Chciałbym ostrzec wszystkich forumowiczów przed gdańskim handlarzem rowerami. Przeczytajcie uważnie moją wiadomość, to dowiecie się jak Łukasz (bonk88) traktuje swoich klientów.
2014-04-15 wpłaciłem pieniądze za rower YT Tues 2012. Rower miał być na seryjnych częściach w 100% sprawny. Oto zdjęcia i opis roweru który miał do mnie trafić:
Rama : YT TUES 2.0 LTD WC rozmiar L
Damper : Cane Creek Double Barrel Coil 267mm sprężyna 350x3.5
Amortyzator: Marzocchi 888 RC3 EVO V2 Ti LE
Mostek: Sunline Direct Mount 50mm
Stery: Dvision
Kierownica : Renthal Fatbar długość 780mm, wznios 15mm
Hamulce : Klamki Avid X0 World Cup Carbon, Zaciski Avid Code
Tarcze: Avid HS1 200mm
Manetka: SRAM X0 10s
Przerzutka: SRAM X0 DH 10s
Korba: E.13 LG1R długość ramion 165 mm
Zębatka: E.13 Guide Ring 36t
Napinacz: E.13 LG1+
Kaseta: SRAM PG-1080 11-28z
Łańcuch: SRAM PC-1070
Koła: Mavic Deemax Ultimate Silver LE
Opony: Przód Intense FRO 2.5, tył Geax DHEA 2.5
Chwyty: ODI Ruffian Lock On
Pedały: Dvision
Sztyca: Thomson Elite
Zacisk sztycy: Thomson
Siodło: YT



Po dwóch tygodniach ciągłego dopominania się, otrzymałem rower niezgodny z powyższą specyfikacją.
Hamulce : klamki Avid X0 World Cup Carbon, zaciski Avid Code – dostałem nowe Avid Elixir 7 Trial
Koła: Mavic Deemax Ultimate Silver LE – dostałem koła ze Specialized Demo, jednak należy zaznaczyć, że sprzedający opisywał je w późniejszych wiadomościach jako Mavic 823, na customowych piastach DT
Przerzutka: SRAM X0 DH 10s - dostałem starszy model (nie czarną jak na powyższych zdjęciach)
Napinacz: E.13 LG1+ - dostałem Gamut
Wielokrotnie pytałem również o stan techniczny roweru. Zawsze sprzedający mówił, że rower jest w 100% sprawny. Cytat: „Tak jak mowilem wszystko jest spoko."
Rower który mi wysłał ma zniszczone:
Tylną oponę (ma duże bicie) nie nadającą sie do użytku.
Z przedniego amortyzatora 888 z lewej goleni wycieka olej i coś w nim stuka. Ponadto sam amortyzator ma kilka odprysków na górnych goleniach, pomimo tego, że również miały być one pozbawione jakichkolwiek wad.
Kierownica Renthal Fatbar jest ukrzywiona, o czym sprzedający nie wspominał.
Przed wysyłką roweru pan Łukasz nie poinformował mnie o zmianie specyfikacji technicznej. Czy to moralne?! Jak można się tak zachować?!
Przez ostatni tydzień próbowałem się dogadać ze sprzedającym, jednak bezskutecznie. Pan sprzedający - Łukasz - nie widzi problemu i dla niego sprawa jest zakończona.
Pinkbike'owy profil sprzedającego: http://www.pinkbike.com/u/bonk88/
Ze względu na to, że nienawidzę tego typu zachowania, sprawy na pewno nie pozostawię na obecnym etapie.
Radzę zatem uważać, byście się nie poparzyli, tak jak ja.