Kross DS- Da się coś z tym zrobić?

TheFogg
Posty: 18
Rejestracja: 27.01.2014 14:25:51
Kontakt:

Kross DS- Da się coś z tym zrobić?

Post autor: TheFogg »

Witam,
Od 2 lat jestem posiadaczem Krossa. Dopiero teraz jak trochę jeżdżę po lesie+tor i jakieś mocniejsze trasy, zauważyłem, że wypadałoby pozmieniać części tym bardziej, że planuje wyjazd w góry. Rower jest na oryginalnych częściach, chce rozpocząć naukę dh na nim. Nie zmieniam roweru, ponieważ nie mam funduszy oraz jakiś super tras żeby go użytkować w okolicy. Budżet jaki posiadam to około 1100-1200 zł.

Z góry dziękuję i pozdrawiam. :D
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

który rocznik DSa masz? Przybliż specyfikacje a na pewno będzie łatwiej.
Pewnie masz tam koła Alexrims DM24 niekapslowane, amor RST Lunch i hamulce Avid BB5/ Tektro Auriga. Te komponenty wymieniłbym jako pierwsze (w przypadku hamulców hydraulicznych Tektro - narazie można zostawić). Resztę części to głównie Truvativ Hussefelt - nic specjalnego, ale mocne i przy niskim budżecie nie ma co zmieniać.
Pierwsze co mi przyszło na myśl :)
TheFogg
Posty: 18
Rejestracja: 27.01.2014 14:25:51
Kontakt:

Post autor: TheFogg »

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/7 ... s.Sign.DS/ -specyfikacja
a co byś polecił w tym budżecie? Hamulce niestety nie hydrauliki. Napinacz jest potrzebny, przerzutki dadzą radę w takim dojść lekkim dh?
Veerson
Posty: 239
Rejestracja: 21.01.2014 12:40:38
Lokalizacja: Zgierz / Stryków
Kontakt:

Post autor: Veerson »

Zmienisz amortyzator, hamulce, koła, dasz napinacz i będzie na początek dobry. Jak wystarczy ci pieniędzy zmień to siodło bo wstyd.
TheFogg
Posty: 18
Rejestracja: 27.01.2014 14:25:51
Kontakt:

Post autor: TheFogg »

Siodło już zmienione :wink: można prosić o jakieś konkrety (dokładnie modele itd. jakie polecacie).

Pozdrawiam
Veerson
Posty: 239
Rejestracja: 21.01.2014 12:40:38
Lokalizacja: Zgierz / Stryków
Kontakt:

Post autor: Veerson »

TheFogg
Posty: 18
Rejestracja: 27.01.2014 14:25:51
Kontakt:

Post autor: TheFogg »

Dzięki, ale nie wiem czy na DS`a 150 mm to nie za dużo :D
Veerson
Posty: 239
Rejestracja: 21.01.2014 12:40:38
Lokalizacja: Zgierz / Stryków
Kontakt:

Post autor: Veerson »

Nie 150 mm to nie za dużo.
Załączniki
ds2.jpg
TheFogg
Posty: 18
Rejestracja: 27.01.2014 14:25:51
Kontakt:

Post autor: TheFogg »

Ale kozak wygląda :mrgreen:
Ronnin
Posty: 350
Rejestracja: 16.08.2013 12:57:25
Kontakt:

Post autor: Ronnin »

Hamulce założyć, wywalić przednią przerzutkę, zmienić korbę, założyć napinacz.
To na początek.
Potem myśleć o amorze i kołach.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Ronnin pisze:Hamulce założyć, wywalić przednią przerzutkę, zmienić korbę, założyć napinacz.
To na początek.
Potem myśleć o amorze i kołach.
nie wiem co masz do husselefta oprócz wagi
Śpiący
Posty: 363
Rejestracja: 24.02.2010 22:07:26
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Śpiący »

Rodzaj gwintu, któy można łatwo zniszczyć i + wytrzymałość. Kumpel leciał hopkę i wylądował na kamieniu. Ramię w pół poszło. Może to był wyjątek i nie ma się co dziwić, jak przyrżnął w kamień, ale ten sport taki jest i wymaga się wytrzymałości właśnie w takich warunkach.
:*
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

Możesz się wzorować na moim byłym rowerze, sporo w nim upgradowałem, przeczytaj cały wątek.

Śmigałem w nim na Domainie ustawionym na jakieś 130mm i było naprawdę spoko.

http://www.dh-zone.com/pl/node/23786

Obrazek


Z mojej strony mogę Ci polecić na I front zmianę amortyzatora, bo na RST można stracić zęby i wrzucić napinacz + zainwestować w jakieś lepsze hamulce hydrauliczne.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Tez jestem zdania, że bez sensu ruszac korbę. Zacząłbym od amora, który jest bardzo gówniany, potem kupił hamulce- koła bym zmienił jak już będzie trzeba, zalezy od tego jak jeździsz, a nuż wytrzymają.
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Ale ten DS którego specyfikacje podał w linku chyba nie ma mocowań pod tarcze, więc z hamulcami od razu koła zmienić, nie ma co obręczy zostawiać.

I tak jak mawiają poprzednicy, amor i napinacz na wstępie, ja od siebie bym polecił do tego jakieś lepsze platformy i opony
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Mają mocowanie pod tarczę.
Platformy tam nawet trzymają, ale opony to faktycznie porażka
TheFogg
Posty: 18
Rejestracja: 27.01.2014 14:25:51
Kontakt:

Post autor: TheFogg »

potwierdzam jest mocowanie pod tarcze. Myślę że zacznę od amora, hamulce, napinacz i opony, i koła. Na koniec kask i siodło :)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Zacznij od kasku bo jeszcze przyjdzie Ci do głowy latać bez. A szkoda by było główki ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
TheFogg
Posty: 18
Rejestracja: 27.01.2014 14:25:51
Kontakt:

Post autor: TheFogg »

Spokojnie na razie kask mam, ale bede wymienial na lepszy ;)

EDIT:
Ktoś posiada te obręcze http://allegro.pl/disc-26-dartmoor-fort ... 82562.html godne swojej ceny?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość