Hamulce Formula T1s - pisk nie do wytrzymania
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
- Kontakt:
Hamulce Formula T1s - pisk nie do wytrzymania
Siema z 2 miesiące temu kupiłem nowe hamulce Formula T1s i mam już ich dość. Przy hamowaniu wydaja taki donośny pisk ze chyba zacznę jeździć w stoperach. Słyszałem ze trzeba je dotrzeć ale po kilku wypadach/ zjazdach raczej już się wszystko dotarło... Nie wiem czy zmienić klocki na inne? No ale to chyba bez sensu zważywszy na to ze te są nowiutkie. Ma ktoś jakiś pomysł jak wyeliminować ten dźwięk
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
- Kontakt:
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 07.04.2012 19:16:08
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re:
Moim zdaniem jak już to na organiczne, ale trzeba się liczyć z szybkim ich zużywaniem.robertinio78 pisze:myślę o wymianie klocków tylko na jakie?
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
- Kontakt:
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
- Kontakt:
Wyczyscic delikatnie acetonem klocki przetrzec bardzo drobnym papierem sciernym. Ja w swoich starych hamulcach zaokraglilem rowniez papierem wszystkie katy proste klockow co wyeliminowalo zupelnie piszczenie nawet jak byly bardzo mokre. Pomysl podsunal mi znajomy z warsztatu samochodowego I okazal sie trafny.tlumaczyl ten sposob tym, ze powietrze ktore wpada w drgania latwiej wydostaje sie z przypilowanych niz ostrych I nie wydaje takiego pisku/ nie wprawia tarczy I powietrza w drganie.
Robertinio78 - żeby znaleźć przyczynę tego pisku napisz, w którym momencie on występuje.
Piszczenie na klockach metalicznych świadczy o bardzo dobrym dotarciu i bardzo dużej sile hamowania i jest to zjawisko naturalne.
Przy prawidłowych warunkach piszczenie zaczyna się gdy hamulec dopiero 'bierze', a ustaje, gdy siła jest duża na granicy zblokowania koła.
Jeżeli u ciebie pisk występuje od rozpoczęcia hamowania i nie cichnie wraz ze zwiększającą się siłą, a wręcz odwrotnie - jest bardziej donośny - to znaczy że masz albo mokre od wody klocki albo mokre od płynu hamulcowego/innego oleju. Jak sprawdzić, czy to woda, czy olej?
W przypadku wody, zwykle kilka porządniejszych hamowań pozwala jej odparować, a w przypadku płynu będzie praktycznie to samo.
Jeżeli przeczyszczenie klocków nie pomoże (ja polecam metaliki wygrzać trzymając obcęgami w płomieniu palnika kuchenki gazowej) i po kilku jazdach zrobi się to samo - to będzie znaczyło, że możesz mieć nieszczelność na tłokach. Nawet minimalny przeciek widoczny jako zwilżenie powierzchni tłoczków powoduje tak donośny hałas. Tylko że ten hałas nazwałbym wyciem lub jęczeniem, niż piskiem
Piszczenie na klockach metalicznych świadczy o bardzo dobrym dotarciu i bardzo dużej sile hamowania i jest to zjawisko naturalne.
Przy prawidłowych warunkach piszczenie zaczyna się gdy hamulec dopiero 'bierze', a ustaje, gdy siła jest duża na granicy zblokowania koła.
Jeżeli u ciebie pisk występuje od rozpoczęcia hamowania i nie cichnie wraz ze zwiększającą się siłą, a wręcz odwrotnie - jest bardziej donośny - to znaczy że masz albo mokre od wody klocki albo mokre od płynu hamulcowego/innego oleju. Jak sprawdzić, czy to woda, czy olej?
W przypadku wody, zwykle kilka porządniejszych hamowań pozwala jej odparować, a w przypadku płynu będzie praktycznie to samo.
Jeżeli przeczyszczenie klocków nie pomoże (ja polecam metaliki wygrzać trzymając obcęgami w płomieniu palnika kuchenki gazowej) i po kilku jazdach zrobi się to samo - to będzie znaczyło, że możesz mieć nieszczelność na tłokach. Nawet minimalny przeciek widoczny jako zwilżenie powierzchni tłoczków powoduje tak donośny hałas. Tylko że ten hałas nazwałbym wyciem lub jęczeniem, niż piskiem

-
- Posty: 32
- Rejestracja: 25.12.2013 19:54:00
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość