[Puncu] Specialized Big Hit + Marzocchi 888 RC

Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[Puncu] Specialized Big Hit + Marzocchi 888 RC

Post autor: Puncu »

Witam.
Nowy sezon, nowy rower, więc założyłem nowy temat (w poprzednim zrobił się burdel).
Po trzech latach toczenia się na sztywniaku czas na zmiany. Postanowiłem złożyć sobie fulla. Wybór ramy padł na BH, a jako że zawsze podobał mi się egzemplarz MUSZELa - kupiłem go, dzięki :D

Rama: Specialized Big Hit, 2004r. :arrow: Wahacz 26', 12x135 Mielec
Widelec: Marzocchi 888 RC, 2004r.
Damper: Fox Vanilla RC 222mm
Sprężyna: Fox 400x2.80

Kierownica: Race Face Respond 1-1/2" Riser 740mm
Mostek: Sunline 2011r. (zintegrowany)
Gripy: Sars
Barendy: Razor Wire
Stery: Octane One WARP 1

Siodło: Funn Launch II
Sztyca: Race Face Ride
Zacisk: Specialized
Korby: Race Face Evolve DH
Support:: Accent BB-EX1
Zębatka: Dartmoor Totem 36z
Łańcuch: Sram PC-951
Pedały: Dartmoor Stream Pro

Napinacz: Mozartt WG
Rockring: Race Face Bash Guardprotects
Przerzutka: Sram X7 GS
Manetka: Sram X-7 (9s)
Kaseta: Sram PG-950 11-34z

Koło przód:
Obręcz: Dartmoor Raider 26'/36h
Szprychy: No name
Piasta: Dartmoor Dee - Force
Opona: Maxxis Minion DHF 26x2.50 70a / Panaracer Fire FR 2.40
Dętka: Schwalbe Standard
Hamulce: Hope Enduro 4
Tarcza: Hope Saw Floating Ø203mm

Koło tył:
Obręcz: Dartmoor Raider 26'/36h
Szprychy: No name
Piasta: Novatec NT-D882SB
Opona: Maxxis Minion DHF 26x2.50 60a / Panaracer Fire FR 2.40
Dętka: Schwalbe Standard
Hamulce: Hope Enduro 4
Tarcza:: Hope Saw Floating Ø183mm

Geometria:
Suport: 380mm
Baza kół: 1173mm
Kąt główki: 66,1°

Modyfikacje:
Radełkowane dekielki klamek
Osłona wahacza Race Face
Mucky Nutz Bender Fender
Race Fender
Naklejki na wzór oryginalnych + Marzocchi na 888

Plany:
Sztyca teleskopowa własnej produkcji.


Waga: 18,9kg

Zdjęcie:
20170122_14171222222.jpg
20170110_185157.jpg
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
KMtown
Posty: 183
Rejestracja: 28.01.2013 15:00:02
Kontakt:

Post autor: KMtown »

Fajny , a co daje ta karta w przednim kole między szprychami ? :D
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Lepsza aerodynamika i stabilność w powietrzu :D (taka już tradycja)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

nie niszcz mojego linku! :P
a tak poza tym to pogratulować, wyszło bardzo przyzwoicie, i bardzo mnie to cieszy ;)

P.S. miło za wzmiankę o mnie :)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

W tym miesiącu (może w weekend) usunę platformę z 5th elementa i zobaczymy jak to będzie latało :D

Jakieś propozycje zmian, sugestię?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Wlodzmin
Posty: 127
Rejestracja: 13.07.2013 11:55:19
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: Wlodzmin »

Błotniki RTG czy się mylę:)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: Puncu »

Wlodzmin pisze:Błotniki RTG czy się mylę:)
Dokładnie tak :D Jest wytrzymalszy niż się spodziewałem :wink:
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Soulforged »

Podstawowy problem jaki tutaj widzę to długość dampera i w efekcie geometria (wysokość suportu, HA) - nie myślałeś nad krótszym damperem ew. tulejkach off-setowych?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

@Soulforged

Myślałem. Z założenia miała to być freeride'ówka i coś takiego uzyskałem. Obecnie zastanawiam się nad podniesieniem 888 do 200mm, ale to jeszcze bardziej podniesie suport. Zmiana dampera na 216 jest dobrym pomysłem, wiem że robili tak w nowszych modelach BH, ale nie wiem czy tu też się to sprawdzi.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Soulforged pisze:Podstawowy problem jaki tutaj widzę to długość dampera i w efekcie geometria (wysokość suportu, HA) - nie myślałeś nad krótszym damperem ew. tulejkach off-setowych?
damper jest seryjnej długości. Tulejki nie wejdą bo przy dobiciu wahacz uderzy o podsiodłówke - już w tej chwili jest tam zapas ze 2-3mm przy dobiciu. Ewentualnie damper 216 będzie ok, przy dobiciu zostanie tyle samo miejsca, skoku z 205mm na 185mm na większym ustawieniu
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Puncu »

MUSZEL pisze:
Soulforged pisze:Podstawowy problem jaki tutaj widzę to długość dampera i w efekcie geometria (wysokość suportu, HA) - nie myślałeś nad krótszym damperem ew. tulejkach off-setowych?
damper jest seryjnej długości. Tulejki nie wejdą bo przy dobiciu wahacz uderzy o podsiodłówke - już w tej chwili jest tam zapas ze 2-3mm przy dobiciu.
Przy tym damperze tulejki offsetowe odpadają już podczas montażu. I tak obecnie sprężyna jest ok. 1mm od linka a talerzyk niemalże opiera się o ramę.


Byłem dzisiaj w lesie, warunki na Łopacie są tragiczne, wszędzie dużo zapadającego się błota. Ale trochę frajdy zawsze jest :D
Moje spostrzeżenia co do roweru są takie: Na pierwszym miejscu wymienić klocki hamulcowe i powoli rozglądać się za Hope'ami. Poza tym załatwić sprawę shimowania dampera u crossfader18 :wink:

Obrazek

Edit - 23-02-2014r.

Planuje zmienić sprężynę na nieco miększą by mieć jedną do DH a drugą do FR. Zważywszy, że ważę tyle co kot napłakał powstaje pytanie. Obecnie mam sprężynę Manitou i zastanawiam się czy sprężyny innych firm mają inną charakterystykę ugięcia, różnią się czymś od siebie? Czy wszystko jedno i tak damper odgrywa główną role?

Rozglądam się za sprężyną Marcokową, Manitou i Foxa. Wiem że Marzocchi na pewno pasuje do 5th Elementa tak jak Maniek, a jak z Foxem?

Edit - 14.03.2014r.

Up!

:arrow: Sztyca: Funn Crossfire
:arrow: Zacisk: Specialized

Edit - 17.03.2014r.

UP!
:arrow: Damper: Fox DHX 4.0

Edit - 24.03.2014r.

22 marca zaliczyłem konkretne zderzenie z drzewem. Wyglądało to na początku mniej więcej tak jak na tym filmiku - http://www.pinkbike.com/video/279489/

[...]...[...]

Co do Big Hita. Nic mi się nie stało, standardowe skrzywienie kierownicy na mostku ;) Przez chwile wziąłem do testów Foxa DHX 4.0 i stwierdziłem że to jakaś porażka, może na dojazdach wybiera pety, pływa i fajnie się ugina. Ale w lesie nie da się na tym jeździć, wpada w każdą dziure, zawieszenie lata jak głupie, regulacje o dupe rozbić. Ni jak nie mogłem go ustawić pod siebie, nie czułem go, nie pasował mi. Może dlatego ta gleba... Wróciłem do 5th elementa. Teraz 2 tygodnie L4, więc trzeba jakąś małą rehabilitacje sobie zrobić.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Dziowani
Posty: 43
Rejestracja: 12.01.2014 21:23:43
Kontakt:

Post autor: Dziowani »

hehe powrót do 5th Element :) jednak.... jak tam pompowanie ? pompeczka daje rade?
Lukasz1PL
Posty: 90
Rejestracja: 15.01.2013 08:32:29
Kontakt:

Post autor: Lukasz1PL »

Przepraszam, że się tak wpierniczam z butami do tematu o twoim rowerze, ale podzieliłbyś się swoimi doświadczeniami dotyczącymi zalewania 5tego elementu? W moim, w styczniu padła uszczelka olejowa i po wymianie nic nigdy nie było już takie samo :P Dopiero wczoraj się udało tak ułożyć, że jest zajebiście, jednak mam problem z ciśnieniem, a co za tym idzie tłumieniem i w sumie do końca sam już nie wiem co jest nie tak.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Łukasz, serwis robił mi Kali z VarioBike a shimowanie crossfader18 z forum. Nie miałem potrzeby jeszcze samemu robić serwisu. Jakie masz cieśninie z w zbiorniczku? Z tego co czytałem na forum to Twój element też jest shimowany. Sprawdź odbojnik i talerzyk czy przypadkiem nie są mokre od oleju.



Mały Up!
:arrow: Stery: Octane One WARP 1
:arrow: Korby: Race Face Diabolus
:arrow: Sztyca: Funn Crossfire
:arrow: Hamulce: 2x Hope E4
:arrow: Tarcza: Hope 203mm
:arrow: Nowa osłona dampera i wahacza
:idea: Błotniczki się rozleciały
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Planuje zmienić napinacz. Szukam czegoś pod rockring, mocowanie ISCG (03) Old lub BB, pojemność 36T w góre. Chciałbym żeby posiadał rolkę napinającą (nie zębatka czy klatka) ew. taki który jest cichy, bo terkotanie obecnego mnie irytuje.

Moją uwagę przykuł napinacz Dartmoor SLIDER LIGHT.
Co moglibyście mi polecić?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Up!

Chyba zdecyduje się na Dartmoor SLIDER LIGHT.

Co do roweru to uważam go za skończony 8) Uzyskałem to co chciałem.

8.06.2014r. Up! Na dniach zmieniam obręcze na niebieskie :D
Jakieś uwagi, sugestie? :D
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

z obniżonym suportem wygląda o wiele lepiej, sam o tym myślałem ;) obręcze jeszcze dodadzą smaczku. Ale Monstera nie ładuj, miałem, kochałem, wierzyłem, ubóstwiałem i wywyższałem, ale drugi raz nie wiem czy bym go kupił do jedynego roweru ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Up!

:arrow: Obręcze: Dartmoor Fortress 24' i 26'
:arrow: Napinacz: e13 SRS (w końcu coś normalnego pod rockring)
:arrow: Opona: Vee Rubber STOUT 24x2.6 50a (High Rollera troche za szybki mi zjada)

Na dniach zaczynam zaplatanie i pochwale się rezultatem :D
Załączniki
bh.jpg
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

szukałeś napinacza na kółeczku okrągłym a zakupiłeś zwykły na zębatym (miałem podobny)? :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość