
Hydrauliczny hamulec tarczowy jaki wybrać ????
Hydrauliczny hamulec tarczowy jaki wybrać ????
Witam chciałbym założyć do mojej streetówki przedni hamulec najlepiej hydrauliczny(kontuzja wykluczyła mnie z jazdy bez hamulców). Hamulec będzie używany dość często ze względy na styl jazdy(jazda streetowa z pomocą hamulców). Zastanawiam się nad zestawem do 250 zł . Czy Avid elixir 1 lub Shimano Deore BR-M595(może jakiś inny model) byłyby dobrym wyborem ?? Jaki polecacie może jakaś inna firma byłaby również dobra. I najważniejsze żeby były do nich dostępne zestawy naprawcze. 

-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Mam pytanie, czy opłaca się kupować te hamulce http://allegro.pl/avid-elixir-1-przod-t ... 89552.html. Składam swój pierwszy rower więc nie potrzebuje super drogiego sprzętu. Podrdzewiałe śrubki mógłbym powymieniać (Powiedzcie mi tylko czy znajdę gdzieś takie końcówki przewodów). Ile max można dać za taki zestaw?
Z góry dzięki
Z góry dzięki

Co do hamulcow shimano (avidow nie mialem wiec nie wypowiem sie).
Mialem kolejno BR-M485 z klockami metalicznymi, nastepnie BR-m585 z klockami metalicznymi. Po tych dwoch niewypalach przerzucilem sie na serie Deore XT BR-M775.
Roznice ?
485 calkiem znosne, lecz nie posiadaja regulacji odleglosci klamki; dla kogos z krotszymi palcami bedzie to klopot, jest tez klopot z wyregulowaniem go na tyle, by klocek nie dzwonil o tarcze na zakretach. 585 mial juz regulacje, wieksza sile hamowania, lecz wyregulowanie ich rowniez sprawialo klopot.
Ostatnio zainwestowalem w caly komplet hamulcow Xt 775 (250 z przod 270 za tyl), nowe z klockami metalicznymi. Sila hamowania nieporownywalnie wieksza do poprzednich modeli, wyregulowanie to bajeczka - zwykle zacisniecie klamki i dokrecenie srub eliminuje w zupelnosci dzwonienie o tarcze (hamulce posiadaja troszke wiekszy odstep miedzy klockami). Do tego klamka posiada regulacje odstepu od kierownicy. Bardzo latwo ja wyczuc; nie ma problemu z przychamowaniem czy tez nawet ostrym zachamowaniem. Odpowietrzanie jednostronne, bardzo latwe wystarczy rurka, jakis zbiorniczek i olej mineralny. To chyba najlepsza oferta w tej cenie.
Promocja w sklepie w ktorym kupowalem jeszcze jest:
http://t-bike.pl/hamulec-przod-deore-xt ... 000mm.html
http://t-bike.pl/hamulec-tyl-deore-xt-b ... 700mm.html
Mialem kolejno BR-M485 z klockami metalicznymi, nastepnie BR-m585 z klockami metalicznymi. Po tych dwoch niewypalach przerzucilem sie na serie Deore XT BR-M775.
Roznice ?
485 calkiem znosne, lecz nie posiadaja regulacji odleglosci klamki; dla kogos z krotszymi palcami bedzie to klopot, jest tez klopot z wyregulowaniem go na tyle, by klocek nie dzwonil o tarcze na zakretach. 585 mial juz regulacje, wieksza sile hamowania, lecz wyregulowanie ich rowniez sprawialo klopot.
Ostatnio zainwestowalem w caly komplet hamulcow Xt 775 (250 z przod 270 za tyl), nowe z klockami metalicznymi. Sila hamowania nieporownywalnie wieksza do poprzednich modeli, wyregulowanie to bajeczka - zwykle zacisniecie klamki i dokrecenie srub eliminuje w zupelnosci dzwonienie o tarcze (hamulce posiadaja troszke wiekszy odstep miedzy klockami). Do tego klamka posiada regulacje odstepu od kierownicy. Bardzo latwo ja wyczuc; nie ma problemu z przychamowaniem czy tez nawet ostrym zachamowaniem. Odpowietrzanie jednostronne, bardzo latwe wystarczy rurka, jakis zbiorniczek i olej mineralny. To chyba najlepsza oferta w tej cenie.
Promocja w sklepie w ktorym kupowalem jeszcze jest:
http://t-bike.pl/hamulec-przod-deore-xt ... 000mm.html
http://t-bike.pl/hamulec-tyl-deore-xt-b ... 700mm.html
Gooral, czy się opłaca nie wiem bo nie znam cen rynkowych tych hamulców ale podpowiem, że sądząc po stanie lakieru na klamce mógł być albo może być tam jakiś wyciek, więc dowiedz się bardzo szczegółowo czegoś na ten temat, płyn DOT ma to do siebie że jak zaczyna gdzieś się pocić na lakier to ten po chwili marszczy się i odpada. A z cieknącymi hamulcami to kolejne koszty napraw.
Na oko widać że te elixiry miały wyciek z klamki i warto poprosić o zdjęcie spodu zacisków. Też widać tam nalot, odpryski i wżery. Jeśli wszystko jest naprawione to będą tylko brzydko wyglądać. Jeśli nie to naprawa nie będzie się opłacać. Przez odpowietrzanie na siłę ludzie rozrywają membrany i zastanawiał bym się, czy jeśli był wyciek z zacisku nie poleciało nic na klocki i tarcze. Ogólnie jak na początek to odradzał bym kupno hamulców tej marki. Wiem, że wiele osób zaraz mnie znienawidzi, ale avid często ma problem z wadliwymi uszczelkami. Wymiana może i jest tania, ale jeżeli to Twoje pierwsze hydrauliki to warto pomyśleć, czy poradzisz sobie z odpowietrzaniem.
.
Miałem parę miesięcy Shimano BR-M595. Jak na hamulec tej ceny siła hamowania na klockach metalicznych była całkiem zadowalająca a w dodatku mają regulację odległości klamki od kierownicy. Jedynym minusem (choć może z mojej winy) jest słaba klamka, pękła mi dwa razy. Na temat Avidów się nie wypowiem, bo nie miałem z nimi styczności. Jak za te pieniądze to Shimano jest okey i powinno Ci wystarczyć 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości