się z Twoimi wcześniejszymi stwierdzeniami, ale to jest błędne.

Ilość tłoczków oraz wielkość klocków również nie podnosi siły hamowania. W wielotłoczkowych konstrukcjach klocek jest przeważnie dłuższy i węższy, dzięki czemu siła przenoszona na tarczę jest nieco większa - mam na myśli jakieś 15-20% więcej siły hamowania na podstawie własnych doświadczeń z mieszaniem klamek i zacisków.

Siłę hamulca zwiększa się tylko w klamce. Odpowiadają za to mechanizmy takie jak np Servo w Shimano i Taper Bore w Avidzie. W klamce po zdjęciu zbiorniczka z membraną w większości hampli mamy (jeden v dwa - tu nie pamiętam, czy każda konstrukcja ma tak samo) malutkie otwory. Ich rozmiar oraz umiejscowienie względem tłoka wzdłuż zmienia to, co nazywamy modulacją, i moment w którym hamulec zaczyna łapać z największą siłą.

Dla przykładu. Wszystkim znana zwykła klamka Hayes Mag z popularnym zaciskiem Hayes HFX - konstrukcje bez żadnych wspomagaczy - pracują bardzo średniawo. Jeżeli wymienimy w takim secie tylko zacisk z HFX na np. CODE starszy czterotłoczkowy, to siła pozostanie taka sama. W rzeczywistości wzrasta jednak jakieś 15-20%, bo zacisk CODE skupia swoją siłę bardziej po obwodzie i sam w sobie nie "rozdziawia" się na boki przy mocniejszym ciśnięciu na klamkę - jest dużo sztywniejszy.

Jeżeli wymienimy w takim secie tylko zacisk z HFX na np. THE ONE, to siła także pozostanie taka sama - jest niemal identyczna jak w połączeniu z zaciskiem CODE. THE ONE ma jednak bardzo mały klocek, który w dodatku nie skupia siły tak skutecznie po obwodzie tarczy jak CODE. Sztywność obu zacisków jest właściwie taka sama.

Stąd wychodzi kolejny wniosek - ilość tłoczków nie ma wpływu na siłę hamowania. Zacisk starego jak świat Hayesa, mocarnego 4-tłoczkowego CODE i równie mocnego, ale wylajtowanego 2-tłoczkowego THE ONE podłączone do tej samej klamki działają identycznie. Również skok klamek ma identyczną wielkość w każdym zestawieniu :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

źródło:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna

Panowie ale czemu utrudniacie rzeczy proste?

Na siłę w układzie hydraulicznym jest przecież banalny wzór...

S1 - powierzchnia tłoczka (w klamce)
S2 - powierzchnia drugiego tłoczka (tłoczków w zacisku)

F1 - siła nacisku na klamkę
F2 - siła nacisku na tarczę

F2 = S2/S1*F1

Więc zakładając code (większa średnica łączna tłoczków) niż oryginał do klamki HFX zwiększysz siłę.
Idąc dalej nie ma znaczenia czy zapodasz 2 czy 10 o średnicy dwóch wtedy power jest równy. ;)
Tyle, że nie wierzę w fakt, że Coe, The one, saint itd mają taką samą średnicę łączną tłoczków w zaciskach. ;)

O modulacjach itp się wypowiadać nie będę. Ładnie opisane post wyżej.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Nic nie utrudniam, tylko daje koledze do zrozumienia że we wszystkich klamkach shimano średnica tłoczka jest taka sama i we wszystkich zaciskach 2 tłoczkowych tak samo i w przypadku 4 tłoczków też.

=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Off_road - ten wzór nie rozwiązuje problemu z prostej przyczyny. Zmiana średnic cylindrów powoduje zmianę długości skoków z jakimi poruszają się te cylindry, czyli - w hamulcu HFX i THE ONE mamy identycznej średnicy tłoczki (cylindry S2) 24mm i niemal identyczne - na wyczucie - skoki klamek. Przykładamy do obydwu cylindrów S1 (w klamce) swoją własną siłę z palca F1, a mimo tego obydwa identyczne cylindry S2 dają masakrycznie różne siły F2.

Wynika stąd, że przy tak różnych siłach F2 różnica powinna się pojawić w średnicy cylindrów S1. Jeżeli jednak cylinder S1 w jednym hamulcu np. zmniejszy swoją średnicę, to do uzyskania wciąż takiego samego skoku cylindra S2 będzie potrzebował zmiany własnego skoku - a tu właśnie wszystkie skoki są identyczne. Identyczne są jednak tylko pod naszymi palcami. Tu właśnie wchodzą w grę systemy producentów zastosowane w klamkach i wspomniane wcześniej rozmieszczenie otworów przy tłoku klamki - te systemy powodują "sztuczną" zmianę skoku między dźwignią klamki, a rzeczywistym skokiem tłoka w klamce.

Do absolutnej pewności tej tezy potrzebowałbym podłączyć do klamki THE ONE zacisk HFX. Moim zdaniem taki komplet pracowałby tak samo jak pełen THE ONE (z tą jednak różnicą, że zacisk HFX straci sporo siły na "rozdziawianiu" się na boki). Z drugiej strony, co sprawdzone - HFX z zaciskiem THE ONE to wciąż HFX :)

Co do powierzchni łącznej tłoczków w CODE i HFX to możemy ją także łatwo sprawdzić. Strzelam, że jest ona identyczna lub bardzo bliska sobie. Jak będę przy okazji grzebał przy zacisku CODE, to zmierzę średnice tłoczków, chyba że ktoś ma pod ręką starego CODE i ma ochotę to zmierzyć ;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Skąd informacja, że wszystkie zaciski mają tą samą powierzchnię roboczą na tłoczkach?

Czy każda klamka ma takie samo przełożenie na tłoczek?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Stąd że kilka tych hebli już złożyłem i się temu przyglądałem

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Myślę, ze nie będziesz widział problemu aby wyciągnąć klocek złapać za suwmiarkę i podać średnicę tłoczków w Twoim zacisku?

Chętnie zdemontuję na szybko kolo i podam średnicę w saint 810

Saint 810:
Duży tłoczek 2x 17mm = 226.865 x 2= 453.73
Mały tłoczek 2x 15mm = 176.625 x 2 = 353.25

Powierzchnia robocza:
453,73+353,25= 778.98mm^2

Hayes nine
Pojedynczy tłoczek 2x 24.5mm

Powierzchnia robocza:
471.196mm^2 x 2 = 942.392mm^2

Faktycznie identyczne są te powierzchnie ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości