Boxxer team 2004 pare pytanek

galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Boxxer team 2004 pare pytanek

Post autor: galgan »

Witam wszystkich :)
Ostatnio doszedłem do wniosku że warto zrobić serwis amorka. Ale niestety miałem tylko olej 5w, w instrukcji jest napisane żeby lać do jednej 10w(kompresja) a do drugiej 5w(tłumienie) i tu się nasuwa pytanie, warto kupić 10w? Ewentualnie można zmieszać silnikowy z amortyzatorowym czy warto jednak dokupić buteleczke tego oleju?
No i kolejne pytanko, bo już po zalaniu tego oleju boxxer nie był czuły(pracował skokowo)... tak się lekko zdziwiłem. Więc wlałem trochę oleju pod uszczelki kurzowe,teraz wszystko ładnie pięknie chodzi, i tu kolejne pytanie, tam nie powinno być jakiejś gąbeczki czy coś?
Z góry dzięki za odpowiedź :)
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Boxxer team 2004 pare pytanek

Post autor: nhp890 »

galgan pisze:do jednej 10w(kompresja) a do drugiej 5w(tłumienie)
:?:
Śpiący
Posty: 363
Rejestracja: 24.02.2010 22:07:26
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Śpiący »

Robiłem ostatnio serwis boxxer'a, więc się wypowiem, jeżeli się mylę poprawcie mnie, bo nie chcę głupot powtarzać.

Buteleczka oleju kosztuje Cię 20-30zł, więc fajnie by było jakbyś zainwestował, koszt nie duży,a może zrobi różnice. Olejów nie mieszaj, mają różne gęstości i wujnia z tego wyjdzie.
Co do uszczelek to te gąbeczki są w kurzowych,a nad nimi są olejowe(te gumowe). Ktoś kiedyś mówił,że boxxa trzeba czasami przechylać właśnie, aby te gąbeczki nasiąkały i nie było tego efektu "skakania"
:*
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Śpiący pisze:Ktoś kiedyś mówił,że boxxa trzeba czasami przechylać właśnie, aby te gąbeczki nasiąkały i nie było tego efektu "skakania"
e e :)
olej nie ma prawa przedostać się przez uszczelki olejowe (gąbeczki są pomiędzy kurzowymi a olejowymi). Gąbeczki nasączało się ręcznie (jak w Foxie). Amor przechyla sie (ja tak robię zawsze z każdym amorem) by nie uginać go na początku na sucho - wiadomo, już po paru godzinach nieruszania roweru olej spływa ze ślizgów i lag, a przechylenie daje nasmarowanie "układu" i uginanie już nasmarowanego amora :)
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

To prawda, mam boxxera Race, ale z korkiem od WC, i kiedyś go napompowałem z ciekawości, i te uszczelki kurzowe /olejowe, nie przepuszczają nawet powietrza pod ciśnieniem, a przynajmniej u mnie tak jest.

https://www.sram.com/sites/default/file ... eGuide.pdf

Pour 190cc/ml of 5wt oil into the top of the right (rebound damper) upper
tube. Pour 190cc/ml of 10wt oil into the top of the left upper tube
(Compression Damper). Cycle the upper tubes slowly five or six times to
circulate the oil through the damper circuits.


Lepiej nie kombinuj z mieszaniem oleju, zwłaszcza gdy chcesz zalać tłumik, gdzie jego lepkość jest najważniejsza.
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

Chce zalać kompresje, chyba będę musiał się przejechać do serwisu, może mi odleją trochę.
A tak wgl to jakie gąbeczki?!
I jak je zrobić, jak wyglądają i wgl skąd je wziąć...
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

Wielkie dzięki :)
A czym to najlepiej zalać?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości