Sag - spreżyna czy powietrze ?
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Sag - spreżyna czy powietrze ?
Jakoże nie ma chetnych na wymianke ti springa 300 3,0 na 400 2,8-3,0 to zastanawiam sie czy nie spylić DHX-a 5 coila z Ti i nie kupic powietrzniaka do enduro i raz na zawsze nie martwić sie o kombinowanie ze sprężynami przy ustawianiu sagu.
Pytanie brzmi, warto pakować sie w aira ? RS ? X-fusion ? czy co do 800 pln ?
Pytanie brzmi, warto pakować sie w aira ? RS ? X-fusion ? czy co do 800 pln ?
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Ramka taka
http://scashone.apinternet.pl/rower/DSCN3232.JPG
najwazniejszą rzeczą jest ustawienie odpowiedniego sagu. Damper 216x63 - Mam sprężynke Ti 300 ale jest za mieka - sag 27mm. Kupiłem zwykła stalową spreżyne i mam 22mm pomimo ze stalówka to 350 lbs. Oba mierzone sagi to na `pusto`
Od dampera oczekuje regulacji dobicia przede wszystkim i pracy na poziomie tego foxa co mam bo generalnie nie narzekam na niego. Jednakżę najwazniejszym parametrem jest ustawienie prawidłowego sagu ktory w tym damperze powinien miec ok 17 mm.
Z tego co widze jak jeżdze, to na obydwu tych sprezynach damper pracuje na całej dlugosci az do odbojnika gumowego.
Nie wiem czym skutkuje za duży sag, a nie chce żeby gdzieś mi dobijał na maxa ( nie dropuje, nie skacze - zwykle enduro )
Co powiecie o tym ? szukac uzywki ?
http://www.pinkbike.com/product/x-fusion-shox/H3/
https://www.diymtb.com.au/userfiles/ima ... 00x500.jpg
http://scashone.apinternet.pl/rower/DSCN3232.JPG
najwazniejszą rzeczą jest ustawienie odpowiedniego sagu. Damper 216x63 - Mam sprężynke Ti 300 ale jest za mieka - sag 27mm. Kupiłem zwykła stalową spreżyne i mam 22mm pomimo ze stalówka to 350 lbs. Oba mierzone sagi to na `pusto`
Od dampera oczekuje regulacji dobicia przede wszystkim i pracy na poziomie tego foxa co mam bo generalnie nie narzekam na niego. Jednakżę najwazniejszym parametrem jest ustawienie prawidłowego sagu ktory w tym damperze powinien miec ok 17 mm.
Z tego co widze jak jeżdze, to na obydwu tych sprezynach damper pracuje na całej dlugosci az do odbojnika gumowego.
Nie wiem czym skutkuje za duży sag, a nie chce żeby gdzieś mi dobijał na maxa ( nie dropuje, nie skacze - zwykle enduro )
Co powiecie o tym ? szukac uzywki ?
http://www.pinkbike.com/product/x-fusion-shox/H3/
https://www.diymtb.com.au/userfiles/ima ... 00x500.jpg
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
a może tak popularny i oklepany Float RP23? Sag ustawisz jak chcesz, regulacja powrotu, 3-stopniowa (aż wręcz do blokady skoku) regulacja kompresji i możliwość zmiany charakterystyki ugięcia poprzez wypełnianie komory powietrznej. Powietrze (poza CCDB itp :P ) wcale nie jest droższe w serwisie
jedynie pare uszczelek więcej, a prostotą budowy zazwyczaj dorównują przeciętnym damperom. Jak to enduracz, to bym pomyślał o czymś takim. Ewentualnie Monarch, np RT3

-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
ArthurGreen, rama ta to szajs... Nie chcesz wiedzieć jak zrobiona jest zawiecha ...Spróbuj na czymś takim zlikwidować luz
http://scashone.apinternet.pl/zawiecha/DSCN3270.JPG
Poki co szukam jak dorobić polimerowe bądz teflonowe podkladki..
Aczkolwiek, Arturowi zapewne nie chodziło o ramke
http://scashone.apinternet.pl/zawiecha/DSCN3270.JPG
Poki co szukam jak dorobić polimerowe bądz teflonowe podkladki..
Aczkolwiek, Arturowi zapewne nie chodziło o ramke

-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re:
Wymieniłem Fox DHX 5 Coil na Fox RP23 i jestem zadowolony nie dość że mniejsza waga to praca zawieszenia się poprawiła.
- 3 stopniowa regulacja platformy (propedal)
- regulacja prędkości odbicia
- ciśnienie powietrza
Coś Muszel pokręciłeś w tym opisie,MUSZEL pisze:regulacja powrotu, 3-stopniowa (aż wręcz do blokady skoku) regulacja kompresji i możliwość
- 3 stopniowa regulacja platformy (propedal)
- regulacja prędkości odbicia
- ciśnienie powietrza
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Re:
Mam takie same łożyska w swojej GT DHIDa__FreaK pisze:ArthurGreen, rama ta to szajs... Nie chcesz wiedzieć jak zrobiona jest zawiecha ...Spróbuj na czymś takim zlikwidować luz
http://scashone.apinternet.pl/zawiecha/DSCN3270.JPG
Poki co szukam jak dorobić polimerowe bądz teflonowe podkladki..
Aczkolwiek, Arturowi zapewne nie chodziło o ramke
Łożysko igiełkowe cienkościenne - wymieniam mniej więcej co 2 lata jak się pojawia luz, koszt takiego łożyska to ok 5zł, więc nie wiem co Ci w tym nie pasuje.
http://www.ebmia.pl/lozyska-igielkowe-i ... _1269.html
tu kupuje, widzę że nie mają HK1414, ale HK1412 też podejdzie
A co do amortyzatora, jak nie chcesz żeby tak łatwo dobijał to nie próbowałeś skręcić mocniej sprężynę i zmniejszyć objętość komory powietrznej?
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Rafal, dowiadywałem się ile kosztuje u mnie to łozysko i nie jest to 5 zł tylko 30/ sztuka ;-/
Odnosnie luzu to chodziło mi o luz na podkładkach teflonowych. Problem tkwi w tym, że nie dokręcisz tego za mocno żeby zlikwidować luz,bo wahacz bedzie pracował zbyt ciężko. natomiast za luzno bedzie luz i tak w kółko. Na łożysku kulkowym nie ma problemu bo sciskasz dwie wewnetrzne bieżnie i po problemie..Pizdowate rozwiazanie.
jeśli chodzi o damper to nie moge skrecić mocniej spreżyny bo rozwali mi tłok, Sprezynke mam skręcona o 3 obr, to max.
Mowisz zmniejszyć komore powietrzną, tzn którą w coilu ? Tam chyba nie ma komory powietrznej..
Odnosnie luzu to chodziło mi o luz na podkładkach teflonowych. Problem tkwi w tym, że nie dokręcisz tego za mocno żeby zlikwidować luz,bo wahacz bedzie pracował zbyt ciężko. natomiast za luzno bedzie luz i tak w kółko. Na łożysku kulkowym nie ma problemu bo sciskasz dwie wewnetrzne bieżnie i po problemie..Pizdowate rozwiazanie.
jeśli chodzi o damper to nie moge skrecić mocniej spreżyny bo rozwali mi tłok, Sprezynke mam skręcona o 3 obr, to max.
Mowisz zmniejszyć komore powietrzną, tzn którą w coilu ? Tam chyba nie ma komory powietrznej..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości