Nowy system ogumienia Schwalbe/Syntace - rewolucja?

frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Nowy system ogumienia Schwalbe/Syntace - rewolucja?

Post autor: frango »

Widzę, że tu jakaś turbo zimowa zamuła...
Na RM w ciągu kilku dni powstało kilka stron w temacie o tym nowym wynalazku... ale do rzeczy...

W skrócie chodzi o to, że opona ma mieć jakiegoś rodzaju membranę w środku. Przestrzeń bliżej felgi miałby swój własny wentyl i pompowana byłaby wysokim ciśnieniem. Dzięki temu opona bardzo dobrze trzymałaby się na feldze. Dodatkowo, felga chroniona byłaby przed uszkodzeniami.
Przestrzeń bliżej bieżnika (zewnętrzna) mogłaby być pompowana nawet, zaledwie 1 atmosferą. Co daje świetną przyczepność, rolling resistance (nie wiem jak to jest po polsku), i ma jeszcze tam jakieś zalety ;)
Syntace przygotował do tego systemu swoje obręcze z serii MX.
Całość, podobno, ma działać również w innym obręczami z ID co najmniej 25mm.
Jeśli dobrze zrozumiałem, taka opona miałaby być cięższa od opony UST o ok. 200g.
Szczegóły nie są jeszcze znane.
http://enduro-mtb.com/en/schwalbe-intro ... pressures/
http://www.pinkbike.com/news/Schwalbe-D ... -ride.html
http://www.bikerumor.com/2014/02/08/sch ... afe-sound/
Testy są chyba już dość zaawansowane, bo niejaki Nico Lau, jakieś ę i ą endurowiec śmigał na tych oponach ostatnio na zawodach, gdzie objechał chyba całą czołówkę.
Poza tym, zaproszono niemieckich dziennikarzy rowerowych na testy do Malagi, gdzie kolesie mogli nieźle przykatować opony i obręcze.
Tłumaczenie google z niemieckiego
http://translate.google.pl/translate?sl ... -malaga%2F
Ktoś na RM wspomniał, że system może działać trochę na zasadzie patentu znanego z motocykli crossowych, gdzie opona utrzymywana jest w feldze za pomocą "dętki" pompowanej do ok. 100 PSI. Opona tak mocno zakleszcza się w feldze, że podobno można śmigać bez powietrza :)

Generalnie, wg. mnie, jeśli system Schwalbe/Syntace wejdzie do produkcji i sprawdzi się, to może to być jeden z najciekawszych rowerowych wynalazków ostatnich lat.
pozdro

frango
komarek
Posty: 427
Rejestracja: 29.07.2012 09:45:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: komarek »

Ja mam pytanie, bo nie do końca ogarniam... Niby wszystko fajnie i okej, super przyczepność dzięki możliwości jazdy na bardzo małym ciśnieniu 1 bar, opona wciąż się trzyma obręczy, ale jak ma się sytuacja do łapania wgniotów na obręczy z powodu mniejszego ciśnienia?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

komarek pisze:Ja mam pytanie, bo nie do końca ogarniam... Niby wszystko fajnie i okej, super przyczepność dzięki możliwości jazdy na bardzo małym ciśnieniu 1 bar, opona wciąż się trzyma obręczy, ale jak ma się sytuacja do łapania wgniotów na obręczy z powodu mniejszego ciśnienia?
a co to obchodzi producentów opon :p
operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

Z tego co ja zrozumiałem, to przez tą drugą komorę w której będzie wysokie ciśnienie, obręcz nie będzie łapać wgniotów, przynajmniej nie tak jak na normalnej dętce bądź UST na tak niskim ciśnieniu, ciekawy patent nie powiem, ale 2 sprawy.

1. ciekawi mnie bardzo, jak takie oponki wyjdą wagowo

2. na zdj, w obręczy syntace są 2 wentyle, czyli że każda obręcz na której by miały być te opony z napompowanymi obiema komorami miały by mieć 2 wentyle? jak wiadome przynajmniej narazie wszystkie maja po 1 xD chyba że jacyś inni producenci wprowadzą takie rozwiązanie, to wtedy miało by to sens.

ciekawi mnei jak sie to rozwinie, bo jak by nie były bardzo ciężkie to było by to naprwdę ciekawe
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Z tego co się gdzieś tam doczytałem to taka opona miałaby być cięższa o ok. 200g niż opona UST.
Zrobienie dodatkowej dziury na wentyl w jakiejkolwiek obręczy to chyba pikuś ;) Ale na temat kompatybilności opony nowego systemu z innymi obręczami niż Syntace jest niewiele informacji.
pozdro

frango
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Przecież piszą że snake-bite'y i wgnioty w obręczy przejdą do historii oraz że będą kompatybilne ze wszystkimi obręczami z dwoma otworami ;) Pewnie kwestia wywiercenia tego drugiego i tyle, chyba nie osłabi to obręczy.

Pomysł wydaje mi się przegenialny w swojej prostocie, choć ciekaw jestem czy opona nie zacznie pływać przy tak niskim ciśnieniu.
http://brooce.pinkbike.com
operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

hymmm :D no to teraz tylko czekać jak to się rozwinie :D

jeżeli bd kompatybilne z wszystkimi obręczami które mają 2 wentyle w odpowiednich miejscach, to naprawdę fajny pomysł.

chciałbym tylko zobaczyć zdjętą taką oponę, najlepiej w przekroju bo jestem ciekaw, jak wygląda ten podział komór.. no i jak sie to łata xD zwłaszcza tą drugą komorę w której jest większe ciśnienie. Co prawda pewnie ciężko ale będzie się dało to przebić. Chyba że tutaj też jest jakiś cudowny sposób zapobiegający temu.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Wizualnie porażka. Nie wierzę też że taki producent jak schwalbe nie może opatentować rozwiązania na pojedynczym wentylu obsługującym dwie dętki.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Aż tak Ci przeszkadzają dwa wentyle?

A widziałeś gdzieś pojedynczy wentyl pompujący osobno dwie różne komory do ciśnienia jakie chcemy i w jednej i w drugiej?
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

No więc, wiem tyle co przeczytałem w tym tłumaczonym z niemieckiego raporcie po testach w Maladze.
Niemcowi udało się złapać snake'a i wgnieść obręcz w dwóch miejscach, ale to podczas jazdy przy ciśnieniu 1 BAR. I wygląda na to, że trochę starał się to zrobić ;>
Poza tym, pisze, że przy tam niskim ciśnieniu oczywiście odczuwalne jest pływanie opony, ale to jest ekstremalnie niskie ciśnienie. Nominalne jest ok. 1,3 BAR.
Myślę, że każdy chciałby zobaczyć, jak jest to zrobione :D Ale pewnie jeszcze jest embargo na tę informację.
Co do łatania... to faktycznie zastanawiające. Bo przecież, nie zawsze przebicie opony powodujące uchodzenie powietrza jest tak poważne, że opona jest do wyrzucenia.
Gdzieś tam w tekście pojawia się chyba info, o tym, że z przebitą oponą nadal da się jechać i to chyba nawet w terenie! :O Tylko sporo wolniej.
pozdro

frango
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Re:

Post autor: frango »

KaKTuSSS pisze:Wizualnie porażka. Nie wierzę też że taki producent jak schwalbe nie może opatentować rozwiązania na pojedynczym wentylu obsługującym dwie dętki.
To chyba jest najmniej istotny element całego systemu. Może zgrabniej byłoby, gdyby wentyle byłyby po przeciwnych stronach felgi, ale wtedy znaleźliby się tacy, co powiedzieliby, że system jest do bani, bo trzeba obracać koło, żeby je napompować :D :twisted:
pozdro

frango
Faerie
Posty: 187
Rejestracja: 11.09.2011 20:15:00
Lokalizacja: Nowogard/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Faerie »

Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Auditore »

frango pisze:
KaKTuSSS pisze:Wizualnie porażka. Nie wierzę też że taki producent jak schwalbe nie może opatentować rozwiązania na pojedynczym wentylu obsługującym dwie dętki.
To chyba jest najmniej istotny element całego systemu. Może zgrabniej byłoby, gdyby wentyle byłyby po przeciwnych stronach felgi, ale wtedy znaleźliby się tacy, co powiedzieliby, że system jest do bani, bo trzeba obracać koło, żeby je napompować :D :twisted:
Obrazek

Tutaj są wentyle po przeciwnych stronach obręczy.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Może najmniej istotny ale jednak niedopracowany :) Może to za wcześnie jeszcze i dopiero to zrobią, ale ... czepiam się ;) Co do samej istoty zagadnienia nie mam zastrzeżeń.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: frango »

Auditore pisze:
Tutaj są wentyle po przeciwnych stronach obręczy.
Smith sam nie pompuje kół, to się nie liczy :D

Jeśli to faktycznie będzie kompatybilne z różnymi obręczami i z różnymi oponami, to za-je-biś-cie! :D
Ale, w tej sytuacji, jaki pożytek ma z tego Schwalbe i Syntace :?:
pozdro

frango
operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

no właśnie dobrę pytanie, nie mieli by w tym zbytniego interesu jeżeli by wystarczyło tylko wywiercić drugą dziurę w obręczy. Hyyymm wygląda to ciekawie, ale zastanawia mnei na co ta czerwona warstwa czy co to jest, i ta metalowa blaszka przy wentylu..

frango właśnie to mnie zastanawia bo często się tak zdarza, że przebicie jest minimalne i nei trzeba od razu wyrzucać opony, a jak mniemam takie oponki tanie nie będą więc coś musieli wymyślić.

Ciekawi mnie jeszcze czy ta komora z dużym ciśnieniem jest jakoś wyjmowalna czy to jest tak w całości.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Mówisz o tym?

p.vitalmtb.com/photos/stories/2014/02/08/full_Nuetech_Flyer_1_596192.jpg

To nie jest patent Schwalbe, tylko istniejące rozwiązanie motocrossowe. Które to, prawdopodobnie, było inspiracją do stworzenia wersji rowerowej.

Jeśli chodzi o samą czerwoną warstwę, to pewnie jakieś turbo wzmocnienie ze specjalną stopą, jak w samej oponie.

Z tego co rozumiem z Vital, to ma być specjalna dętka, skoro można będzie ją używać z innymi oponami. Podejrzewam, że nie może być tak rozciągliwa jak gumowa dętka, bo nie dałoby rady napompować jej do wysokiego ciśnienia. W motocyklach jest to podobno 100PSI :O
pozdro

frango
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Operator, ta czerwona warstwa i metalowa blaszka są w motocyklowej wersji tego rozwiązania, na której prawdopodobnie jest wzorowana nowość od Schwalbe. Niekoniecznie tak samo będzie to wyglądać u Schwalbe, może być jakaś wariacja na ten temat.

Edit: Frango, jeśli to prawda, że wewnątrz będzie specjalna dętka, to podejrzewam, że będzie ona w oplocie na wzór opon - żeby nie rozciągała się za bardzo.
operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

jeżeli by tam była jakaś taka dętka wąska wyciągalna w środku, to już widzę patenty na home made tego.. typu opona ust, i w środku jakaś wąska owinięta taśmą izolacyjną dętka xD ciekawe jak będzie wyglądała wersja finalna i kiedy to wejdzie do sprzedaży..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość