[Puncu] Specialized Big Hit + Marzocchi 888 RC
Re: [Puncu] Specialized Big Hit + Marzocchi 888RC
Nowe (niektóre zabytkowe) graty 
Mostek
Race Face Diabolus D2
Napinacz
e13 SRS
Rockring
Race Face Diabolus
Opony
Vee Rubber STOUT
Dętki
Maxxis DH
Osłona dampera
LizardSkins
Osłona boostera
Race Face Mud Guard
Teraz boje się wjechać na wagę
27.06.2014r. - Serwis 888RC.
28.06.2014r. - Serwis Hope Enduro 4
Wymiana płynu, czyszczenie układu, zacisku oraz klamki wraz z wymianą sprężynki i kasowaniem luzu. Dawca Grimeca.

Mostek

Napinacz

Rockring

Opony

Dętki

Osłona dampera

Osłona boostera

Teraz boje się wjechać na wagę

27.06.2014r. - Serwis 888RC.
28.06.2014r. - Serwis Hope Enduro 4
Wymiana płynu, czyszczenie układu, zacisku oraz klamki wraz z wymianą sprężynki i kasowaniem luzu. Dawca Grimeca.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Pany! Mały up, trochę lżej. Ale muszę go trochę odchudzić bo skrzypi od ciężaru
Na czym mogę zbić jeszcze troszkę wagi?
Spadło troche z wagi przez obręcze, mostek, opony, jeszcze może dętki zmienię.
Z części których nie chcesz ruszać to hamulce, korby i rockring.
Anyone?

Na czym mogę zbić jeszcze troszkę wagi?
Spadło troche z wagi przez obręcze, mostek, opony, jeszcze może dętki zmienię.
Z części których nie chcesz ruszać to hamulce, korby i rockring.
Anyone?

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Co do zbijania wagi:
Dętki ; masz Maxxis Max 1szt to jakieś ~450g. Osobiście jeżdżę na dętkach CONTINENTAL, są po 13 zł, ważą ~200g i nie pamiętam kiedy je ostatnio przebiłem. Ponadto masz opony w podwójnym oplocie, także tym bardziej nie potrzebujesz, aż tak grubych dętek i śmiało możesz je zmienić na coś lżejszego.
Twoje tylna piasta również nie należy do najlżejszych, warto by było rozglądnąć się za jakąś z Dartmoor czy NS. Idąc dalej można wrzucić do dampera Ti spring, aczkolwiek byłbym tu ostrożny i dokładnie porównał wagę twojej sprężyny do sprężyny Ti, żeby uniknąć sytuacji wywalenia kilkuset zł za 100g lżejszą sprężynę
Na końcu można też zastanowić się nad kwestią amora, bo swoje waży, ale to już większy wydatek.
Podsumowując,
jeżeli zmienisz dętki, tylną piastę i wrzucisz Ti spring, to w zależności od doboru konkretnych części zrzucisz 0,8-1 kg
Dętki ; masz Maxxis Max 1szt to jakieś ~450g. Osobiście jeżdżę na dętkach CONTINENTAL, są po 13 zł, ważą ~200g i nie pamiętam kiedy je ostatnio przebiłem. Ponadto masz opony w podwójnym oplocie, także tym bardziej nie potrzebujesz, aż tak grubych dętek i śmiało możesz je zmienić na coś lżejszego.
Twoje tylna piasta również nie należy do najlżejszych, warto by było rozglądnąć się za jakąś z Dartmoor czy NS. Idąc dalej można wrzucić do dampera Ti spring, aczkolwiek byłbym tu ostrożny i dokładnie porównał wagę twojej sprężyny do sprężyny Ti, żeby uniknąć sytuacji wywalenia kilkuset zł za 100g lżejszą sprężynę

Na końcu można też zastanowić się nad kwestią amora, bo swoje waży, ale to już większy wydatek.
Podsumowując,
jeżeli zmienisz dętki, tylną piastę i wrzucisz Ti spring, to w zależności od doboru konkretnych części zrzucisz 0,8-1 kg
Re: [Puncu] Specialized Big Hit + Marzocchi 888RC (funbike)
Dętki już zmieniłem. Wg wagi 165g.
Tytanowej sprężyny nie chce ze względu na żywotność.
Nad piastą pomyśle. Polecicie coś? 10x135, 36 otworów, czarna.
Ogólnie udało mi się już zrzucić ok. 2kg na gumach i dodatkowo na obręczach i mostku
Tytanowej sprężyny nie chce ze względu na żywotność.
Nad piastą pomyśle. Polecicie coś? 10x135, 36 otworów, czarna.
Ogólnie udało mi się już zrzucić ok. 2kg na gumach i dodatkowo na obręczach i mostku

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Przednia piasta też dość ciężka (330g), dokładnie dwa razy cięższa od Revolta Pro (165g). A sama piasta jest bardzo fajna, ładnie się toczy, i jest solidnie zrobiona. Jeśli będziesz zaplatał koła zmień piasty 
Do tego amortyzator przedni może? Może waga tragiczna nie jest, bo obstawiam okolice 3kg, ale jakbyś miał budżet to można się pobawić i oberwać jakiś kilogram ;D

Do tego amortyzator przedni może? Może waga tragiczna nie jest, bo obstawiam okolice 3kg, ale jakbyś miał budżet to można się pobawić i oberwać jakiś kilogram ;D
Bikeboard podał 330g.
217 sam producent podaje.
http://rowerowawaga.pl/index.php?d=arty ... 4&art=2514
Tu masz z osią i śrubami, a taki oto komplet podają.
Zobaczyłem na Bikeboardzie 330g i mnie przycięło, że jest tak ciężka. Może i masz rację, może i bez osi będzie lżejsza.
217 sam producent podaje.
http://rowerowawaga.pl/index.php?d=arty ... 4&art=2514
Tu masz z osią i śrubami, a taki oto komplet podają.
Zobaczyłem na Bikeboardzie 330g i mnie przycięło, że jest tak ciężka. Może i masz rację, może i bez osi będzie lżejsza.
Dobra, przednią piastę zostawmy na razie w spokoju.
Co powiecie nad Novatec NT-D712SB? Podają wage 275g. Moja obecna to 560g.
Zastanawiam się czy się w ogóle opłaca zmieniać dla tych prawie 300g. Chyba zajeżdżę te i dopiero zmienię, ale przynajmniej będę wiedział na co warto
I tak już grubo poszło w dół, 2,2 kg 
Co powiecie nad Novatec NT-D712SB? Podają wage 275g. Moja obecna to 560g.
Zastanawiam się czy się w ogóle opłaca zmieniać dla tych prawie 300g. Chyba zajeżdżę te i dopiero zmienię, ale przynajmniej będę wiedział na co warto


Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Mały up.
Do zrobienia zostały duperele jak anodowanie klamek i zacisków.
Postanowiłem z kumplem zrobić nowe tłumiki do 888.
Waga poszła w dół, rower aż sam chce jechać, nie trzeba go do tego zachęcać, lata, skacze, spada, jestem mega zadowolony
Ogólnie projekt roweru uważam za skończony a oto efekt




Do zrobienia zostały duperele jak anodowanie klamek i zacisków.
Postanowiłem z kumplem zrobić nowe tłumiki do 888.
Waga poszła w dół, rower aż sam chce jechać, nie trzeba go do tego zachęcać, lata, skacze, spada, jestem mega zadowolony

Ogólnie projekt roweru uważam za skończony a oto efekt





Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
teraz juz sie nic nie gryzie i wyglada gustownie, ale wazniejsze, ze dobrze lata.
enduro/ fr/ street www.pinkbike.com/u/mongolski/
Re:
Może masz, racje pojeżdżę z samym błotnikiem i zobaczę czy się będzie bardzie syfiłKwiat126p pisze:chopie zdejmij tą prezerwatywę z damperajak to wygląda? Jak amortyzator w komarku

Rama ma 10 lat, jest kobylasta ale tragedii nie maVinrael pisze:Wydaje mi się trochę kobylasty, ale to pewnie po przyrównaniu do mojego Wisha z turbo-krótką podsiodłówką.


Tutaj jeszcze kilka zdjęć:



Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Jeżeli kogoś to interesuje to nastąpiły małe zmiany.
Wrócił damper o dł. 230mm. A mianowicie Swinger 4.
Brakowało mi trochę skoku, zwłaszcza przy dropach. Wczoraj srogo dobiłem damper kilka razy i stwierdziłem dość. Wróciła także twardsza sprężyna Manitou 350x2.75, na stałe zagrzały miejsca tłumiki 200mm w 888.
Ogólnie suport poszedł w górę z 355mm do 385mm, co do kąta główki mam wątpliwości bo z wyliczeń wyszło mi 64°, coś się nie zgadza.
Ktoś może mi zaznaczyć, korzystając ze zdjęcia z postu wyżej, które punkty brać pod uwagę licząc kąt główki za pomocą cosinusów? Rozumiem że nie bierze się pod uwagę oski przedniego koła tylko koniec amortyzatora idąc po linii lag na wysokości ośki?
Wrócił damper o dł. 230mm. A mianowicie Swinger 4.
Brakowało mi trochę skoku, zwłaszcza przy dropach. Wczoraj srogo dobiłem damper kilka razy i stwierdziłem dość. Wróciła także twardsza sprężyna Manitou 350x2.75, na stałe zagrzały miejsca tłumiki 200mm w 888.
Ogólnie suport poszedł w górę z 355mm do 385mm, co do kąta główki mam wątpliwości bo z wyliczeń wyszło mi 64°, coś się nie zgadza.
Ktoś może mi zaznaczyć, korzystając ze zdjęcia z postu wyżej, które punkty brać pod uwagę licząc kąt główki za pomocą cosinusów? Rozumiem że nie bierze się pod uwagę oski przedniego koła tylko koniec amortyzatora idąc po linii lag na wysokości ośki?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości