No no no, ładniutkie to a po tym teście to sie chyba zaczne przekonywać do carbonowych części ArthurGreen no wygląda jak by kona wracała do produkcji Slope Stylówek.
W filmie jest odpowiedź Wolę takie testy obciążeniowe (statyczne i dynamiczne) niż walenie jak bejsbolem o murek, choć i to pokazuje możliwości włókien węglowych.
A mi się całkiem podoba ;P
Minusem karbonu jest to, że od razu pęka zostawiając ostre krawędzie- a nie się gnie (choć alu czasem podobnie się zachowuje)
Stopy aluminium mogą pękać zostawiając ostre krawędzie.
Wszystkie kruche pęknięcia stopów aluminium są spowodowane zmęczeniem.
Nie o czas tu chodzi bo to trochę mylące stwierdzenie, bardziej o dopuszczalne naprężenie przy nieograniczonej liczbie cykli, które we włóknach węglowych jest bardzo duże.
Chociaż liczba cykli wiąże się z czasem.
Włókna węglowe nie są zbudowane z komórek jak metale dlatego nie może dojść w nich do poślizgu i odkształcenia plastycznego.
Ale włókna węglowe nie posiadają dyslokacji i stąd bierze się ich wielka wytrzymałość.
Przez to że nie pozadają dyslokacji mają również bardzo wysoką wytrzymałość na zmęczenie.
Jednak jeżeli chodzi o walenie ramą po ścianach to może zdarzyć się tak że posypie się na kawałki.
Ale włókna węglowe są różne i są takie które wytrzymują 7000 MPa a są takie które zniosą tylko 700MPa.
Jestem ciekaw jak robią rowery KROSS xc carbon czy tyle rama wytrzymuje co santa.
A pytanie nie na temat czy ktoś z ludzi tutaj ma xc carbon i mógł by mi powiedzieć czy prawda to że jak rower carbon xc upadnie to pęknie od razu.
Wydaje mi się że nie można wrzucać wszystkich ram do jednego wora i niema reguły ale wielką wadą carbonu jest jego super niska odporność na uderzenia.
Ale jak takie ramy do XC są super wylajtowane i mają bardzo cieniutkie przekroje to bardzo możliwe że tak jest