Rower do xc z możliwością rozszerzenia do dh
Rower do xc z możliwością rozszerzenia do dh
Cześć
Jestem nowy na forum ale od jakiegoś czasu czytam jak złożyć rower.
Niestety informacji jest tak dużo a ja nie znam się aż tak żeby połączyć to co chce mieć z tym co moge.
Dlatego pytanie do was chciałbym złożyć rower jak w temacie który na początku będzie się nadawał do eksploracji terenów górskich natomiast w przyszłości chciałbym powoli wymieniać części i dostosować go do down hillu dla początkującego.
Przedewszystkim czy da się złożyć taki rower do ceny 2500 zł
Jeżeli się da to moglibyście mi podać przykłady ram w jakich powinienem szukać.
Jestem nowy na forum ale od jakiegoś czasu czytam jak złożyć rower.
Niestety informacji jest tak dużo a ja nie znam się aż tak żeby połączyć to co chce mieć z tym co moge.
Dlatego pytanie do was chciałbym złożyć rower jak w temacie który na początku będzie się nadawał do eksploracji terenów górskich natomiast w przyszłości chciałbym powoli wymieniać części i dostosować go do down hillu dla początkującego.
Przedewszystkim czy da się złożyć taki rower do ceny 2500 zł
Jeżeli się da to moglibyście mi podać przykłady ram w jakich powinienem szukać.
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Rowery do XC i DH sa zupelnie rozne - rozne ramy, amortyzatory, kola, hamulce, zupelnie inna geometria... Musisz sie zdecydowac jaki chcesz rower, albo kupic dwa. Pamietaj, ze taka dosc zwykla i nie z najwyzszej polki, uzywana zjazdowka, to wydatek rzedu ~4000+ pln.
Mozesz poszukac jakiegos roweru do Enduro/All Mountain - bedzie to kompromis i zjazdowki tez z tego nie zbudujesz, ale nada sie do zwyklej jazdy, a na co rowniejszych/latwiejszych trasach DH tez sie pobawisz. Tyle tylko, ze tutaj rowniez trudno bedzie cokolwiek znalezc ponizej 4000.
Mozesz poszukac jakiegos roweru do Enduro/All Mountain - bedzie to kompromis i zjazdowki tez z tego nie zbudujesz, ale nada sie do zwyklej jazdy, a na co rowniejszych/latwiejszych trasach DH tez sie pobawisz. Tyle tylko, ze tutaj rowniez trudno bedzie cokolwiek znalezc ponizej 4000.
Dla mnie jest to poczatek z tym sportem narazie mam zwykły rower unibike viper i bynajmniej nie nadaję się on do jazdy w góry co najwyżej po kampinosie.
Chciałbym własnie pogodzić trochę te przeprawy z cross country i jazdę down hillową choć docelowo chciałbym przestawić się zupełnie na down hill.
Jeżeli chciałbym składać rower od zera to jakiej ramy powinienem szukać. Czytając forum zauwazyłem że najlepiej uczyć się i łapać technikę na ramach twardych bez amortyzacji.
Generalnie większy wydatek jest możliwy ale potrzebuję amortyzacji kosztów bo nie jestem w stanie zgromadzić jednorazowo kwoty powyżej 4000 tyś natomiast Mogę powoli wymieniać podespoły w rowerze.
Chciałbym własnie pogodzić trochę te przeprawy z cross country i jazdę down hillową choć docelowo chciałbym przestawić się zupełnie na down hill.
Jeżeli chciałbym składać rower od zera to jakiej ramy powinienem szukać. Czytając forum zauwazyłem że najlepiej uczyć się i łapać technikę na ramach twardych bez amortyzacji.
Generalnie większy wydatek jest możliwy ale potrzebuję amortyzacji kosztów bo nie jestem w stanie zgromadzić jednorazowo kwoty powyżej 4000 tyś natomiast Mogę powoli wymieniać podespoły w rowerze.
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Najpierw zdecyduj się do czego ma to być rower.
Jeśli kupisz ramę do XC i złożysz taki rower, to chcąc później zbudować rower do DH nie będziesz w stanie wymienić części "pojedynczo". Będziesz musiał kupić/poskładać nowy rower.
Części nie będą do siebie po prostu pasować - od kół, przez kierownicę/mostek po amortyzator.
Innymi słowy - jeśli złożysz teraz rower do XC, to chcąc zmienić w nim później ramę na zjazdową, będziesz musiał jednocześnie zmienić amortyzator i koła + (zależnie od ramy) sztycę, stery, korby (i dokupić napinacz). Przy okazji, jeśli od razu nie kupisz mocnych hamulców, to takie do XC też sobie nie poradzą.
Niestety, to tak nie zadziała, że kupisz teraz rower do XC a potem część po części przerobisz go na zjazdówkę. Nie pogodzisz XC z DH bo to bardzo różne dyscypliny i bardzo różne rowery. Rower do DH w żadnym wypadku nie nada się do XC, rower do XC ani trochę nie nada się do DH.
Jeśli kupisz ramę do XC i złożysz taki rower, to chcąc później zbudować rower do DH nie będziesz w stanie wymienić części "pojedynczo". Będziesz musiał kupić/poskładać nowy rower.
Części nie będą do siebie po prostu pasować - od kół, przez kierownicę/mostek po amortyzator.
Innymi słowy - jeśli złożysz teraz rower do XC, to chcąc zmienić w nim później ramę na zjazdową, będziesz musiał jednocześnie zmienić amortyzator i koła + (zależnie od ramy) sztycę, stery, korby (i dokupić napinacz). Przy okazji, jeśli od razu nie kupisz mocnych hamulców, to takie do XC też sobie nie poradzą.
Niestety, to tak nie zadziała, że kupisz teraz rower do XC a potem część po części przerobisz go na zjazdówkę. Nie pogodzisz XC z DH bo to bardzo różne dyscypliny i bardzo różne rowery. Rower do DH w żadnym wypadku nie nada się do XC, rower do XC ani trochę nie nada się do DH.
Rozumiem wielkie dzięki za odpowiedz
Rozumiem że bardziej można pogodzić rower do enduro z rowerem do DH ?
Decyzja podjęta składam rower do enduro bo chce oprócz zjadu móc też podjechać pod tą górę
Ramę mam dylemat czy kupować nową
http://rowerowy.com/sklep/czesci/ramy/e ... /hornet_14
Czy używaną
http://olx.pl/oferta/rama-fr-dh-dartmoo ... 8034155459
Nie mam zupełnie pomysłu na widelec bo znowu mam dylemat czy kupić lepszej firmy ale używany lub nowy ale gorszy czy jesteś mi w stanie doradzić jakieś pozycję do ceny plus minus 700-900 zł ?
Skok przedniego widelca szukam od 120 do 140 mm

Rozumiem że bardziej można pogodzić rower do enduro z rowerem do DH ?
Decyzja podjęta składam rower do enduro bo chce oprócz zjadu móc też podjechać pod tą górę
Ramę mam dylemat czy kupować nową
http://rowerowy.com/sklep/czesci/ramy/e ... /hornet_14
Czy używaną
http://olx.pl/oferta/rama-fr-dh-dartmoo ... 8034155459
Nie mam zupełnie pomysłu na widelec bo znowu mam dylemat czy kupić lepszej firmy ale używany lub nowy ale gorszy czy jesteś mi w stanie doradzić jakieś pozycję do ceny plus minus 700-900 zł ?
Skok przedniego widelca szukam od 120 do 140 mm
http://olx.pl/oferta/rower-enduro-rockr ... 5GVkH.html myślę, że coś takiego byłoby idealne dla ciebie
Przyznam rower jest fajny tylko zawsze chciałem sam nauczyć się składać rower od podstaw niby nie jest to żadna filozofia.
Ale dzieki temu aż chce mi się przeglądać forum i drążyć temat porównac jedną ramę z inną pomyśleć nad doborym amortyzatorem i tak dalej i tak dalej.
Jak już wczesniej wspomniałem rower jest mega ale od początku nie chciałem kupować całego roweru tylko poskładać własny.
Dzięki za ofertę
Ale dzieki temu aż chce mi się przeglądać forum i drążyć temat porównac jedną ramę z inną pomyśleć nad doborym amortyzatorem i tak dalej i tak dalej.
Jak już wczesniej wspomniałem rower jest mega ale od początku nie chciałem kupować całego roweru tylko poskładać własny.
Dzięki za ofertę

Re:
Składanie roweru zawsze wychodzi drożej i oczywiście trwa.St4nki pisze: Jak już wczesniej wspomniałem rower jest mega ale od początku nie chciałem kupować całego roweru tylko poskładać własny.
Dzięki za ofertę
Kupując gotową używkę masz rower od razu i w dodatku taniej

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Re: Rower do xc z możliwością rozszerzenia do dh
Policzyłem ile mi to by wyszło tak plus minus za złożenie tego roweru nie wiem czy to są dobre założenia ale oceńcie szukałem ram horneta niestety strasznie mało jest używanych więc chyba w częściach używanych będę musiał kupić ramę oryginalną to wychodzi mi za ten rower około 2800 zł
Re: Rower do xc z możliwością rozszerzenia do dh
No dobra ubawiłem się zaplułem monitor... Teraz pytanie co dalej.St4nki pisze:Cześć
Jestem nowy na forum ale od jakiegoś czasu czytam jak złożyć rower.
Niestety informacji jest tak dużo a ja nie znam się aż tak żeby połączyć to co chce mieć z tym co moge.
Dlatego pytanie do was chciałbym złożyć rower jak w temacie który na początku będzie się nadawał do eksploracji terenów górskich natomiast w przyszłości chciałbym powoli wymieniać części i dostosować go do down hillu dla początkującego.
Przedewszystkim czy da się złożyć taki rower do ceny 2500 zł
Jeżeli się da to moglibyście mi podać przykłady ram w jakich powinienem szukać.
Im szybciej zrozumiesz że niema rowerów uniwersalnych tym lepiej dla ciebie. Złożysz takie coś niby DH i życzę powodzenia w jeżdżeniu tym po równym.
Kolego.. Mam cztery rowery, też kiedyś myślałem że zrobię jeden do wszystkiego, niestety rzeczywistość to szybko weryfikuje. Jeśli na poważnie myślisz o którejś z dyscyplin to musisz mieć do tego (w miarę) poważny rower.
Nastaw się na coś i pod tym kątem buduj rower. Jak będziesz kombinował to się potem rozczarujesz.
Zjazdówka jest koszmarna do jazdy po równym a rower do XC nie da rady w DH czy FR bo się zabijesz lub zniszczysz rower. Z tym się trzeba pogodzić i nastawić na coś konkretnego.
Nastaw się na coś i pod tym kątem buduj rower. Jak będziesz kombinował to się potem rozczarujesz.
Zjazdówka jest koszmarna do jazdy po równym a rower do XC nie da rady w DH czy FR bo się zabijesz lub zniszczysz rower. Z tym się trzeba pogodzić i nastawić na coś konkretnego.
Ale czy Horneta z amorem 140mm można nazwać zjazdówką?
Ja to bym widział tak:
- rama najlepiej Dartmoor Hornet (ile masz wzrostu?) 16 cali, ew. Surge ale tu już wzrasta masa
- amor z regulacją skoku np. Lyrik z u-turnem (120-160), na allegro powystawowy stał za ok. 1100-1200, Domain (tu spojnie taniej coś znajdziesz) itd. itp.
- napęd 1x10
- kiera 720-740mm
I w sumie to tyle, jeszcze lekkie koła na Riderach albo Revoltach, a resztę na "tradycyjnym osprzęcie".
Jeśli byś chciał być bardziej "ęduro", to zawsze możesz też wsadzić windę (regulowaną sztycę), przyda się, aby stworzyć jeszcze bardziej uniwersalny rower, ale koszt (+/- 450 zł) i masa wzrastają
.
I to tyle z mojej strony. Pewnie nie będzie to w 100% rower do maratonów, ale zawsze daje większe pole do manewru niż np. 10-letni Big Hit ważący 20 kg ;P
Ja to bym widział tak:
- rama najlepiej Dartmoor Hornet (ile masz wzrostu?) 16 cali, ew. Surge ale tu już wzrasta masa
- amor z regulacją skoku np. Lyrik z u-turnem (120-160), na allegro powystawowy stał za ok. 1100-1200, Domain (tu spojnie taniej coś znajdziesz) itd. itp.
- napęd 1x10
- kiera 720-740mm
I w sumie to tyle, jeszcze lekkie koła na Riderach albo Revoltach, a resztę na "tradycyjnym osprzęcie".
Jeśli byś chciał być bardziej "ęduro", to zawsze możesz też wsadzić windę (regulowaną sztycę), przyda się, aby stworzyć jeszcze bardziej uniwersalny rower, ale koszt (+/- 450 zł) i masa wzrastają

I to tyle z mojej strony. Pewnie nie będzie to w 100% rower do maratonów, ale zawsze daje większe pole do manewru niż np. 10-letni Big Hit ważący 20 kg ;P
Szpej: Romet Mosquito + Marzocchi 55 RS
[ Ja nie latam, ja się staczam... :/ ]
[ Ja nie latam, ja się staczam... :/ ]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość