Wysokość pływaka Roco TST R 241mm

WojtekM
Posty: 21
Rejestracja: 22.08.2012 21:51:57
Kontakt:

Wysokość pływaka Roco TST R 241mm

Post autor: WojtekM »

Witam, na jakiej wysokości mam ustawić pływak w Marzocchi ROCO TST R w wersji 241mm?

xKaNiOnx
Posty: 70
Rejestracja: 25.07.2011 13:37:51
Kontakt:

Post autor: xKaNiOnx »

np. zmierzyć przed rozkręceniem i ustawić tak samo jak było.
WojtekM
Posty: 21
Rejestracja: 22.08.2012 21:51:57
Kontakt:

Post autor: WojtekM »

Już niestety za późno :/

tybur
Posty: 7
Rejestracja: 24.05.2011 09:54:21
Kontakt:

Post autor: tybur »

Zakres od 36 do 39 mnie od górnej krawędzi zbionika ifp
Ronnin
Posty: 350
Rejestracja: 16.08.2013 12:57:25
Kontakt:

Post autor: Ronnin »

Według instrukcji jaką posiadam pisze że 35-40 mm w zależności jak progresywną pracę chcemy uzyskać.

Tu jest instrukcja niby do WC ale pisze ze do TST też pasuje.

http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... 74470.html
WojtekM
Posty: 21
Rejestracja: 22.08.2012 21:51:57
Kontakt:

Post autor: WojtekM »

Chciałbym właśnie uzyskać bardziej progresywną pracę, czyli rozumiem że mam ustawić te około 35mm?

happy_cycling
Posty: 79
Rejestracja: 11.10.2004 14:17:00
Kontakt:

Post autor: happy_cycling »

Na bardziej progresywną pracę ustawiasz IFP płyciej. Nie musisz się stricte trzymać instrukcji; nic się nie stanie jak dasz np. na 32mm
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

happy_cycling pisze:Na bardziej progresywną pracę ustawiasz IFP płyciej. Nie musisz się stricte trzymać instrukcji; nic się nie stanie jak dasz np. na 32mm
ależ oczywiście że się stać może - może zablokować skok dampera bo ifp w pewnym momencie może uderzać o nakrętke. Jak nie testowałeś takiej głębokości w swoim damperze takim samym to nie polecaj
happy_cycling
Posty: 79
Rejestracja: 11.10.2004 14:17:00
Kontakt:

Post autor: happy_cycling »

MUSZEL skąd wiesz, że nie testowałem tego w swoim damperze?
Testowałem różne głębokości w różnych damperach. W TST także. Nic nie zablokuje żadnego skoku. Nawet jakby IFP dotknęło nakrętki to i tak shimy z kompresji przepuszczą olej na tłoczysku i wykorzystasz cały skok..
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

happy_cycling pisze:MUSZEL skąd wiesz, że nie testowałem tego w swoim damperze?
Testowałem różne głębokości w różnych damperach. W TST także. Nic nie zablokuje żadnego skoku. Nawet jakby IFP dotknęło nakrętki to i tak shimy z kompresji przepuszczą olej na tłoczysku i wykorzystasz cały skok..
a no to przepraszam, zwracam honor. Napisałem tylko co gdyby. Ale w drugiej części wypowiedzi poleciałeś po bandzie. Tłok ma swoją objętość a olej jest nieściśliwy, i jak ifp zaprze się o korek to ani mm nie drgnie już tłok. Kiedyś niechcący tak zalaliśmy kumpla damper.
happy_cycling
Posty: 79
Rejestracja: 11.10.2004 14:17:00
Kontakt:

Post autor: happy_cycling »

Tak, tłok ma swoja powierzchnię, a olej nie ściśnie się. Tylko, że olej przepływa przez tłok na shimach... IFP nie ma nic do tego. Temat wyczerpany.
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Re:

Post autor: marudny »

happy_cycling pisze:Tak, tłok ma swoja powierzchnię, a olej nie ściśnie się. Tylko, że olej przepływa przez tłok na shimach... IFP nie ma nic do tego. Temat wyczerpany.
Nie żartuj...
Tłok (shaft) wciskany w damper wypiera olej "zagarniając" dla siebie przestrzeń wewnątrz korpusu dampera. Wyparta ilość będzie równa objętości jaką zajmie tłok - objętość walca. Ten olej musi się gdzieś podziać... - fizykę chcesz oszukać?

W najlepszym wypadku jak napisał MUSZEL nastąpi "blokada hydrauliczna". Ale może być znacznie gorzej... To już będzie zależne od użytej siły :twisted:
happy_cycling
Posty: 79
Rejestracja: 11.10.2004 14:17:00
Kontakt:

Post autor: happy_cycling »

No chopaki, co wy opowiadacie... To nie jest siłownik hydrauliczny tylko tłumik. Idąc waszym tokiem rozumowania, to zbiornik 'wyrównawczy' gdzie jest IFP musiałby mieć długość zakresu pracy tłoka... Poza tym, zadam pytanie: skąd bierze się olej za tłokiem jak ściśniesz tłumik?
Są tłumiki BEZ zbiornika i IFP?
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Re:

Post autor: marudny »

happy_cycling pisze:No chopaki, co wy opowiadacie... To nie jest siłownik hydrauliczny tylko tłumik. Idąc waszym tokiem rozumowania, to zbiornik 'wyrównawczy' gdzie jest IFP musiałby mieć długość zakresu pracy tłoka... Poza tym, zadam pytanie: skąd bierze się olej za tłokiem jak ściśniesz tłumik?
Są tłumiki BEZ zbiornika i IFP?
Ogarnij podstawy fizyki. Nie wiem jak teraz, ale dwadzieścia lat temu uczyli tego w podstawówce... Prawo Archimedesa - kojarzysz? :lol:

Zbiornik wyrównawczy musi pomieścić nadmiar oleju wyparty w wyniku zanurzenia walca jakim jest tłok (shaft). W tym wypadku, czyli w układzie zamkniętym, musi się też znaleźć komora w której panuje odpowiednie ciśnienie - ta znowu oddzielona przegrodą zmienia swoją objętość proporcjonalnie do objętości zanurzonego walca.

Nie ma tu znaczenia czy zbiornik będzie zewnętrzny, czy zintegrowany z głównym cylindrem.
Saint_pl
Posty: 37
Rejestracja: 29.07.2006 14:15:09
Lokalizacja: jelenia góra
Kontakt:

Post autor: Saint_pl »

Marudny nie mam pojęcia w jaki sposób chcesz w damperze stosować prawo wyporu.

Tak jak pisze happy_cycling to nie jest siłownik hydrauliczny, że tłok który wejdzie 5cm do komory głównej przepchnie olej o objętości walca o średnicy komory i długości 5cm. W takim wypadku objętość komory IFP musiałaby być równa objętości komory głównej w zakresie w jakim pracuje tłok( czyli np. 63mm ) a tak nie jest.
W czasie kompresji olej ma dwie możliwe drogi. Pierwsza kanałem do komory IFP, druga przez otwory w tłoku na drugą strone. W zależności od np. konfiguracjio shimów olej będzie miał łatwiej w którąś strone, ale nigdy nie jest tak że cały przepłynie do IFP.
Proponuje ogarnąć różnice między siłownik hydrauliczny a tłumik.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Saint_pl pisze:Marudny nie mam pojęcia w jaki sposób chcesz w damperze stosować prawo wyporu.

Tak jak pisze happy_cycling to nie jest siłownik hydrauliczny, że tłok który wejdzie 5cm do komory głównej przepchnie olej o objętości walca o średnicy komory i długości 5cm. W takim wypadku objętość komory IFP musiałaby być równa objętości komory głównej w zakresie w jakim pracuje tłok( czyli np. 63mm ) a tak nie jest.
W czasie kompresji olej ma dwie możliwe drogi. Pierwsza kanałem do komory IFP, druga przez otwory w tłoku na drugą strone. W zależności od np. konfiguracjio shimów olej będzie miał łatwiej w którąś strone, ale nigdy nie jest tak że cały przepłynie do IFP.
Proponuje ogarnąć różnice między siłownik hydrauliczny a tłumik.
ja pierdziele... ludzie...
Wyobraźcie sobie zalany damper bez zbiornika wyrównawczego z powietrzem. Da się wbić tłok? NIE! Bo tłok ma swoją objętość i nie wejdzie do obudowy dampera pełnej oleju. Tłok wchodząc w obudowę dampera (pomijając pracę shimów) wypycha olej o objętości równej objętości własnej. Po to jest ifp. A dlaczego nie porusza się ono o tyle co tłok? Bo zbiornik wyrównawczy (czyli i ifp) ma inną powierzchnię przekroju niż powierzchnia przekroju tłoka (czytaj znacznie większą).
Przechwytywanie.JPG
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Re:

Post autor: marudny »

happy_cycling, Saint_pl

Jestem pełen zwątpienia....

Każda próba zalania dampera już powinna Wam dać do myślenia... Tak jak "piston" wraz z "shimami" wyprze olej o objętości równej własnej, tak tłok (shaft) zrobi dokładnie to samo podczas "ugięcia" dampera......

Mieliście kiedyś przyjemność kąpać się w wannie? Nie obaj, mam na myśli osobno, każdy w swojej.....
Nie bez powodu nie lejemy wody po samą krawędź... :twisted:

Tak jak najbardziej, damper to w pewnym sensie siłownik hydrauliczny. Pięknie Wam to "narysował" MUSZEL
Saint_pl
Posty: 37
Rejestracja: 29.07.2006 14:15:09
Lokalizacja: jelenia góra
Kontakt:

Post autor: Saint_pl »

Opierając się na rysunku, który zamieścił Muszel i przyjmując że ten większy tłok na rysunku to piston a ten mały to IFP to według Was gdy pison wchodzi do komory czyli ten duży tłok na rysunku przesuwa się w dół to za pistonem powstaje pusta przestrzeń a cały olej przed pistonem jest przepychany do IFP. Tak według Was działa damper ?

Mówie o przypadku gdy damper jest w całości złożony i pracuje, a nie gdy go składamy, nalejemy do głównej komory oleju i po włożeniu tłoka trochę się go wyleje.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Saint_pl pisze:Opierając się na rysunku, który zamieścił Muszel i przyjmując że ten większy tłok na rysunku to piston a ten mały to IFP to według Was gdy pison wchodzi do komory czyli ten duży tłok na rysunku przesuwa się w dół to za pistonem powstaje pusta przestrzeń a cały olej przed pistonem jest przepychany do IFP. Tak według Was działa damper ?

Mówie o przypadku gdy damper jest w całości złożony i pracuje, a nie gdy go składamy, nalejemy do głównej komory oleju i po włożeniu tłoka trochę się go wyleje.
nie, ale ten rysunek sporo obrazuje i tłumaczy dlaczego ifp nie przesuwa się o tyle samo co tłok. Eh, już nie wiem jak tłumaczyć
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości