Publikacje naukowe poświęcone DH
Publikacje naukowe poświęcone DH
Piszę inżynierkę i potrzeba mi tytułów publikacji żebym mógł poprzeć czymś to co napisałem, znacie ludziska jakieś tytuły? Dokładnie chodzi mi o prace poświęcone geometrii ram
Cytuj posty Bogumila z tego forum
Może to coś pomoże https://www.google.com/patents/US567883 ... CEAQ6AEwBA
Masz tam odwołania i przywołania innych patentów, myślę, ze coś powinieneś sobie znaleźć.
Tu masz odnośnie geometrii kilka prac ale na pewno nie o geometrii do zjazdu:
http://www.os2.dhs.org/~john/Bicycle_Ge ... 1_v800.pdf
http://www.sandcreeksports.com/coni.htm
http://www.timpaterek.com/paterek.pdf
http://bhovey.com/Masi/Scans/Talbot/Tal ... ameset.pdf
Jaki masz dokładnie temat pracy?
Może to coś pomoże https://www.google.com/patents/US567883 ... CEAQ6AEwBA
Masz tam odwołania i przywołania innych patentów, myślę, ze coś powinieneś sobie znaleźć.
Tu masz odnośnie geometrii kilka prac ale na pewno nie o geometrii do zjazdu:
http://www.os2.dhs.org/~john/Bicycle_Ge ... 1_v800.pdf
http://www.sandcreeksports.com/coni.htm
http://www.timpaterek.com/paterek.pdf
http://bhovey.com/Masi/Scans/Talbot/Tal ... ameset.pdf
Jaki masz dokładnie temat pracy?
Re:
mars pisze:Cytuj posty Bogumila z tego forum






Wiedziałem, że ktoś o tym wspomni

Z gówna bata nie ukręcisz.
I zasada źródeł - muszą być weryfikowalne, także wpisy na blogach, czy artykuły na nieznanych stronach odpadają (włączając w to wikipedię!).
Z tego, co pamiętam, gość od banshee przy dobieraniu sił działających na ramę brał pod uwagę to, jakie siły jest w stanie znieść organizm i na ile narażają się sportowcy - takie informacje będą w publikacjach biomechanicznych.
Myślę, że źródła takie jak publikacje techniczne na stronach producentów rowerów również można uznać za źródła weryfikowalne (jak promotor będzie miał "ale", zawsze możesz popolemizować).
Odnośnie geometrii - tu dałoby się napisać cały rozdział tylko po to, by opisać umieszczenie środka ciężkości w układzie rower-rowerzysta. O tym chyba głównie na stronach producentów rowerów (poszukaj też coś o reach & stack - swego czasu kilka firm chciało wypromować taką formę podawania rozmiaru ramy).
Książki motocyklowe, jak wspomniał Spaced. Odezwij się na pm, mam jakiegoś pdf-a ze starą książką o zawieszeniach motocyklowych.
Z tego, co pamiętam, gość od banshee przy dobieraniu sił działających na ramę brał pod uwagę to, jakie siły jest w stanie znieść organizm i na ile narażają się sportowcy - takie informacje będą w publikacjach biomechanicznych.
Myślę, że źródła takie jak publikacje techniczne na stronach producentów rowerów również można uznać za źródła weryfikowalne (jak promotor będzie miał "ale", zawsze możesz popolemizować).
Odnośnie geometrii - tu dałoby się napisać cały rozdział tylko po to, by opisać umieszczenie środka ciężkości w układzie rower-rowerzysta. O tym chyba głównie na stronach producentów rowerów (poszukaj też coś o reach & stack - swego czasu kilka firm chciało wypromować taką formę podawania rozmiaru ramy).
Książki motocyklowe, jak wspomniał Spaced. Odezwij się na pm, mam jakiegoś pdf-a ze starą książką o zawieszeniach motocyklowych.
Pamiętaj, że te wymiary potrafią się różnić dość znacznie dla różnych rozmiarów jednego modelu ramy. O ile długość chainstay'a jest raczej ustalona z góry, o tyle baza kół może się zwiększać wraz ze wzrostem jeźdźca. Jeżeli Twoje wyobrażenie na ten temat znacząco odbiega od wizji promotora, z pewnością padnie w tej sprawie pytanie na obronie, a Ty będziesz musiał napisać dodatkowy rozdział o sposobie dobierania wymiarów ramy.
http://www.biomechanik.pl/ <- tu możesz zacząć szukanie publikacji o obciążeniach ciała. Jak chcesz, to mogę podpytać gościa, z którym miałem zajęcia z biomechaniki o jakąś książkę poruszającą ten temat dokładniej.
http://www.biomechanik.pl/ <- tu możesz zacząć szukanie publikacji o obciążeniach ciała. Jak chcesz, to mogę podpytać gościa, z którym miałem zajęcia z biomechaniki o jakąś książkę poruszającą ten temat dokładniej.
Re:
Są wyjątki. Np. Norco oprócz górnej rury wydłuża też chainstay by w każdym rozmiarze rozłożenie masy w linii miedzy kołami było takie samo.Jaca pisze:Pamiętaj, że te wymiary potrafią się różnić dość znacznie dla różnych rozmiarów jednego modelu ramy. O ile długość chainstay'a jest raczej ustalona z góry, o tyle baza kół może się zwiększać wraz ze wzrostem jeźdźca. Jeżeli Twoje wyobrażenie na ten temat znacząco odbiega od wizji promotora, z pewnością padnie w tej sprawie pytanie na obronie, a Ty będziesz musiał napisać dodatkowy rozdział o sposobie dobierania wymiarów ramy.
http://www.biomechanik.pl/ <- tu możesz zacząć szukanie publikacji o obciążeniach ciała. Jak chcesz, to mogę podpytać gościa, z którym miałem zajęcia z biomechaniki o jakąś książkę poruszającą ten temat dokładniej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość