witam
urwala mi sie szpilka z ośki w boxxerze 2009 i szukam zamiennika.
Chodzi o samą szpilkę, czyli ten gwintowany pręt, oś mam sprawną. Da rade może coś dopasować?
[Amortyzator] SZPILKA do osi maxle boxxer 06-09
Też urwałem szpilkę, ale w 2010. Rozwiązałem problem imbusowym zaciskiem Dartmoora do tylnej piasty. Wystaje o jakiś centymetr więc dobrze jest go troszkę skrócić, ale działa poprawnie. Główki (na zdjęciu czerwone) trzeba włożyć na odwrót, żeby rozpychały oś.
http://bikemarket.pl/wp-content/uploads ... r-Bolt.jpg
http://bikemarket.pl/wp-content/uploads ... r-Bolt.jpg
dzieki bardzo, na to właśnie liczyłem.
wsadzilem przed chwila w to miejsce stary szybkozamykacz (klasyczny) i jest ok, choć wygląda troche smiesznie, wiec kupie chyba ten dartmoorowski.
tylko jesli zainstaluje go i odwroce obydwie nakretki na odwrót to jak ścisnąć całość, skoro nie bede mial do dyspozycji gniazda imbusowego?
wsadzilem przed chwila w to miejsce stary szybkozamykacz (klasyczny) i jest ok, choć wygląda troche smiesznie, wiec kupie chyba ten dartmoorowski.
tylko jesli zainstaluje go i odwroce obydwie nakretki na odwrót to jak ścisnąć całość, skoro nie bede mial do dyspozycji gniazda imbusowego?
oryginalna szpilka do osi maxle ma dwie nakretki. Jedna sześciokątna z zewnątrz i z gniazdem imbusowym (siedzi w osi i sie nie obraca, rozpiera ośkę w miejscu z nacięciem) druga z samym gniazdem imbusowym (mniejszy rozmiar klucza).
problem u mnie polega na tym, ze nakrętka z samym imbusem (strona lewa) ma zniszczony gwint (jest z aluminium wiec latwo go urwac z racji stalowej szpilki). Nie mam pojecia czy sprawdzi sie sama podmiana nakretki na dartmoorowską, bo to kwestia jej dlugosci.
No i teraz pojawia sie pytanie, czy motyw z rozpieraniem osi po prawej stronie jest niezbędny? Pewnie ma on na celu utrudnienie odkręcania sie osi?
edit:
dopiero teraz zauwazylem na innym zdjeciu ze tak jak muszel wspomnial to oś w tych dartmoorach się kreci tak wiec teoretycznie jak zastapie szpilke i zostawie prawą nakrętke to bedzie ok. Jeśli to oczywiscie ten sam gwint.
problem u mnie polega na tym, ze nakrętka z samym imbusem (strona lewa) ma zniszczony gwint (jest z aluminium wiec latwo go urwac z racji stalowej szpilki). Nie mam pojecia czy sprawdzi sie sama podmiana nakretki na dartmoorowską, bo to kwestia jej dlugosci.
No i teraz pojawia sie pytanie, czy motyw z rozpieraniem osi po prawej stronie jest niezbędny? Pewnie ma on na celu utrudnienie odkręcania sie osi?
edit:
dopiero teraz zauwazylem na innym zdjeciu ze tak jak muszel wspomnial to oś w tych dartmoorach się kreci tak wiec teoretycznie jak zastapie szpilke i zostawie prawą nakrętke to bedzie ok. Jeśli to oczywiscie ten sam gwint.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości