hamulce xt 785 czy saint 820

Pedros
Posty: 322
Rejestracja: 21.04.2004 08:33:58
Kontakt:

hamulce xt 785 czy saint 820

Post autor: Pedros »

Mam dylemat. Obecnie używam hamulców code 2008, nadszedł czas na zmianę rozważam zakup sainta( niestety cena znacznie nadwyręża budżet) lub xt, w kierunku xt zbliża mnie cena. Jednak mam obawy, że nie sprawdza się zbytnio w DH. Jest jeszcze zee ale to taki oskalpowany saint- zacisk niby taki sam ale np klocki w komplecie są żywiczne a klamka to cos pokroju slx czy zatem to nie upośledza działania zacisku- pojemność zbiorniczka jak w slx a zacisk dużo większy, brak regulacji, mniejszy tłoczek.
Ważę około 70kg a rowerek to glory 2008- lubię mieć zapas mocy
pixel991
Posty: 252
Rejestracja: 29.12.2012 20:20:50
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pixel991 »

Saint to fajna sprawa i jak chcesz mieć ten zapas sił to kup go. Jak chcesz to kumpel ma saint 810 za dobrą ceną, pisz pw.
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Jak potrzebujesz zapas mocy to oczywiście sainty.
A jeśli nie porzebujesz napisu Saint to gorąco polecam Zee!
Zacisk taki sam jak ma saint(ceramiczne tłoczki)klocki to zawsze można zmienić na metaliczne zamienniki za rozsądne pieniądze, jak pojeździsz trochę w syfie to ci organiczne bardzo szybko zjadą.
Klamka niestety nie jast taka ładna jak w saint i brak w niej pokręteł lecz działa znakomicie.
Jest też trochę inna niż zwykła klamka deore trochę inne przełożenie i chyna większy tłoczek(taki biedny saint)
Przed Zee używałem code 2008 i code r 2011, pod względem mocy zee im w niczym nie ustępuje a jeśli chodzi o modulacje to już inna bajka,a odległość klamki od kierownicy też da się ustawić.
Zee mogę tylko polecić,używam od ponad roku.
Wcześniej nukianuki.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Skad przepraszam bardzo pochodza te informacje, ze klamki saint i zee maja wieksza srednice tloczka w klamce?
Pedros
Posty: 322
Rejestracja: 21.04.2004 08:33:58
Kontakt:

Post autor: Pedros »

Ok mam zatem rozeznanie code vs saint i zee a co z xt który to ma klamke z wszelkimi regulacjami i cenę o połowę niższą od sainta. Co do zee kontra saint to jak dla mnie ceny sa zbyt zblizone. 1100 zee z metalikami i 1370 saint
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Gdzie ty zee za 1100 widziałeś ja dałem ponad rok temu 850 zł.
Wcześniej nukianuki.
Pedros
Posty: 322
Rejestracja: 21.04.2004 08:33:58
Kontakt:

Post autor: Pedros »

http://allegro.pl/hamulce-shimano-zee-b ... 96807.html
http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shim ... 44930.html
i do tego klocki metaliczne i mamy 1100
to allegro
http://xtrabike.pl/229/6407,1,,,,,,zee, ... ,id,1.html
a tu inny sklep dolicz klocki metaliki to nawet ponad 1100
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Nie zapominaj tez ze heble shimano przychodza bez tarcz. Co do regulacji freestroke w klamkach shimano - ona nie dziala. Odleglosc klamki od kiery sie ustawia raczej raz wiec to pokretlo jest malo potrzebne.
Pedros
Posty: 322
Rejestracja: 21.04.2004 08:33:58
Kontakt:

Post autor: Pedros »

Bez tarcz i adapterów, mysle ze narazie by na tarczach od codów pośmigały. To co nie warto dopłacać do saintów 1100za zee z metalikami 1270 za sainty?
Pedros
Posty: 322
Rejestracja: 21.04.2004 08:33:58
Kontakt:

Post autor: Pedros »

a co jesli chodzi o xt? bo to połowa ceny
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

To zalezy czego oczekujesz, hamowac beda identycznie. Saint ma jednoczesciowa, wytrzymalsza klamke, zee plastikowa pokrywke zbiorniczka. Saint ma srubke trzymajaca klocki, zee zawleczke, ktorej bez kombinerek nie wyciagniesz (ale ma gniazdo na srube jak reszta zaciskow, wiec mozesz tam wkrecic samemu srube z sainta). Saint lzejszy, ma w komplecie klocki z radiatorami. Jakbys zmienil zdanie to zawsze sainta puscisz drozej niz zee. Ja jestem zdania, ze jak juz masz kupowac to raz a porzadnie. Sam jednak jesli robilbym zakupy to kupilbym Zee na przod i jakiegos slx'a na tyl. Duzo tansze rozwiazanie a jakosc hamowania w zasadzie ta sama, bo umowmy sie, z tylu tej sily trzeba tyle co kot naplakal.

XT/SLX/Deore hamuja tak samo, roznice sa w wadze/materialach, klamce w przypadku XT. Deore ma zdaje sie inny zacisk. ale SLX to jest po prostu XT z tansza klamka.
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Troyo ma racje ale zee i tak mocno polecam.http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowe ... iczne.html
Wcześniej nukianuki.
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

jakbyś się zdecydował na bikestację, spróbuj negocjacji ceny :) na bank coś zejdą :)
tomko
Posty: 52
Rejestracja: 12.11.2011 21:12:09
Kontakt:

Post autor: tomko »

Tutaj masz jeszcze trochę teorii, chociaż przydałoby się więcej opinii praktyków.
http://endurotrophy.pl/forum/showthread ... 057&page=2
Jestem ciekaw porównania siły slx'ów i zee - nad tymi się zastanawiam. Na pewno zee silniejsze ale jak bardzo? Ktoś się może wypowiedzieć? Zastosowanie DH.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

~6% roznicy w sile, czyli sporo.
Pedros
Posty: 322
Rejestracja: 21.04.2004 08:33:58
Kontakt:

Post autor: Pedros »

Dzieki za wszelkie info, kupiłem właśnie zee i mam nadzieje że bedzie dobrze :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 2 gości