[flip_nixon] Banshee Scythe 2012 + Rock Shox Lyrik 2013
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 15.01.2006 11:22:00
- Lokalizacja: Lewin Brzeski
- Kontakt:
[flip_nixon] Banshee Scythe 2012 + Rock Shox Lyrik 2013
Siema!
Chciałem się dzisiaj podzielić z Wami moim setupem. Rower nie jest jeszcze skończony, ale dobrze mi służy, więc uznałem, że to dobra pora. Główna koncepcja podczas składania go była taka: zrobić zwinną maszynę, która bez problemu ogarnie polskie trasy DH, europejskie bike parki, a jak najdzie mnie ochota to i wespnie się w żółwim tempie na jakiś pagórek.
Jako, że latam trochę na dirtach, to chciałem rower zwinny, ze stosunkowo krótką bazą kół, niż w tympowym DH, ale i bardziej zjazdową (niż ta oryginalna) geometrią. Udało mi się osiągnąć zamierzony cel przez wrzucenie nieco krótszego dampera. Dedykowany tej ramie jest rozmiar 222mm, u mnie śmiga 216mm. Jest GIT!
Zapewne wielu z was zdziwi fakt totalnie podstawowego zawieszenia. Eksperyment z takim setupem postanowiłem zrobić po rozmowie z jednym z serwisantów Cane Creeka na Eurobike. Jego zdaniem złotym sposobem na stworzenie odpowiedniego zawieszenia jest: a) dobranie odpowiedniej twardości sprężyny, b) ustawienie potrzebnego tłumienia. Reszta to dodatkowe funkcje, które są potrzebne, ale nie są niezbędne. Poszedłem tym tropem i okazało się, że faktycznie- na prostej amortyzacji też można uzyskać zadowalającą jakość pracy.
Rama: Banshee Scythe 2012, rozmiar M (geometria DH na krótszym damperze, dzięki której maksymalnie wydłużyłem i obniżyłem geometrię. Z obliczeń wychodzi, że na takim setupie mam z tyłu niecałe 170mm skoku, BBH: 13,8 i kąt główki ~65 stopni)
Damper: X-Fusion Vector R, 216mm, po przekładce shimów dla zwiększenia czułości ugięcia, sprężyna 450
Widelec: Rock Shox Lyrik R 2013 tapered
Koło przednie:
Piasta przód: WTB Laser Disc QR20mm
Obręcz przód: Sun Rims Single Track
Szprychy: DT Champion 2.0 black
Dętka przód: Continental DH
Opona przód: Maxxis Minion DHF 2,5, 42a
Koło tylne:
Piasta tył: Novatec DH12s po wyciszeniu zapadek (150x12mm)
Obręcz tył: Sun S-Type
Szprychy: DT Champion 2.0 black
Dętka tył: Continental DH
Opona tył: Maxxis Minion DHF 2,5, 42a
Korba: Shimano Deore LX
Zębatka: Mstars Bike Componentes 36t
Wkład: Shimano SLX
Pedały: HT AE01
Napinacz: Shaman Drake
Kaseta: Shimano SLX 11-36, 10s
Przerzutka tył: Shimano Zee FR
Manetka: Shimano SLX, 10s
Łańcuch: Shimano SLX
Sztyca: Banshee
Siodło: Joystick Binary LT Ti
Zacisk podsiodłowy: standard
Stery: Mix sterów Darmoora Flash i Exile
Mostek: Truvativ Husselfelt (chwilowo, docelowo Spank Spike 35mm)
Kierownica: Cloud Prototype 790mm szerokości, 25mm wznios (chwilowo, normalnie Chromag Fubars OSX- 780mm)
Hamulec przód: Avid Juicy 5, klocki metaliczne Black Mountain, Tarcza Shimano 203mm
Hamulec tył: Avid Juicy 5, klocki metaliczne Black Mountain, Tarcza Hayes V8
Chwyty: Dartmoor Icon
Waga: 17,1 kg
W najbliższym czasie zmieniam mostek na Spank Spike. Jeśli fundusze pozwolą to sprawię sobie lżejsze koła i hamowajki Shimano SLX. A jeśli zupełnym przypadkiem znajdę sztabkę złota, to pyknę też CB Double Barela Air na tył.
Chciałem się dzisiaj podzielić z Wami moim setupem. Rower nie jest jeszcze skończony, ale dobrze mi służy, więc uznałem, że to dobra pora. Główna koncepcja podczas składania go była taka: zrobić zwinną maszynę, która bez problemu ogarnie polskie trasy DH, europejskie bike parki, a jak najdzie mnie ochota to i wespnie się w żółwim tempie na jakiś pagórek.
Jako, że latam trochę na dirtach, to chciałem rower zwinny, ze stosunkowo krótką bazą kół, niż w tympowym DH, ale i bardziej zjazdową (niż ta oryginalna) geometrią. Udało mi się osiągnąć zamierzony cel przez wrzucenie nieco krótszego dampera. Dedykowany tej ramie jest rozmiar 222mm, u mnie śmiga 216mm. Jest GIT!
Zapewne wielu z was zdziwi fakt totalnie podstawowego zawieszenia. Eksperyment z takim setupem postanowiłem zrobić po rozmowie z jednym z serwisantów Cane Creeka na Eurobike. Jego zdaniem złotym sposobem na stworzenie odpowiedniego zawieszenia jest: a) dobranie odpowiedniej twardości sprężyny, b) ustawienie potrzebnego tłumienia. Reszta to dodatkowe funkcje, które są potrzebne, ale nie są niezbędne. Poszedłem tym tropem i okazało się, że faktycznie- na prostej amortyzacji też można uzyskać zadowalającą jakość pracy.
Rama: Banshee Scythe 2012, rozmiar M (geometria DH na krótszym damperze, dzięki której maksymalnie wydłużyłem i obniżyłem geometrię. Z obliczeń wychodzi, że na takim setupie mam z tyłu niecałe 170mm skoku, BBH: 13,8 i kąt główki ~65 stopni)
Damper: X-Fusion Vector R, 216mm, po przekładce shimów dla zwiększenia czułości ugięcia, sprężyna 450
Widelec: Rock Shox Lyrik R 2013 tapered
Koło przednie:
Piasta przód: WTB Laser Disc QR20mm
Obręcz przód: Sun Rims Single Track
Szprychy: DT Champion 2.0 black
Dętka przód: Continental DH
Opona przód: Maxxis Minion DHF 2,5, 42a
Koło tylne:
Piasta tył: Novatec DH12s po wyciszeniu zapadek (150x12mm)
Obręcz tył: Sun S-Type
Szprychy: DT Champion 2.0 black
Dętka tył: Continental DH
Opona tył: Maxxis Minion DHF 2,5, 42a
Korba: Shimano Deore LX
Zębatka: Mstars Bike Componentes 36t
Wkład: Shimano SLX
Pedały: HT AE01
Napinacz: Shaman Drake
Kaseta: Shimano SLX 11-36, 10s
Przerzutka tył: Shimano Zee FR
Manetka: Shimano SLX, 10s
Łańcuch: Shimano SLX
Sztyca: Banshee
Siodło: Joystick Binary LT Ti
Zacisk podsiodłowy: standard
Stery: Mix sterów Darmoora Flash i Exile
Mostek: Truvativ Husselfelt (chwilowo, docelowo Spank Spike 35mm)
Kierownica: Cloud Prototype 790mm szerokości, 25mm wznios (chwilowo, normalnie Chromag Fubars OSX- 780mm)
Hamulec przód: Avid Juicy 5, klocki metaliczne Black Mountain, Tarcza Shimano 203mm
Hamulec tył: Avid Juicy 5, klocki metaliczne Black Mountain, Tarcza Hayes V8
Chwyty: Dartmoor Icon
Waga: 17,1 kg
W najbliższym czasie zmieniam mostek na Spank Spike. Jeśli fundusze pozwolą to sprawię sobie lżejsze koła i hamowajki Shimano SLX. A jeśli zupełnym przypadkiem znajdę sztabkę złota, to pyknę też CB Double Barela Air na tył.
- Załączniki
MTB!
Super freeride'ówka, a po planowanych zmianach będzie jeszcze lepiej.
Tylko korby mnie nie przekonują - dobrze mi się zdaje, że to LX-y w wersji na aluminiowej osi?
Tylko korby mnie nie przekonują - dobrze mi się zdaje, że to LX-y w wersji na aluminiowej osi?
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 15.01.2006 11:22:00
- Lokalizacja: Lewin Brzeski
- Kontakt:
http://www.pinkbike.com/photo/8726514/ - jeden z wielu przypadków.
Do ostrzejszej jazdy wolałbym je wymienić... Nie bez powodu Shimano się wycofało z aluminiowych osi w korbach
Do ostrzejszej jazdy wolałbym je wymienić... Nie bez powodu Shimano się wycofało z aluminiowych osi w korbach

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 15.01.2006 11:22:00
- Lokalizacja: Lewin Brzeski
- Kontakt:
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 15.01.2006 11:22:00
- Lokalizacja: Lewin Brzeski
- Kontakt:
W sieci jest kilka kalkulatorów stworzonych w tym celu. Z tym, że przy stosowaniu krótszego dampera trzeba zawsze brać poprawkę na to, że potrzebna będzie twardsza sprężyna. W moim przypadku był to trochę system prób i błędów. Początkowo miałem 550 (oryginalna z damperem), ale nie było takiego efektu, jaki chciałem. Teraz na 450 jest pikobelo, ~30% sagu.
MTB!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość