Boxxer r2c2 nie działa hard/low speed

robertinio78
Posty: 32
Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
Kontakt:

Boxxer r2c2 nie działa hard/low speed

Post autor: robertinio78 »

Siema dwa dni temu serwisowałem swojego Boxxera czyli wymiana uszczelek i olejów no i po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się ze pokrętło od hard/low speed nie przekręca się. W sumie to mogę wykonać tylko kawałek obrotu do jednego kliknięcia i koniec...
Orientuje się ktoś co może być powodem ze pokrętło nie działa?
Dodam ze wszystko robiłem zgodnie z instrukcja do Boxxera
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Demontowałeś pokrętła żeby wykręcić tłumik kompresji?
Czarna podkładka jest na miejscu?

Obrazek
robertinio78
Posty: 32
Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
Kontakt:

Post autor: robertinio78 »

Demontowałem i czarna podkładka jest na miejscu
robertinio78
Posty: 32
Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
Kontakt:

Post autor: robertinio78 »

Jak pisałem wyżej wszystko było robione zgodnie z instrukcja... chyba
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Chyba... :lol:
W oficjalnym manualu, metoda na wykręcenie tłumika nie przewiduje demontażu tych pokręteł... Ale bez odpowiednio płaskiego klucza po prostu trzeba je ściągnąć. Mniejsza o to...
Jeżeli podkładka jest na miejscu i mimo to coś się blokuje to musisz tłumik wytargać i namierzyć co.

Nie ma w tym tłumiku wielkiej filozofii - jest rozbieralny.
robertinio78
Posty: 32
Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
Kontakt:

Post autor: robertinio78 »

Wszystko juz chodzi idealnie... wykręciłem tłumik i trzymając go w reku spróbowałem jeszcze raz przekręcić pokrętło... i poszło bez problemu także koniec tematu dzięki za pomoc!
robertinio78
Posty: 32
Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
Kontakt:

Post autor: robertinio78 »

Niestety nie miałem płaskiej 24 tylko nasadkę wiec pokrętła musiałem zdemontować ;)
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Mając już wprawę w wykręcaniu tłumika upewnij się, że masz prawidłowy poziom oleju - mierzony od góry w milimetrach, nie na objętość, bo to zmierzyć jest trudniej szczególnie już wlany olej...

Po wykręceniu tłumika, długość mierzona od góry do lustra oleju, powinna wynosić 175mm - laga w goleni w pozycji "zero", najlepiej w pionie.

W przypadku za niskiego poziomu (absolutne minimum to jakieś 185-190), może zacząć stukać czerwona przegroda blokowana segerem.

Na pewno będzie stukać, gdy na górze będzie oleju za mało, a na dole (smarującego) za dużo. Wynika to z różnic ciśnień podczas ugięcia, napierających na tą przegrodę. Lejąc na oko, można się nabawić stukania... :wink:
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: diskordia »

marudny pisze: Po wykręceniu tłumika, długość mierzona od góry do lustra oleju, powinna wynosić 175mm -
W przypadku za niskiego poziomu (absolutne minimum to jakieś 185-190), może zacząć stukać czerwona przegroda
:wink:
czy nie ma tu jakiejś sprzeczności? zawsze wydawało mi się że minimum -to najniższa wartość
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: marudny »

diskordia pisze:
marudny pisze: Po wykręceniu tłumika, długość mierzona od góry do lustra oleju, powinna wynosić 175mm -
W przypadku za niskiego poziomu (absolutne minimum to jakieś 185-190), może zacząć stukać czerwona przegroda
:wink:
czy nie ma tu jakiejś sprzeczności? zawsze wydawało mi się że minimum -to najniższa wartość
Przemyśl sprawę... :wink:

cytat z manuala:
"You can use oil height to measure oil fill. This
method is recommended for use only when
the lower leg is attached to the fork. Pour
suspension oil into the upper tube. Compress
the fork a few times to circulate the oil
throughout the damping system. If the fork is
still on the bike, you will need to unweight the
front of the bike to allow the fork to fully extend.
Measure from the top of the upper tube to the
top of the oil level. The measurement should be
173 mm. Add or remove oil as necessary."


Gdy oleju będzie mniej, trzeba miarką sięgnąć głębiej...
Mierzymy jak w manualu. Zakodowałem 175mm... Wartość prawidłowa 173mm. :roll:
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

marudny wiesz może, czy jest coś takiego dla Lyrika (rc2dh)? Bo nie mogę znaleźć tej odległości, tylko ilość oleju jest.
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Re:

Post autor: marudny »

MUSZEL pisze:marudny wiesz może, czy jest coś takiego dla Lyrika (rc2dh)? Bo nie mogę znaleźć tej odległości, tylko ilość oleju jest.
Gotowców brak, ale z pomiarów długości tłumika możesz mniej więcej określić tą głębokość.

W przypadku Boxxera, długość zaznaczona na obrazku to około 193mm. Prawidłowy poziom to - 20mm z tej długości. Regulacja na minus do oporu - ma wpływ na tą długość.

Przypuszczam, że w Lyriku możesz przyjąć tą samą zasadę. Zmierz odległość, odejmij dwa centy i gotowe :wink:

Obrazek
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: MUSZEL »

marudny pisze:
MUSZEL pisze:marudny wiesz może, czy jest coś takiego dla Lyrika (rc2dh)? Bo nie mogę znaleźć tej odległości, tylko ilość oleju jest.
Gotowców brak, ale z pomiarów długości tłumika możesz mniej więcej określić tą głębokość.

W przypadku Boxxera, długość zaznaczona na obrazku to około 193mm. Prawidłowy poziom to - 20mm z tej długości. Regulacja na minus do oporu - ma wpływ na tą długość.

Przypuszczam, że w Lyriku możesz przyjąć tą samą zasadę. Zmierz odległość, odejmij dwa centy i gotowe :wink:

Obrazek
dzięki za konkret! :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość