Publikacje naukowe poświęcone DH

Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Publikacje naukowe poświęcone DH

Post autor: Sokół »

Piszę inżynierkę i potrzeba mi tytułów publikacji żebym mógł poprzeć czymś to co napisałem, znacie ludziska jakieś tytuły? Dokładnie chodzi mi o prace poświęcone geometrii ram
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

obczaj strone sheldona browna, to jest kopalnia rowerowej wiedzy, powinno cos tam byc.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Praca magisterska Keitha Scotta z Banshee jest podlinkowana na mtb.pl pod wywiadem, który z nim robiłem. Troche nieaktualne bo to pomysly z przed 6-7 lat i Keith się do tego przyznaje ale się przyda.
mars
Posty: 14
Rejestracja: 22.03.2011 17:15:31
Kontakt:

Post autor: mars »

Cytuj posty Bogumila z tego forum

Może to coś pomoże https://www.google.com/patents/US567883 ... CEAQ6AEwBA
Masz tam odwołania i przywołania innych patentów, myślę, ze coś powinieneś sobie znaleźć.
Tu masz odnośnie geometrii kilka prac ale na pewno nie o geometrii do zjazdu:
http://www.os2.dhs.org/~john/Bicycle_Ge ... 1_v800.pdf
http://www.sandcreeksports.com/coni.htm
http://www.timpaterek.com/paterek.pdf
http://bhovey.com/Masi/Scans/Talbot/Tal ... ameset.pdf
Jaki masz dokładnie temat pracy?
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Re:

Post autor: KubaLa »

mars pisze:Cytuj posty Bogumila z tego forum
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wiedziałem, że ktoś o tym wspomni :D
Z gówna bata nie ukręcisz.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Książka motocyklowa Tonego Foale bodajże była dobra pod tym względem.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Potrzebuję czegoś o tym jak się ma ergonomia do geometrii ramy dh
Co do pracy Banshee: znam, czytałem wiele razy niestety już nie ma jej w sieci :C
gooral
Posty: 49
Rejestracja: 21.10.2013 19:42:03
Kontakt:

Post autor: gooral »

jest fajny blog jednego z forumowiczów http://uzurpator.com.pl

Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Po tym jak przeczytałem wpis o micie masy rotującej nie jestem w stanie brać go na poważnie
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Uzu troche wie ale ma tez sporo swoich dziwnych teorii i mało to pod prace naukowe podpada.
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

A na jaki temat chcesz pisać prace inżynierską?
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Projekt ramy zjazdowej + trochę mesa
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

I zasada źródeł - muszą być weryfikowalne, także wpisy na blogach, czy artykuły na nieznanych stronach odpadają (włączając w to wikipedię!).

Z tego, co pamiętam, gość od banshee przy dobieraniu sił działających na ramę brał pod uwagę to, jakie siły jest w stanie znieść organizm i na ile narażają się sportowcy - takie informacje będą w publikacjach biomechanicznych.

Myślę, że źródła takie jak publikacje techniczne na stronach producentów rowerów również można uznać za źródła weryfikowalne (jak promotor będzie miał "ale", zawsze możesz popolemizować).

Odnośnie geometrii - tu dałoby się napisać cały rozdział tylko po to, by opisać umieszczenie środka ciężkości w układzie rower-rowerzysta. O tym chyba głównie na stronach producentów rowerów (poszukaj też coś o reach & stack - swego czasu kilka firm chciało wypromować taką formę podawania rozmiaru ramy).

Książki motocyklowe, jak wspomniał Spaced. Odezwij się na pm, mam jakiegoś pdf-a ze starą książką o zawieszeniach motocyklowych.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

No właśnie dowiedziałem się od promotora, że mam zrobić przegląd osób, które uprawiają ten sport, określić zakres wzrostu i wagi i z książek anatomicznych wyciągnąć szerokość miednicy i długość kończyn i na tej podstawie zaprojektować geometrię...
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

szkoda że jeszcze nie musisz uwzględnić kształtu nosa :D
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Nie no, muszę mu wytłumaczyć, że baza kół, kąt główki i chainstay dobiera się pod kątem właściwości jezdnych a reszta wymiarów z nich wynika
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

Pamiętaj, że te wymiary potrafią się różnić dość znacznie dla różnych rozmiarów jednego modelu ramy. O ile długość chainstay'a jest raczej ustalona z góry, o tyle baza kół może się zwiększać wraz ze wzrostem jeźdźca. Jeżeli Twoje wyobrażenie na ten temat znacząco odbiega od wizji promotora, z pewnością padnie w tej sprawie pytanie na obronie, a Ty będziesz musiał napisać dodatkowy rozdział o sposobie dobierania wymiarów ramy.

http://www.biomechanik.pl/ <- tu możesz zacząć szukanie publikacji o obciążeniach ciała. Jak chcesz, to mogę podpytać gościa, z którym miałem zajęcia z biomechaniki o jakąś książkę poruszającą ten temat dokładniej.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

Jaca pisze:Pamiętaj, że te wymiary potrafią się różnić dość znacznie dla różnych rozmiarów jednego modelu ramy. O ile długość chainstay'a jest raczej ustalona z góry, o tyle baza kół może się zwiększać wraz ze wzrostem jeźdźca. Jeżeli Twoje wyobrażenie na ten temat znacząco odbiega od wizji promotora, z pewnością padnie w tej sprawie pytanie na obronie, a Ty będziesz musiał napisać dodatkowy rozdział o sposobie dobierania wymiarów ramy.

http://www.biomechanik.pl/ <- tu możesz zacząć szukanie publikacji o obciążeniach ciała. Jak chcesz, to mogę podpytać gościa, z którym miałem zajęcia z biomechaniki o jakąś książkę poruszającą ten temat dokładniej.
Są wyjątki. Np. Norco oprócz górnej rury wydłuża też chainstay by w każdym rozmiarze rozłożenie masy w linii miedzy kołami było takie samo.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Ale baza kół ma znaczny wpływ na prowadzenie się roweru
I może być niska osoba, która woli badziej stabilny rower
A może być wysoka, która chce zwinnego roweru
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość