Pytam tak z ciekawości
Czy jest jakaś firma albo coś takiego zajmująca się nanoszeniem dowolnych napisów na golenie
Chodzi mi o coś w stylu napisu U-Turn:
Spaced, WECB oferują zmianę koloru za 160€ lub kupno nowych lag z ich pokryciem za 240€, więc trochę taniej niż mówisz. Ale napisów na lagach to nikt aftermarketowo nie robi z tego co wiem.
Pozostaje tylko dostać sponsoring od SRAMa i zmontować sobie lagi jak Semenuk.
Nie sadze żeby jakaś firma to oferowała a jeżeli tak to na pewno nie było by to takie trwałe.
Obstawiam że w rockshoxie nanoszą wzór z jakiegoś innego składnika przed anodowaniem a później anodują całe lagi i wtedy na skutek reakcji chemicznych pewne miejsca mają inny kolor a się tak intensywnie nie ścierają.
Lagi w boxxerze mają nanoszony napis, a potem są pokrywane związkami na bazie teflonu. Roczniki 2014 mają anodę, ale napisów już nie. Nie ma tego i tego. Chyba że mówimy o miejscach które nie pracują na ścieranie jak np ograniczniki półek.
Ciekaw jestem czy nie dało by się kupić "czystych" lag, przed pokryciem ich tym wszystkim i wysłać do pokrycia twardą anodą. Może i ładnie by to wyglądało, ale ciekawe jak z filmem oleju. Jest ktoś kto ma o tym wiedzę i może coś powiedzieć?
tomek059 wszystko rozchodzi się o gładkość powierzchni. Marzocchi bodajże wymyśliło jakąś powłokę, która była zajebiście gładka i powstał problem taki, że olej natychmiastowo spływał z lag i nie było smarowania między lagami a ślizgami
nhp890, a gdzie ty na tych lagach widzisz anodę? Chodziło mi to te czarne jak np pike. Z drugiej strony w rękach tego nie miałem. Mówią, że to anoda, ale może to czarny teflon.
Wszystkie rock shox'y mają golenie anodowane , zarówno złoty jak i czarny kolor to twarda anoda. Nie rozumiem jak ktoś mówi że golenie są pokryte teflonem , przecież to jest jasne dośc miękkie tworzywo. Teflon na goleniach nie stanowi jego zewnętrznej warstwy , a jedynie jest stosowany do wypełnienia porów w anodzie(coś jak smar na ślizgu narty) tym samym zwiększając gładkośc powierzchni (o takiej technice czytałem jeszcze za czasów marzocchi made in italy). Napisy to efekt barwienia , nie mam pojęcia jak jest to wykonane , jednak z pewnością mamy tutaj do czynienia z twardą anodą.
Tak w ogóle materiał którym są pokryte lagi nie jest anodą i nie można tego tak nazywać.
Nie istnieje taki materiał jak anoda.
Anodą jest materiał o niższym potępiciele, w tym przypadku płytka zanurzona w elektrolicie z której przepływają cząsteczki materiału i osadzają się na katodzie (ladze amortyzatora).
Proces ten to anodowanie.
Wskaż mi chociaż jedną taką osobę
I skończ się wymądrzać, przyjęło się, że na warstwę tlenków uzyskaną podczas anodowania mówi się anoda bo jest to wygodne określenie.
Idź się mądrzyć gdzie indziej.
Bogumił - litości tylko nie zaczynaj znowu tu swoich wykładów na kilka stron. Przecież każdy wie że tak się tylko potocznie mówi.
UriUs781 - Sam się interesowałem jakiś czas temu zmianą koloru na lagach i w sumie, tak jak dużo miałem zapału, to odpuściłem już na etapie szukania odpowiedniej galwanizerni, która by się podjęła.
Jeździłem po Wrocławiu i takie były efekty:
Pierwsza się zamknęła i godzina szukania na marne.
W drugiej, nie mieli zielonego tylko oliwkowy,
W trzeciej, było to dla nich za małe zlecenie, żeby w ogóle chciało im się rozmawiać.
Wychodzi na to że trzeba się samemu za to zabrać, albo zapłacić nie mało.
Chciałem sam się tego podjąć, ale szkoda mi zaryzykować własne lagi. Na próbę najlepiej było by dorwać od kogoś zajechane lagi, np z częściowo startą ANODĄ, żeby było tanio.
Myślałem o 2 lagach, i jedną próbować pozbawić anody mechanicznie, a drugą chemicznie, sam ciekaw jestem efektów.
Podejrzewam że z nowymi, bez uszkodzeń fabrycznej powłoki, poszło by chemicznie bez problemów.
A z używanymi lagami z przetarciami i odpryskami - mechanicznie.
Kto wie może kiedyś się uda
Off road - dzięks, już od dawna mnie to intrygowało, a teraz już wiem.
A jeszcze takie pytanko: Gdzieś kiedyś przeczytałem, że RS wypełnia pory w anodzie jakimś olejem/smarowidłem (zwał jak zwał, nie pamiętam już dokładnie) i dla tego mają taki kolor a nie inny, podobnie z anodą foxa.
Więc jeżeli zrobił bym sobie zielone lagi, to już nie będzie to tak dobrze pracowało jak z fabryczną powłoką?