Dirt Jumper 2 2008 tłumik problem

D4RX
Posty: 10
Rejestracja: 24.09.2012 16:03:56
Kontakt:

Dirt Jumper 2 2008 tłumik problem

Post autor: D4RX »

Witam, w swojej dirtówce mam amorek Dirt Jumper 2 z 2008. Wcześniej nie zwracałem uwagi na to że nie wykorzystuje w pełni swojego skoku, myślałem że to normalne w amorach DJ. Mianowicie ostatnio rozebrałem te amortyzator i okazało się że mam w nim tłumik z Duro, i na dodatek wykorzystuje może 25/30mm skoku, dalej nie idzie, nawet jakby ktoś walił dropy za dachu. Pytanie czy można wymienić ten tłumik na jakiś inny ?

W tym filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=Gvp6vRudKDA
zauważyłem że mój DJ2 nie różni się za bardzo od DJ1 (poza aluminiowymi częściami), mianowicie laga z komorą powietrza ma te same bebechy, natomiast druga w moim przypadku to tłumik z Duro z regulacja tłumienia powrotu, a w DJ 1 jest to sprężyna zanurzona w oleju wraz z "oddzielną" dolną szpilką z otworami.(nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale takie samo coś mam właśnie w ladze z komora powietrza)

Czy gdybym dostał w serwisie/sklepie/allegro itp. komplet tych dolnych "szpilek" oraz dokupił drugą sprężynę to czy bym +/- przerobił DJ2 na DJ1 ?

Ogólnie nie oczekuje żeby wybierał liście ,ale żeby wykorzystywał 100mm skoku a nie 25mm :/

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :)
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

A to nie jest aby tak, że od 2008 bebechy dla Marza robi Suntour? Zwłaszcza do tych tańszych modeli.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ta szpilki z dziurkami to ssv. A tlumik suntora tak ma - trzeba go stuningować. Miałem wstawić instrukcje Marzo jak to zrobić w inny temat, zapomniałem, dziś to zrobię.

-------------------------------------------
Edit:
Wstawiam instrukcję co zrobić, by przerobić tłumik Rebound od Suntour'a. Jest to oficjalna instrukcja od Marzocchi (oryginał jest w Power Poincie, wstawiam screeny).
1,2.JPG
3.JPG
4,5.JPG
6,7,8.JPG
A tak wygląda końcowy efekt:
1,2,3,4,5,6 - Kopia.JPG
1,2,3,4,5,6 - Kopiaa.jpg
Całość, jak podane w instrukcji, zalewa się większą ilością oleju (akurat nie jestem pewien czy podana wartość jest prawidłowa dla każdego amortyzatora, także jak amortyzator dalej będzie się blokował, to należy odlewać oleju aż do uzyskania pełni skoku).
D4RX
Posty: 10
Rejestracja: 24.09.2012 16:03:56
Kontakt:

Post autor: D4RX »

Dzięki, zrobiłem zgodnie z instrukcją i teraz to jest amor :D
dojazdy na miejscówkę od razy stały się przyjemniejsze, i co najważniejsze lądowania są o wiele lżejsze niż wcześniej ;]
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

cieszę się że działa ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości