RS Domain 318 U-Turn problem

RiCo126
Posty: 8
Rejestracja: 04.03.2014 19:13:18
Kontakt:

RS Domain 318 U-Turn problem

Post autor: RiCo126 »

Cześć
Mam taki problem, że zgubiłem pokrętło regulacji odbicia i nie wiem czy da sie jakos zdobyc nowe albo poradzic sobie z regulacja bez niego.
Drugi problem polega na tym, że regulacja kompresji prawie nic nie daje.
Na obydwóch skrajnych położeniach pokrętła wchodzi prawie tak samo.
Czytałem, że to może być przyczyną niewlasciwej ilosci oleju ale totalnie nie wiem jak zrobic serwis i nigdzie nie moge nic znaleźć jak go zrobić.
Sory jeżeli moje pytania były głupie albo banalne ale jestem totalnym laikiem jesli chodzi o serwis i regulacje.
Yard
Posty: 341
Rejestracja: 23.02.2014 16:22:22
Kontakt:

Post autor: Yard »

Jak zgubiłeś pokrętło wystarczy wkręcić tam normalną śrubkę bodajże m5 i można to normalnie regulować imbusem.
Jak MC nie działa to pewnie jest za mało oleju.
Tu masz opis serwisu, który swoją droga jest banalnie prosty

http://www.pinkbike.com/news/rockshox-D ... -2011.html
RiCo126
Posty: 8
Rejestracja: 04.03.2014 19:13:18
Kontakt:

Post autor: RiCo126 »

Może i jest banalnie prosty ale ja sam jeszcze nigdy go nie robilem. Jeśli chodzi o pokrętło to wygląda to u mnie tak jak na tym zdjeciu (amor nie moj ale wyglada tak samo jak u mnie ta sróbka) Obrazek
Faerie
Posty: 187
Rejestracja: 11.09.2011 20:15:00
Lokalizacja: Nowogard/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Faerie »

o ile dobrze pamiętam, jest pożliwość regulacji tłumienia powrotu za pomocą imbusa 2 lub 2,5, wystarczy w otwór w śrubie wsadzić
xKaNiOnx
Posty: 70
Rejestracja: 25.07.2011 13:37:51
Kontakt:

Re:

Post autor: xKaNiOnx »

Yard pisze:Jak zgubiłeś pokrętło wystarczy wkręcić tam normalną śrubkę bodajże m5 i można to normalnie regulować imbusem.
Jak MC nie działa to pewnie jest za mało oleju.
Tu masz opis serwisu, który swoją droga jest banalnie prosty

http://www.pinkbike.com/news/rockshox-D ... -2011.html
Gdzie tam można tą śrubę M5 wkręcić?

Powrót reguluje się imbusem (chyba 2,5) z resztą w tym tutorialu jest wyjęte oryginalne pokrętło i widać, że jest to po prostu zwykły imbus.
RiCo126
Posty: 8
Rejestracja: 04.03.2014 19:13:18
Kontakt:

Post autor: RiCo126 »

Mam jeszcze kilka pytan, co daje zwiekszenie kompresji (niebieskie pokrętło) nigdzie nie moge tego wyszukac i czy da sie jakkos "zmiekczyc" domaina
Yard
Posty: 341
Rejestracja: 23.02.2014 16:22:22
Kontakt:

Post autor: Yard »

1. Amor przy końcowej ilości skoku staje się "twardszy"
2. Możesz zmienić sprężynę.
RiCo126
Posty: 8
Rejestracja: 04.03.2014 19:13:18
Kontakt:

Post autor: RiCo126 »

czy dobrym pomyslem byloby odlanie oleju z tlumika?
UriUs781
Posty: 301
Rejestracja: 28.02.2013 18:26:56
Kontakt:

Post autor: UriUs781 »

Z tego co wiem to zbyt mała ilość oleju w tłumiku może spowodować niepoprawnie działającą kompresję...
Breaking The Law
RiCo126
Posty: 8
Rejestracja: 04.03.2014 19:13:18
Kontakt:

Post autor: RiCo126 »

chodzilo mi o to czy bedzie "miekszy" na kompresji mi nie zalezy, wole wykorzystywac caly skok
Yard
Posty: 341
Rejestracja: 23.02.2014 16:22:22
Kontakt:

Post autor: Yard »

Poprzez kompresje miększy nie będzie. Sprężynę musisz zmienić ;)
RiCo126
Posty: 8
Rejestracja: 04.03.2014 19:13:18
Kontakt:

Post autor: RiCo126 »

jak wbijam go na stojaco, to wchidzii do polowy a potem idzie ciężko ale jak jade i przychamuje i wtedy próbuje go wbic, to wchodzi więcej.
p.s.
zeby sprawdzic sprezyne, wystarczy odkrecic od gory lewą golen czy trzeba calego rozbierać ?
Yard
Posty: 341
Rejestracja: 23.02.2014 16:22:22
Kontakt:

Post autor: Yard »

Używaj przecinków i kropek, bo tego się czytać nie da.
Popraw post.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Tłumienie kompresji nie wpływa na twardość amortyzatora.
Działa ono tak:
Kompresja ustawiona najbardziej na "-" Oprzesz się mocno na kierownicy, amor ugnie się o 3 cm, ale czas który będzie potrzebował na ugięcie to 0,5 sekundy.
Kompresja ustawiona najbardziej na "+" Oprzesz się tak samo na kierownicy, amor ugnie się o tyle samo czyli 3cm, ale czas który będzie potrzebował na ugięcie to 1,5 sekundy.

Wartości wymyślone są wymyślone

RiCo126
Posty: 8
Rejestracja: 04.03.2014 19:13:18
Kontakt:

Post autor: RiCo126 »

Dzięki za wytłumaczenie, jak działa kompresja. Chciałbym się jeszcze tylko dowiedzieć czy muszę rozłożyć całego amroka zeby zobaczyć sprężynę, czy wystarczy odkrecic "korek" od lewej komory. Nie pamiętam jak sie fachowo nazywa.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

wystarczy korek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości