NUSETI - rower przyszłości

Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

NUSETI - rower przyszłości

Post autor: Sert93 »

https://www.kickstarter.com/projects/14 ... the-future

Co myślicie o tym projekcie? Ruszy coś sceną rowerową?
Osobiście mam taką nadzieję, gorąco kibicuje zwłaszcza rodakowi.

Na dole są też cenniki akcesoriów/ramy/całego setu.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Dla mnie najlepsze w tym projekcie jest to, ze nie mozna sie smarem ubrudzic :)
Pure Freeride
jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jasiek_krk »

Wg mnie produkt raczej dla koneserów technologii niż dla szerszego grona, bo tak naprawdę jego innowacyjność czyli odizolowany napęd nie jest tak bardzo istotny (przynajmniej w moim odczuciu). Dla zawodników może to być za ciężkie ( nie znalazłem wagi ? ).

Generalnie to się jaram, pomysł jest ciekawy, materiały z najwyższej półki, pozostaje trzymać kciuki za ludzi na kickstarterze, mam nadzieje że Grzesiek uzbiera kasę.

ps: wersja miejska mogła by być fajna, gadżet dla bogatych prezesów ;)

ps2: goal at least £500,000 ? damn kupa kasy ale nie takie rzeczy internet widział.
UriUs781
Posty: 301
Rejestracja: 28.02.2013 18:26:56
Kontakt:

Post autor: UriUs781 »

Pewnie cena sprawi, że nie bedzie wielce popularny ;)
Breaking The Law
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Sorry, nie chcę wyjść na większego hejtera niż jestem, ale to dla mnie jest jakaś porażka...
Pozwolę sobie porównać Nuseti do innego, polskiego, highendowego produktu, który będą sprawdzonym i tak jest tańszy... Antidote, który znam tylko z zewnątrz, ale nawet na tym poziomie, jest dla mnie o wiele ciekawszą konstrukcją.
1. to hardtail o nieznanej wadze, ani geometrii. Gearboxy nie są lekkie. Najlżejszy Pinion nadal, chyba jest trochę cięższy niż topowy klasyczny napęd. Poza tym, nie wiadomo czym jest IDS. Strona innerdrivesystem.com nie istnieje. Antidote... cóż, wiadomo "wszystko".
2. strona wizualna... jasne, są gusta i guściki, ale... malowanie karbonu jest generalnie słabym pomysłem. Nie wiadomo nic o tym, z jakiego materiału robiona jest rama. Wszak, to jedyny "własny" element roweru. Wizualnie jest ciężka, klocowata, bez uroku. Nawet, Lahar, który powstał z 10 lat temu ma w sobie o wiele więcej uroku.
3. cena ramy to jakiś kosmos, a kwota, którą chce zebrać Zielu na rozpoczęcie produkcji, to już podróż na drugą stronę galaktyki... 500.000Ł?! 2500000 PLN?! Co on chce fabrykę zbudować?! Nie zaglądam chłopakom z Antidote w kieszeń, ale wydaje mi się, to trochę wygórowaną sumą.
pozdro

frango
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Wygląda ciekawie, ale dopóki nie poznamy wagi to nie ma co się wypowiadać właściwie.
jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jasiek_krk »

nie porównywał bym Antidote do Nuseti bo może oprócz celu ( HIGHend ) to zupełnie inne pomysły. O wadze wspomniałem już w poprzednim poście. Wygląd no cóż gusta i guściki, mnie tak nie razi (lahar natomiast łobrzydliwy ). Na filmie mówią że kickstarter jest do uruchomienia produkcji i do zrobienia wersji carbonowej, czyli co zieliński "trzyma" graficzną wizualizację?

ps: frango jeszcze 4 posty i zrównasz się z rokiem ;)
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Przeciez uruchomienie produkcji a zrobienie prototypu to dwie inne sprawy :)
Pure Freeride
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Hmm, a jeżeli zastosowany jest gearbox, to czemu nie zastosować napędu na pas zamiast łańcuch? Pas jest podobnie wytrzymały (dla użytkownika czasy miedzy wymianami będa podobne), nie trzeba go zabudowywać (dodatkowa masa) a jest równie odporny na warunki pogodowe co rozwiązanie w Nuseti.
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Post autor: xprot »

pol miliona funtów ?

ja rozumiem, ze ramy maja byc samorobione ale od razu kupowac frezarke do kol i hartownie +wszystko do wyciecia form, piec? +marketing i akurat zostanie na materialy na 1 rame :)

bardzo szczytny pomysl, podobnież z kickstarterem.... ale

wedlug mnie nikt nie zobaczy tego potencjalu co autor projektu, ja tez nie widze, i nie zainwestuje tak chorych pieniedzy, bo sie one nigdy nie zwroca :

500000/4137 GBP =121 sprzedanych KOMPLETNYCH rowerow z koszulkami i podpisem, ( i olaboga+ ceny komponentow, przeciez to caly rower, wiec pewnie trzeba ich sprzedac -nascie -lub dziesiat wiecej)

wiec moze lepiej byloby zebrac nie na kompletna fabryke a 1/10 z tego na zlecenie budowy pierwszych sztuk i marketing ?

ale ja sie **** znam. :D
Sandwitch
Posty: 280
Rejestracja: 08.01.2009 21:11:53
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re:

Post autor: Sandwitch »

boogiel pisze:Hmm, a jeżeli zastosowany jest gearbox, to czemu nie zastosować napędu na pas zamiast łańcuch? Pas jest podobnie wytrzymały (dla użytkownika czasy miedzy wymianami będa podobne), nie trzeba go zabudowywać (dodatkowa masa) a jest równie odporny na warunki pogodowe co rozwiązanie w Nuseti.
Faktycznie, ale widziałeś kiedyś taki pas który da się "rozpiąć" tak żeby go przez ramę przepuścić ? Tutaj właśnie chodzi o to żeby napęd całkowicie odizolować... Po co ? Nie mam pojęcia :D
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Po to zeby robic serwis co 300 tys km albo rzadziej :) Jak w samochodach :)
Pure Freeride
komarek
Posty: 427
Rejestracja: 29.07.2012 09:45:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: komarek »

Jeśli się nie mylę to na dole nie jest oficjalna cena takiego zestawu, lecz ilość hajsu, jaki musisz wysłać na kickerstar, aby dostać rower. (Coś na styl: zapłać 8k to dostaniesz rower za 5k i będziemy wdzięczni za przekazanie 3k na dalszą produkcję. :P) Poza tym to pomysł bardzo fajny, ale nie wiem czy aż tak tak bardzo potrzebny. Jestem ciekaw co ile trzeba napęd wymieniać i jaki jest jego koszt. Poza tym to wątpię, aby udało się zebrać aż tyle hajsu w 58 dni, nawet gdyby projekt był co dzień na głównej pinkbike, vitalmtb i wszystkich innych tego typu stronach.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: boogiel »

Sandwitch pisze:
Faktycznie, ale widziałeś kiedyś taki pas który da się "rozpiąć" tak żeby go przez ramę przepuścić ? Tutaj właśnie chodzi o to żeby napęd całkowicie odizolować... Po co ? Nie mam pojęcia :D
No właśnie, ale może ktoś mądry wyjaśni niższość normalnego napędu na pas nad Nuseti. Nie chcę hejtować i szukać dziury w całym, czysta ciekawość.
Mongolski
Posty: 152
Rejestracja: 17.05.2014 08:45:24
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Mongolski »

dzis o 5 rano Nuseti wyladował na glownej wp ;] http://www.biztok.pl/tech/rower-przyszl ... tow_a16818
enduro/ fr/ street  www.pinkbike.com/u/mongolski/
UriUs781
Posty: 301
Rejestracja: 28.02.2013 18:26:56
Kontakt:

Post autor: UriUs781 »

No, to odizolowanie napędu od reszty świata jest być może dobrym pomysłem :)
Ciekawe jak się łańcuch zmienia :D
Breaking The Law
Yard
Posty: 341
Rejestracja: 23.02.2014 16:22:22
Kontakt:

Post autor: Yard »

To jest właśnie szczyt marketingu.
Nie zmieniasz łańcucha, tylko cały rower :D
tomko
Posty: 52
Rejestracja: 12.11.2011 21:12:09
Kontakt:

Post autor: tomko »

Mnie się idea bardzo podoba. Zwłaszcza, że świeżo co wymieniłem napęd w moim rowerze do xc. Za każdym razem jak to robię (rzadko, bo rzadko ale wydatek niemały), to wkurza mnie oferta kaset z wymiennymi zębatkami w kasecie czy korbie. Wymienił ktoś kiedyś te najmniejsze zębatki w kasecie? Raczej wszyscy wymieniają całą kasetę czy korby, ponieważ koszta podobne do kosztów wymiany zębatek. Do tego koszt tylnej przerzutki, którą zdarza się urwać. Podsumowując: jeżeli żywotność tego napędu jest kilkukrotnie większa, (zdaje się, że powinna być) i koszt ewentualnego serwisu/wymiany zużytych części to powinno się to przyjąć. Pozostaje sprawa dobrego rozreklamowania. Jestem na tak :)

Co do wagi to jest podana na stronie kickstartera.
Kompletny rower około 10.7 kg (nie znam się, wg mnie niska ale bez szału).
Rama z napędem, korbami i manetkami około 4.3 kg
komarek
Posty: 427
Rejestracja: 29.07.2012 09:45:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: komarek »

tomko, sam gearbox nie jest niczym nowym, nawet są takie zjazdówki :P http://www.sicklines.com/news-images/20 ... _bike1.jpg
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość