
Jaki rozmiar ramy na mój wzrost? 174cm
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.01.2014 17:14:36
- Kontakt:
Jaki rozmiar ramy na mój wzrost? 174cm
Witam , zaczne od tego że na wakacje planuje kupić rame myślę nad leader fox cocaina i do niej ammorek 150mm
nie będe miał dużo kasy na rame bo koło 250 zl . I mój rozmiar to 173-174 i jaki rozmiar ramy ??

-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.01.2014 17:14:36
- Kontakt:
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
@PanTenorek
Mamy tu na forum wiele osób które śmigają lekkie dh na rowerach xc :P
Kup sobie tą cocaine w rozmiarze 14", wsadź te 150mm i będzie jeździć
Mamy tu na forum wiele osób które śmigają lekkie dh na rowerach xc :P
Kup sobie tą cocaine w rozmiarze 14", wsadź te 150mm i będzie jeździć
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.01.2014 17:14:36
- Kontakt:
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.01.2014 17:14:36
- Kontakt:
No właśnie sztywniak ma być jak najmniejszy i tyle.
Ja miałem speca P2 z 66 170mm skoku i było super http://www.pinkbike.com/photo/4741536/
Rozmiar ramy na wytrzymałość też znacząco nie wpływa a nawet śmiem twierdzić że ta mniejsza może być wytrzymalsza.
Oczywiście jeżeli chodzi o wysokość rury podsiodłowej w sztywniaku i zmniejszenie pewnych kątów trójkątów.
Chociaż aż się boje to pisać bo zaraz znów debata się zacznie.
Ja miałem speca P2 z 66 170mm skoku i było super http://www.pinkbike.com/photo/4741536/
Rozmiar ramy na wytrzymałość też znacząco nie wpływa a nawet śmiem twierdzić że ta mniejsza może być wytrzymalsza.
Oczywiście jeżeli chodzi o wysokość rury podsiodłowej w sztywniaku i zmniejszenie pewnych kątów trójkątów.
Chociaż aż się boje to pisać bo zaraz znów debata się zacznie.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.01.2014 17:14:36
- Kontakt:
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Re:
Rety, fajnie sie pisze o czyms, nie majac o tym bladego pojecia?Bogumil pisze:No właśnie sztywniak ma być jak najmniejszy i tyle.
Po Twoich postach na forum latwo wywnioskowac, ze w tym sporcie siedzisz dosc krotko, ale nie siej prosze zametu na forum. Najpierw tekst o tym, ze w peknietym kasku mozna spokojnie jezdzic, teraz to... o wywodach nt. stali juz nie wspominajac.
Sztywniak tez musi byc dobrany pod konkretna osobe. Przy 174cm wzrostu, 14" rzeczywiscie powinno byc ok (o ile zalozyciel tematu nie ma nienaturalnie dlugich konczyn), ale juz rider o wzroscie 190cm bedzie mial z tak mala rama problem - ze wzgledu na zbyt krotka gorna rure.
Wiec dla potomnych - NIE, sztywniak NIE ma byc jak najmniejszy. Jest to 1000% bzdura. Rozmiar ramy zawsze dobiera sie pod jezdzca.
W teorii rozmiar ramy to tylko długość rury podsiodłowej, więc czysto teoretycznie nawet ktoś o wzroście 2,3m mógłby jeździć na ramie 12" i być zadowolony, dopóki nie chciałby pedałować na siedząco.
W praktyce z rozmiarem ramy zmienia się też WB poprzez wydłużenie trójkąta przedniego.
Ze wzrostem (w grawitacji) związek ma tylko TT i to długością tego powinno się kierować przy wyborze.
W praktyce z rozmiarem ramy zmienia się też WB poprzez wydłużenie trójkąta przedniego.
Ze wzrostem (w grawitacji) związek ma tylko TT i to długością tego powinno się kierować przy wyborze.
Z gówna bata nie ukręcisz.
@quake
Przecież w przypadku stali miałem racje, rozumiem ze nie ufacie moim wypowiedziom ale pewna osoba która projektuje ramy i współpracuje z NS'em sama napisała że duraluminium przewyższa stal pod każdym względem.
Po prostu starałem się wam wyjaśnić jak to wszystko działa i o co chodzi.
A w przypadku kasku to jak mam pęknięcie przy otworze wentylacyjnym gdzieś z tyłu to od razu mam go wyrzucić do śmieci?
Jak tak to co miesiąc bym musiał wyrzucać kask.
Wracając do tematu, sztywniak to sztywniak, tam niema się co uginać i dobrze jest mieć trochę miejsca na zbieranie uderzeń nogami.
Mówiąc o rozmiarze ramy mam na myśli długość rury podsiodłowej.
Po za tym na ramie do XC ciężej wkleić tabletopa czy wypromować jakieś muldy.
Przecież w przypadku stali miałem racje, rozumiem ze nie ufacie moim wypowiedziom ale pewna osoba która projektuje ramy i współpracuje z NS'em sama napisała że duraluminium przewyższa stal pod każdym względem.
Po prostu starałem się wam wyjaśnić jak to wszystko działa i o co chodzi.
A w przypadku kasku to jak mam pęknięcie przy otworze wentylacyjnym gdzieś z tyłu to od razu mam go wyrzucić do śmieci?
Jak tak to co miesiąc bym musiał wyrzucać kask.
Wracając do tematu, sztywniak to sztywniak, tam niema się co uginać i dobrze jest mieć trochę miejsca na zbieranie uderzeń nogami.
Mówiąc o rozmiarze ramy mam na myśli długość rury podsiodłowej.
Po za tym na ramie do XC ciężej wkleić tabletopa czy wypromować jakieś muldy.
W innych tematach nie rozumiem, co piszesz, w temacie o kasku ręce mi opadły a tutaj... Jakie zbieranie uderzeń nogami? Właśnie, żeby nie uderzyć kolanami w kierownicę ważne jest TT (TopTube) a nie rura podsiodłowa. Chyba, że jeździsz jak BMXiarze, z kolanami wąsko, to by wyjaśniało wiele teorii... Kto mówi o ramie do XC... Kolega szuka 14" lub 16". Przy tym wzroście na obu się będzie dobrze pompować, może na 14 nieco lepiej, ale to ekstremalne przypadki.
Z gówna bata nie ukręcisz.
No długość ma znaczenie dlatego napisałem że rozmiar jak najmniejszy jeśli chodzi o wysokość rury podsiodłowej.
Ja mam 182cm wzrostu a jeździłem na 13" P2 i było spoko.
Ale nawet przy nieco wyższym wzroście nei wyobrazam sobie jazdy na 16tocalowym sztywniaku.
Jeśli chodzi o kask nie miałem tu na myśli ze można latać gdy jest rozwalony na pół tylko o to że nie ma sensu go wyrzucać gdy pęknie styropian czy gdy stuły pojawi się jakieś malutkie pęknięcia przy otworze wentylacyjnym.
Ja mam 182cm wzrostu a jeździłem na 13" P2 i było spoko.
Ale nawet przy nieco wyższym wzroście nei wyobrazam sobie jazdy na 16tocalowym sztywniaku.
Jeśli chodzi o kask nie miałem tu na myśli ze można latać gdy jest rozwalony na pół tylko o to że nie ma sensu go wyrzucać gdy pęknie styropian czy gdy stuły pojawi się jakieś malutkie pęknięcia przy otworze wentylacyjnym.
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Napiszę po raz kolejny - jakiekolwiek strukturalne uszkodzenie kasku zupełnie dyskwalifikuje go jako element ochronny. Skorupa wraz z warstwą tłumiącą tworzy całość która ma za zadanie rozpraszać energię uderzenia, uszkodzenie któregokolwiek z tych elementów powoduje że kask może nie spełnić swojego zadania.
Oczywiście nie twierdzę że każde zarysowanie czy obicie powstałe w transporcie itd. jest powodem do wymiany ale pęknięcia już SĄ, to jednak kwestia bezpieczeństwa, tutaj nie powinno się oszczędzać - ale oczywiście jak kto woli...
Oczywiście nie twierdzę że każde zarysowanie czy obicie powstałe w transporcie itd. jest powodem do wymiany ale pęknięcia już SĄ, to jednak kwestia bezpieczeństwa, tutaj nie powinno się oszczędzać - ale oczywiście jak kto woli...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość