Siema
Chciałbym się was spytać co daje krótki mostek i szerokoka kierownica jak sa w dh czy fr w porównaniu do długiego mostka i wąskiej kierownicy jak jest np w xc i szosie.
Różnica pomiędzy mostkami i kierownicami
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 19.03.2013 18:15:55
- Kontakt:
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Za nieprawidłową nazwę tematu daję ostrzeżenie. 3 ostrzeżenia oznaczają bana.
Popraw nazwę tematu za pomocą przycisku "edit". Jeśli nazwa nie zostanie poprawiona usunę temat i przyznam kolejne ostrzeżenie.
Długość mostka wpływa też na reakcje roweru. Krótszy mostek da bardziej agresywne/szybkie reakcje na to, jak skręcasz kierownicą.
Szeroka kierownica daje większą dźwignię, czyli... (przykładowo) w miejscach, gdzie na wąskiej kierownicy musiałbyś się z nią siłować bo kamienie w zakręcie "łapałyby" Ci koło i "wyrywały" kierownicę z rąk, na szerszej kierownicy musiałbyś użyć mniejszej siły, żeby opanować to "wyrywanie". Innymi słowy, rower zachowuje się stabilniej.
Podobnie jak w przypadku mostka, krótsza kierownica da bardziej agresywne reakcje roweru.
Złap swoją kierownicę przy samym mostku i pojeździj tak chwilę, efekt się wyolbrzymi i zrozumiesz na czym polega różnica.
Popraw nazwę tematu za pomocą przycisku "edit". Jeśli nazwa nie zostanie poprawiona usunę temat i przyznam kolejne ostrzeżenie.
Długość mostka (a co za tym idzie pozycja jazdy) wpływa na rozkład masy na rowerze. Dłuższy mostek = bardziej dociążone przednie koło (i vice versa).easy_rider_1 pisze:zasadniczo to parametry wspornika i kierownicy wpływają na pozycję jaką przyjmujesz na rowerze i sterowność
Długość mostka wpływa też na reakcje roweru. Krótszy mostek da bardziej agresywne/szybkie reakcje na to, jak skręcasz kierownicą.
Szeroka kierownica daje większą dźwignię, czyli... (przykładowo) w miejscach, gdzie na wąskiej kierownicy musiałbyś się z nią siłować bo kamienie w zakręcie "łapałyby" Ci koło i "wyrywały" kierownicę z rąk, na szerszej kierownicy musiałbyś użyć mniejszej siły, żeby opanować to "wyrywanie". Innymi słowy, rower zachowuje się stabilniej.
Podobnie jak w przypadku mostka, krótsza kierownica da bardziej agresywne reakcje roweru.
Złap swoją kierownicę przy samym mostku i pojeździj tak chwilę, efekt się wyolbrzymi i zrozumiesz na czym polega różnica.
Re:
quake pisze:Za nieprawidłową nazwę tematu daję ostrzeżenie. 3 ostrzeżenia oznaczają bana.
Popraw nazwę tematu za pomocą przycisku "edit". Jeśli nazwa nie zostanie poprawiona usunę temat i przyznam kolejne ostrzeżenie.
Długość mostka (a co za tym idzie pozycja jazdy) wpływa na rozkład masy na rowerze. Dłuższy mostek = bardziej dociążone przednie koło (i vice versa).easy_rider_1 pisze:zasadniczo to parametry wspornika i kierownicy wpływają na pozycję jaką przyjmujesz na rowerze i sterowność
Długość mostka wpływa też na reakcje roweru. Krótszy mostek da bardziej agresywne/szybkie reakcje na to, jak skręcasz kierownicą.
Szeroka kierownica daje większą dźwignię, czyli... (przykładowo) w miejscach, gdzie na wąskiej kierownicy musiałbyś się z nią siłować bo kamienie w zakręcie "łapałyby" Ci koło i "wyrywały" kierownicę z rąk, na szerszej kierownicy musiałbyś użyć mniejszej siły, żeby opanować to "wyrywanie". Innymi słowy, rower zachowuje się stabilniej.
Podobnie jak w przypadku mostka, krótsza kierownica da bardziej agresywne reakcje roweru.
Złap swoją kierownicę przy samym mostku i pojeździj tak chwilę, efekt się wyolbrzymi i zrozumiesz na czym polega różnica.
Dodać jeszcze nalezy, ze szeroka kierownica (i dłuzszy mostek ale w mniejszym stopniu) obnizają klatke piersiową co oprócz zmiany pozycji i dociażenia kół obniza środek ciężkosci prowadzącego.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re:
quake pisze:
Długość mostka (a co za tym idzie pozycja jazdy) wpływa na rozkład masy na rowerze. Dłuższy mostek = bardziej dociążone przednie koło (i vice versa).
Długość mostka wpływa też na reakcje roweru. Krótszy mostek da bardziej agresywne/szybkie reakcje na to, jak skręcasz kierownicą.
Szeroka kierownica daje większą dźwignię, czyli... (przykładowo) w miejscach, gdzie na wąskiej kierownicy musiałbyś się z nią siłować bo kamienie w zakręcie "łapałyby" Ci koło i "wyrywały" kierownicę z rąk, na szerszej kierownicy musiałbyś użyć mniejszej siły, żeby opanować to "wyrywanie". Innymi słowy, rower zachowuje się stabilniej.
Podobnie jak w przypadku mostka, krótsza kierownica da bardziej agresywne reakcje roweru.
Złap swoją kierownicę przy samym mostku i pojeździj tak chwilę, efekt się wyolbrzymi i zrozumiesz na czym polega różnica.
Łopatologicznie wyłożone

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości