Kona - Most Improved Brand of the Year

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

kumpel ma, ale na żywo jeszcze nie widziałem, bo ma od niedawna, a ciężko ostatnio z czasem na cokolwiek ;) także nic więcej nie powiem. Pytaj użytkownika nopainnogame ;)
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Ja tam się nie znam :P Wiem tylko, że Entourage nie jest mniejszy ;) Ma nawet Stack i Reach większy, przy trochę mniejszej bazie. L'ka to kawał roweru.
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

no możliwe, dokładnie i szczegółowo ich nie porównywałem, zainteresowało mnie głównie to, że entourage ma krótszy tył, i mniejszy skok :D a co do ogólnych rozmiarów, ja bym preferował M, więc ona nie powinna być taka duża :D
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

Smigałem na entourage w rozmiarze S i M.
Obydwa bardzo skoczne, oryginalnie w M jest spring 350 LBS który zazwyczaj jest za miękki(w S-ce jest 300)
Bardzo fajne rowerki obmacałem, przejechałem, idealny do polskich bikeparków i na lokalne traski:)
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

to fajnie :D a powiedz mi, jak sie trzyma nawierzchni, nie rzuca nią na wszystkie strony, jak ze sztywnością? bo sie co raz bardziej wkorbiłem na entourage :D co do sprężyny, to zawsze można zmienić :D
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Ze sztywnością nie ma żadnych problemów, bo sam tył jest mega krótki. Trzymanie do nawierzchni mocno też zależy od tego co masz tam włożone. Niższy model według mnie działa poprawnie i nic poza tym (tam masz tylko tłumienie powrotu). Rower dopiero odżył po zmianie na powietrze. Choć na powietrzu to nie jest rama dla wielbicieli sagu rzędu 30-40%, bo przy liniowej pracy w mig będzie dobijać (u mnie CCDB Air trochę to poprawił, ale sag 25% daje minimalny bezpieczny zakres). Warto zatem zwrócić uwagę co się wkłada do ramki ;)
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

wiesz co, jakie części bd dawał, to bd myślał, ja już będę miał rowerek w pokoju, narazie bd musiał ogarnąć fundusz, i ją kupić :D co łatwe nie będzie :|gdzie Ty kupiłeś swoją?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

nopainnogame pisze:Ze sztywnością nie ma żadnych problemów, bo sam tył jest mega krótki. Trzymanie do nawierzchni mocno też zależy od tego co masz tam włożone. Niższy model według mnie działa poprawnie i nic poza tym (tam masz tylko tłumienie powrotu). Rower dopiero odżył po zmianie na powietrze. Choć na powietrzu to nie jest rama dla wielbicieli sagu rzędu 30-40%, bo przy liniowej pracy w mig będzie dobijać (u mnie CCDB Air trochę to poprawił, ale sag 25% daje minimalny bezpieczny zakres). Warto zatem zwrócić uwagę co się wkłada do ramki ;)
Przeciez entourage jest bardziej progresywny od mojego legenda i jakos mi nie dobijał łatwo. Nie wiem po jaka cholere na 25% jezdzisz skoro ja mam 33% w legendzie w DB air i nie zblizam sie nawet do dobijania.

Inna sprawa, ze mozna miec tez sprezynowy progresywny damper jak fox rc2/rc4
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

przecież to wszystko można wyregulować objętością komory powietrznej - jak przelatuje przez skok na chcianym sagu - zmniejszyć komorę (nawet przez pare ml oleju)
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Norbert coś Ci się pomyliło ;) Toć z wykresów sam mówiłeś, że jest liniowy :P Wiesz jak mi zostają 2mm skoku na tłoczku to chyba nie jest dużo :P Zwróć uwagę, że nawet w base tune Operator ma mniejszy sag niż Ty ;) Choć teraz nie kumam o co chodzi z tulejkami (niekiedy są wpisane 3L,1S - tylko w obu moich była jedna duża tulejka... Przez pół roku coś zmienili?)
Nie ma co się dochodzić, czy tam jest 25-28% - nie jestem zbokiem, aby mierzyć sag do mm, ale sprawdzałem Entourage na większym sagu i dla mnie to już zdrowa przeginka ;)
MUSZEL w CC objętość komory zmienia się tulejkami. Sam mam teraz największą założoną i jest dużo lepiej niż na starcie.
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
Stefanfd
Posty: 46
Rejestracja: 27.04.2009 22:37:30
Lokalizacja: Rawa Maz/ Łódź
Kontakt:

Post autor: Stefanfd »

operator.ciagnika Co do kumpla Muszla, tak to ja :D posiadam entourage'a i jeśli mogę wyrazić mój pogląd to jestem MEGA zadowolony, w prawdzie będą wprowadzone małe poprawki ale to tylko zmiana dampera, poza tym rower ogólnie jak na moje preferencje jest w porządku :wink: . Za tym wyborem przemawiało parę aspektów miedzy innymi to ze poprzedni bike tez miał 170mm skoku i był w 100% wystarczający. Z racji moich gabarytów i chęci poczucia stabilności wybór padł na rozmiar L. Nie testowałem roweru w górach bo mam za daleko i kupiłem ja niedawno ale po wstępnych jazdach jestem zachwycony. :wink:

operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

yhym :D okej, dzięki za pomoc w potwierdzeniu roweru na ten sezon :D a takie pytanie, Stfdefanie można wiedzić gdzie dorwałeś entourage, bo przeglądam rynek, i w pl tylko nowe 2k13 ze sportsales, a takto bida z nyndzą nima nigdzie :/ jedynie do sprowadzenia.. a i tak najbliżej chyba z wielkiej brytanii, bo nawet u niemców nie ma :| mam nadzieje że do kwietnia się coś pokaże :D
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Stefanfd faith na 888 rc2x va i 170mm? ;> o czymś nie wiem? :p
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

nopainnogame pisze:Norbert coś Ci się pomyliło ;) Toć z wykresów sam mówiłeś, że jest liniowy :P Wiesz jak mi zostają 2mm skoku na tłoczku to chyba nie jest dużo :P Zwróć uwagę, że nawet w base tune Operator ma mniejszy sag niż Ty ;) Choć teraz nie kumam o co chodzi z tulejkami (niekiedy są wpisane 3L,1S - tylko w obu moich była jedna duża tulejka... Przez pół roku coś zmienili?)
Nie ma co się dochodzić, czy tam jest 25-28% - nie jestem zbokiem, aby mierzyć sag do mm, ale sprawdzałem Entourage na większym sagu i dla mnie to już zdrowa przeginka ;)
MUSZEL w CC objętość komory zmienia się tulejkami. Sam mam teraz największą założoną i jest dużo lepiej niż na starcie.
Tak ale legend jest bardziej liniowy i na liniowym damperze dobija ludziom. Ja mam wrazenie, ze to wynika z tego ze w bydzi Ci sie sprawdza ale w górach to 30-33%. Tylko dziwne, ze tak blisko dobicia jestes? Która puche masz?
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Czlenson »

oh boy here we go again .......

Tak się złożyło że do Evila nowego mam dobre porównanie na żywo...
Spaced pisze: 2. Liczy się umieszcznie punktu obrotu i przełożenie. Skoro nazywasz antidote super dopracowanym to jego zawieszenie jest proste jak budowa cepa z punktu widzenia kinematyki. Jak na rower z ruchomym punktem obrotu to nie jest mu daleko od big hita pod względem skomplikowania krzywych. Evil to 1 zawias i zaprojektowanie jego zawieszenia było dużo trudniejsze niz zaprojektowanie czegos takiego jak antidote. Dobrze im życze ale w swoim podnieceniu nimi przesadzasz.
TAK. Evil był bardzo trudny do zaprojektowania gdyż trzeba było z tej prostej konstrukcji wyeliminować wady. I jak wyszło? Dużo trudniej złapać sztywność na odcinku niż na trójkącie prawda? Oglądnij sobie jak wygląda podsiodłówka na wysokości wahacza a zobaczysz ile sztywności ta rama nie ma! Jeśli kogoś nie boli kasa jaką na nią wydał to przyzna się do tego że mu to przeszkadza.
Dalej .... jednozawias - musieli jedynie znaleźć optymalny pkt obrotu a rama i tak lubi bujać. W LL udało pójść się na kompromis między napinaniem łańcucha do pewnego momentu a kulturą pracy. Taka a nie inna konstrukcja nie jest przypadkiem! Przesunięcie dowolnego pkt obrotu w LL o 0,5mm wystarcza aby nadawała się do wywalenia.
Dalej .... do osiągnięcia odpowiedniego przełożenia w Evilu wsadzili malutki link z popychaczem przez co działają tam ogromne siły i wymienia się w nich łożyska 2-3 razy w roku. Chyba uciążliwe co?

Ja nie uważam, że jednozawias jest beeee i fuuu ale są rozwiązania które mogą zaoferować więcej możliwości konstruktorom.
Spaced pisze: 5. Bo nie wysłali chłopakom z pinkbike roweru do testu. Jak maja ocenić rower, na którym nie jeździli. Ale tak bardzo jak kibicuje chłopakom z antidote to ich fan klub chyba na tym sie opiera. Wirtualne podniecenie.
Oczywiście że nie mają jak i nie powinni oceniać ramy skoro na niej nie jeździli. Wszystko w swoim czasie. Wirtualne podniecenie jest ale jest i wielkie podniecenie każdego właściciela i osób które miały przyjemność.


Także Spaced fajnie, że kibicujesz chłopakom ale też skończ wypisywać głupoty bez konkretnej wiedzy bo w tej chwili jak widzę możesz co najwyżej podyskutować sobie o kolorach obydwu konstrukcji. A Ty Motomysz co się tak jarasz :D Koniec offtopu.


Entourage bardzo bardzo kusi. Byli "mędrcy" którzy ogłaszali śmierć takich konstrukcji jakiś czas temu. Aż wkleję sztukę kolegi :)

Obrazek
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Czlenson W tej całej zabawie w systemy i technologię najważniejsze jest dobre geo, a takie Entourage na moje właśnie ma. Radykalnie krótki tył (415mm - nie wiem, czy na rynku jest jakiś inny full, który ma krótszy przy tym zastosowaniu i skoku), mega długi Stack, bardzo nisko suport (nie wiem ostatecznie jaki jest, bo Kona podawała 343, 337 i BBH 0 mm , a realnie jak mierzyłem to jest ok.330mm), nie przesadzony w żadną stronę kąt główki.
Rower ma dawać czysty fun!
PS: po drugie za dużo razy widziałem sprawdzanie zawiechy na płaskim - Antidote tak "testowane" też widziałem :P Na ogół to polega na tym ->
sag 40% = " jak to kur.. zajebiście chodzi" ... Jak było info o testach Evila to nie wpadł wtedy nikt, aby realnie pojeździć :P Akurat miałem to szczęście testować go dzień wcześniej. Dlatego jestem pewien, że 80% opinii o zawieszeniu można sobie w dupkę włożyć, bo nie wiem, czy 2 razy w życiu widziałem, aby ktoś jeżdżąc na czyimś rowerze miał możliwość ustawić je pod swoją wagę i styl ;) To coś jak z małymi fullami - ponad 99% osób w kraju nigdy takiego nie miało, a każdy Ci napisze, że to nie pracuje i tylko wybiera pierdolnięcia :P
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Re:

Post autor: Czlenson »

nopainnogame pisze:Czlenson W tej całej zabawie w systemy i technologię najważniejsze jest dobre geo, a takie Entourage na moje właśnie ma. Radykalnie krótki tył (415mm - nie wiem, czy na rynku jest jakiś inny full, który ma krótszy przy tym zastosowaniu i skoku), mega długi Stack, bardzo nisko suport (nie wiem ostatecznie jaki jest, bo Kona podawała 343, 337 i BBH 0 mm , a realnie jak mierzyłem to jest ok.330mm), nie przesadzony w żadną stronę kąt główki.
Rower ma dawać czysty fun!
PS: po drugie za dużo razy widziałem sprawdzanie zawiechy na płaskim - Antidote tak "testowane" też widziałem :P Na ogół to polega na tym ->
sag 40% = " jak to kur.. zajebiście chodzi" ... Jak było info o testach Evila to nie wpadł wtedy nikt, aby realnie pojeździć :P Akurat miałem to szczęście testować go dzień wcześniej. Dlatego jestem pewien, że 80% opinii o zawieszeniu można sobie w dupkę włożyć, bo nie wiem, czy 2 razy w życiu widziałem, aby ktoś jeżdżąc na czyimś rowerze miał możliwość ustawić je pod swoją wagę i styl ;) To coś jak z małymi fullami - ponad 99% osób w kraju nigdy takiego nie miało, a każdy Ci napisze, że to nie pracuje i tylko wybiera pierdolnięcia :P
Ale ja wiem dokładnie o co chodzi w Entourage i bardzo mi się to podoba :)

Co do offtopowego porównania Evila i LL - to nie jakaś tam "przejażdżka na rowerze kolegi".
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Czlenson No jasne. Nie odniosłem się do Twojej wypowiedzi ;) Tylko wspomniałem jak to na ogół wygląda w realu :lol:
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

Ja osobiście też twierdze że entourage to typowy funbike :D czyli do latania po bike parkach, lokalnych trasach, czy po a-lineach :D dla tego też się zakochałem w niej od pierwszego wejrzenia :D a po za tym, Czlenson to entourage jest z polski :o ? przekaż koledze żę ma piękny rower :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości