Klamki XT + Zaciski ZEE/Saint
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 11.12.2012 21:04:08
- Kontakt:
Klamki XT + Zaciski ZEE/Saint
Witam!
Mam pytanie,
czy klamki od Shimano Deore XT hamulców będą działać z zaciskami ZEE lub Saint ?
pzdr
Mam pytanie,
czy klamki od Shimano Deore XT hamulców będą działać z zaciskami ZEE lub Saint ?
pzdr
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
- Kontakt:
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
- Kontakt:
Niestety ale jest tak jak wspominałem,klamki xt do saintow br 810 owszem ale do nowych niestety nie.
Jest to manewr shimano zapobiegający miksowaniu grup.
Owszem działać będzie ale nie tak jak w dedykowanym zestawie.
Wystarczy się dobrze przyjrzeć np xtr i saint, na pierwszy żut oka są takie same ale jednak nie.
Jest to manewr shimano zapobiegający miksowaniu grup.
Owszem działać będzie ale nie tak jak w dedykowanym zestawie.
Wystarczy się dobrze przyjrzeć np xtr i saint, na pierwszy żut oka są takie same ale jednak nie.
Wcześniej nukianuki.
Niestety ale jestem posiadaczem takiego miksu.
Nowa klamka Zee + Stary saint m800.
Hamulec działa IDENTYCZNIE jak z klamką M666 (stary SLX)
Wszystkie klamki Shimano pompują taką samą ilość płynu, więc nie ma różnicy jaką klamkę zastosujemy, w przypadku tej firmy charakterystykę pracy hamulca nadaje wyłącznie zacisk.
Klamki różnią się tylko regulacjami.
Nowa klamka Zee + Stary saint m800.
Hamulec działa IDENTYCZNIE jak z klamką M666 (stary SLX)
Wszystkie klamki Shimano pompują taką samą ilość płynu, więc nie ma różnicy jaką klamkę zastosujemy, w przypadku tej firmy charakterystykę pracy hamulca nadaje wyłącznie zacisk.
Klamki różnią się tylko regulacjami.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
- Kontakt:
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
- Kontakt:
Stwierdzasz oczywisty fakt który ja też stwierdziłem post wyżej.
Wyjaśnię ci to najprościej jak się da.
Wszystkie zaciski SLX, XT, XTR i do tego saint m800 są takie same, różnią się tylko tym że jedne mają radiatory, inne nie, jedne mają śrubkę trzymającą klocki, inne chamską zawleczkę.
Konstrukcyjnie to są te same zaciski, z taką samą mocą i modulacją.
Wszystkie klamki Shimano SLX, XT, XTR, SAINT są takie same pod względem ilości tłoczonego płynu. Różnice są tylko w regulacjach.
Zaciski Zee, Saint m810 i m820 potrzebują takiej samej ilości pompowanego płynu jak wszystkie pozostałe Shimano. Różnica jest tylko w sile, z jasnego powodu (4 tłoczki i większa powierzchnia klocków)
Podsumowując:
Możesz sobie kupić zacisk najnowszego Sainta m820 i połączyć go z najstarszą klamką SLX, a jedyne co się zmieni to brak regulacji. Moc i modulacja zostanie taka sama jak w przypadku oryginalnego hamulca.
Wyjaśnię ci to najprościej jak się da.
Wszystkie zaciski SLX, XT, XTR i do tego saint m800 są takie same, różnią się tylko tym że jedne mają radiatory, inne nie, jedne mają śrubkę trzymającą klocki, inne chamską zawleczkę.
Konstrukcyjnie to są te same zaciski, z taką samą mocą i modulacją.
Wszystkie klamki Shimano SLX, XT, XTR, SAINT są takie same pod względem ilości tłoczonego płynu. Różnice są tylko w regulacjach.
Zaciski Zee, Saint m810 i m820 potrzebują takiej samej ilości pompowanego płynu jak wszystkie pozostałe Shimano. Różnica jest tylko w sile, z jasnego powodu (4 tłoczki i większa powierzchnia klocków)
Podsumowując:
Możesz sobie kupić zacisk najnowszego Sainta m820 i połączyć go z najstarszą klamką SLX, a jedyne co się zmieni to brak regulacji. Moc i modulacja zostanie taka sama jak w przypadku oryginalnego hamulca.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
- Kontakt:
Re:
Zgadzam się z Twoimi wcześniejszymi stwierdzeniami, ale to jest błędne.FRmaniak pisze:Różnica jest tylko w sile, z jasnego powodu (4 tłoczki i większa powierzchnia klocków)
Ilość tłoczków oraz wielkość klocków również nie podnosi siły hamowania. W wielotłoczkowych konstrukcjach klocek jest przeważnie dłuższy i węższy, dzięki czemu siła przenoszona na tarczę jest nieco większa - mam na myśli jakieś 15-20% więcej siły hamowania na podstawie własnych doświadczeń z mieszaniem klamek i zacisków.
Siłę hamulca zwiększa się tylko w klamce. Odpowiadają za to mechanizmy takie jak np Servo w Shimano i Taper Bore w Avidzie. W klamce po zdjęciu zbiorniczka z membraną w większości hampli mamy (jeden v dwa - tu nie pamiętam, czy każda konstrukcja ma tak samo) malutkie otwory. Ich rozmiar oraz umiejscowienie względem tłoka wzdłuż zmienia to, co nazywamy modulacją, i moment w którym hamulec zaczyna łapać z największą siłą.
Dla przykładu. Wszystkim znana zwykła klamka Hayes Mag z popularnym zaciskiem Hayes HFX - konstrukcje bez żadnych wspomagaczy - pracują bardzo średniawo. Jeżeli wymienimy w takim secie tylko zacisk z HFX na np. CODE starszy czterotłoczkowy, to siła pozostanie taka sama. W rzeczywistości wzrasta jednak jakieś 15-20%, bo zacisk CODE skupia swoją siłę bardziej po obwodzie i sam w sobie nie "rozdziawia" się na boki przy mocniejszym ciśnięciu na klamkę - jest dużo sztywniejszy.
Jeżeli wymienimy w takim secie tylko zacisk z HFX na np. THE ONE, to siła także pozostanie taka sama - jest niemal identyczna jak w połączeniu z zaciskiem CODE. THE ONE ma jednak bardzo mały klocek, który w dodatku nie skupia siły tak skutecznie po obwodzie tarczy jak CODE. Sztywność obu zacisków jest właściwie taka sama.
Stąd wychodzi kolejny wniosek - ilość tłoczków nie ma wpływu na siłę hamowania. Zacisk starego jak świat Hayesa, mocarnego 4-tłoczkowego CODE i równie mocnego, ale wylajtowanego 2-tłoczkowego THE ONE podłączone do tej samej klamki działają identycznie. Również skok klamek ma identyczną wielkość w każdym zestawieniu

źródło:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna
Panowie ale czemu utrudniacie rzeczy proste?
Na siłę w układzie hydraulicznym jest przecież banalny wzór...
S1 - powierzchnia tłoczka (w klamce)
S2 - powierzchnia drugiego tłoczka (tłoczków w zacisku)
F1 - siła nacisku na klamkę
F2 - siła nacisku na tarczę
F2 = S2/S1*F1
Więc zakładając code (większa średnica łączna tłoczków) niż oryginał do klamki HFX zwiększysz siłę.
Idąc dalej nie ma znaczenia czy zapodasz 2 czy 10 o średnicy dwóch wtedy power jest równy.
Tyle, że nie wierzę w fakt, że Coe, The one, saint itd mają taką samą średnicę łączną tłoczków w zaciskach.
O modulacjach itp się wypowiadać nie będę. Ładnie opisane post wyżej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna
Panowie ale czemu utrudniacie rzeczy proste?
Na siłę w układzie hydraulicznym jest przecież banalny wzór...
S1 - powierzchnia tłoczka (w klamce)
S2 - powierzchnia drugiego tłoczka (tłoczków w zacisku)
F1 - siła nacisku na klamkę
F2 - siła nacisku na tarczę
F2 = S2/S1*F1
Więc zakładając code (większa średnica łączna tłoczków) niż oryginał do klamki HFX zwiększysz siłę.
Idąc dalej nie ma znaczenia czy zapodasz 2 czy 10 o średnicy dwóch wtedy power jest równy.

Tyle, że nie wierzę w fakt, że Coe, The one, saint itd mają taką samą średnicę łączną tłoczków w zaciskach.

O modulacjach itp się wypowiadać nie będę. Ładnie opisane post wyżej.
Off_road - ten wzór nie rozwiązuje problemu z prostej przyczyny. Zmiana średnic cylindrów powoduje zmianę długości skoków z jakimi poruszają się te cylindry, czyli - w hamulcu HFX i THE ONE mamy identycznej średnicy tłoczki (cylindry S2) 24mm i niemal identyczne - na wyczucie - skoki klamek. Przykładamy do obydwu cylindrów S1 (w klamce) swoją własną siłę z palca F1, a mimo tego obydwa identyczne cylindry S2 dają masakrycznie różne siły F2.
Wynika stąd, że przy tak różnych siłach F2 różnica powinna się pojawić w średnicy cylindrów S1. Jeżeli jednak cylinder S1 w jednym hamulcu np. zmniejszy swoją średnicę, to do uzyskania wciąż takiego samego skoku cylindra S2 będzie potrzebował zmiany własnego skoku - a tu właśnie wszystkie skoki są identyczne. Identyczne są jednak tylko pod naszymi palcami. Tu właśnie wchodzą w grę systemy producentów zastosowane w klamkach i wspomniane wcześniej rozmieszczenie otworów przy tłoku klamki - te systemy powodują "sztuczną" zmianę skoku między dźwignią klamki, a rzeczywistym skokiem tłoka w klamce.
Do absolutnej pewności tej tezy potrzebowałbym podłączyć do klamki THE ONE zacisk HFX. Moim zdaniem taki komplet pracowałby tak samo jak pełen THE ONE (z tą jednak różnicą, że zacisk HFX straci sporo siły na "rozdziawianiu" się na boki). Z drugiej strony, co sprawdzone - HFX z zaciskiem THE ONE to wciąż HFX
Co do powierzchni łącznej tłoczków w CODE i HFX to możemy ją także łatwo sprawdzić. Strzelam, że jest ona identyczna lub bardzo bliska sobie. Jak będę przy okazji grzebał przy zacisku CODE, to zmierzę średnice tłoczków, chyba że ktoś ma pod ręką starego CODE i ma ochotę to zmierzyć
Wynika stąd, że przy tak różnych siłach F2 różnica powinna się pojawić w średnicy cylindrów S1. Jeżeli jednak cylinder S1 w jednym hamulcu np. zmniejszy swoją średnicę, to do uzyskania wciąż takiego samego skoku cylindra S2 będzie potrzebował zmiany własnego skoku - a tu właśnie wszystkie skoki są identyczne. Identyczne są jednak tylko pod naszymi palcami. Tu właśnie wchodzą w grę systemy producentów zastosowane w klamkach i wspomniane wcześniej rozmieszczenie otworów przy tłoku klamki - te systemy powodują "sztuczną" zmianę skoku między dźwignią klamki, a rzeczywistym skokiem tłoka w klamce.
Do absolutnej pewności tej tezy potrzebowałbym podłączyć do klamki THE ONE zacisk HFX. Moim zdaniem taki komplet pracowałby tak samo jak pełen THE ONE (z tą jednak różnicą, że zacisk HFX straci sporo siły na "rozdziawianiu" się na boki). Z drugiej strony, co sprawdzone - HFX z zaciskiem THE ONE to wciąż HFX

Co do powierzchni łącznej tłoczków w CODE i HFX to możemy ją także łatwo sprawdzić. Strzelam, że jest ona identyczna lub bardzo bliska sobie. Jak będę przy okazji grzebał przy zacisku CODE, to zmierzę średnice tłoczków, chyba że ktoś ma pod ręką starego CODE i ma ochotę to zmierzyć

Myślę, ze nie będziesz widział problemu aby wyciągnąć klocek złapać za suwmiarkę i podać średnicę tłoczków w Twoim zacisku?
Chętnie zdemontuję na szybko kolo i podam średnicę w saint 810
Saint 810:
Duży tłoczek 2x 17mm = 226.865 x 2= 453.73
Mały tłoczek 2x 15mm = 176.625 x 2 = 353.25
Powierzchnia robocza:
453,73+353,25= 778.98mm^2
Hayes nine
Pojedynczy tłoczek 2x 24.5mm
Powierzchnia robocza:
471.196mm^2 x 2 = 942.392mm^2
Faktycznie identyczne są te powierzchnie
Chętnie zdemontuję na szybko kolo i podam średnicę w saint 810
Saint 810:
Duży tłoczek 2x 17mm = 226.865 x 2= 453.73
Mały tłoczek 2x 15mm = 176.625 x 2 = 353.25
Powierzchnia robocza:
453,73+353,25= 778.98mm^2
Hayes nine
Pojedynczy tłoczek 2x 24.5mm
Powierzchnia robocza:
471.196mm^2 x 2 = 942.392mm^2
Faktycznie identyczne są te powierzchnie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości