FORMULA K18 nie odbija klamka, słaby hamulec

artibike12
Posty: 30
Rejestracja: 10.03.2012 11:35:07
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

FORMULA K18 nie odbija klamka, słaby hamulec

Post autor: artibike12 »

Witam
Posiadam hamulce FORMULA ORO K18 ale od kiedy je kupiłem z 2 lata temu ciągle nurtuje mnie ich słaba siła hamowania. Odpowietrzałem z 2 razy zalewałem Motul dot4 ostatnio 5.1 praktycznie bez większej poprawy. Hamulce słabe nie ma możliwości żeby podniosło mi tylne koło przy zahamowaniu przednim. Miałem okładziny KOOL STOP na tarczzach orginalnych. Ostatnio robię mały remont i kupiłem 2 tarcze 203mm SHIMANO SM-RT66 + 2x klocki CLARKS vrs833.

Przed zamontowaniem nowego osprzętu postanowiłem rozebrać hamulce na części pierwsze i przeczyścić wszystko dokładnie.
Kupiłem w sklepie hydraulicznym nowe praktycznie wszystkie uszczelki (dużo taniej niż oryginały, a nie ma żadnej różnicy, nie mieli tylko tej najmniejszej pod śrubeczkę od odpowietrzania przy zacisku ale moje są dobre)
Wszystko pięknie poczyściłem w zacisku musiałem wypolerować tłoczki wszystkie 4 szt. Były bardzo szorstkie tuż przy rancie i porysowane. Udało mi się doprowadzić do stanu jak nowe papierkiem 600-800-1500 na mokro i delikatnie pastą Tempo przejechałem. Tłoczki po tym zabiegu dużo płynniej i łatwiej udało się wcisnąć w zacisk przy składaniu. Z pewnością lepiej będą się cofać klocki.

Ale pojawił się problem przy klamkach.
wszystko rozkręciłem przeczyściłem ale po złożeniu wszystkiego do kupy gdy wciskam klamkę ona zostaje w tej samej pozycji i nie odbija. Nie sprawdzałem czy przed rozłożeniem też tak było, obawiam się że całkiem możliwe bo cały czas miałem zamulony hamulec i te klamki coś ciężko odbijały. Rozkręciłem jedną klamkę w korpusie w miejscu w którym pracuje tłoczek widziałem że nie ma idealnej gładzi. Więc udało mi się w tymn tunelu zrobić polerkę. Wyszło lepiej niż się spodziewałem. Teraz ścianki aż lśnią w korpusie ale po włożeniu tłoczka on nadal chodzi ciężko. Kombinowałem już na 100 sposobów i ciągle klamki obie są tępe i nie odbijają po wciśnięciu. Nawet gumową część tłoczka delikatnie popsikałem BRUNOX do amorków żeby był lepszy poślizg a tu nadal nic. `Czy jest to normalne wydaje mnie się że po to jest sprężyna pod tłoczkiem żeby tłoczek po wciśnięciu klamki zawsze wyciskał sam klamkę. Czy jest tutaj wina tłoczka ? gumka na nim wygląda całkiem zdrowo. Chyba że po kontakcie z płynem dot membrana tłoczka troche napuchła i ciasno wchodzi w ten korpus klamki. Bo wiem że pozostałe uszczelki które wymieniałem każda jedna była rozciągnięta.
Wiem że części do FORMUŁY są drogie i nie chce kupować nie potrzebnych elementów. Jesteście w stanie mi doradzić co robić. Wydaje mnie się że wina słabych hamulecy tkwi właśnie w tym klamkach.
A może lepiej kupić na allego klamki SHIMANO ZEE widziałem za 85zł a więc tyle co same tłoczek do FORMUŁY która już łapie luzy na tulejkach . Czy jest możliwość zrobienia takiej hybrydy tłoczki K18 klamki ZEE.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Sprawdź czy nowe uszczelki nie puchną po kontakcie z DOT'etm, klamka z Shimano nie przypasuje bo jest na płyn mineralny.
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

@Segativ
Widziałem już takie hybrydy, klamka hayesa, zacisk shimano i na odwrót, na mineralnym no przyznam że jakoś działało - hamowało. Oczywiście nie polecam rozwiązania.

@artibike12 a gdy odepniesz od klamki przewód = będziesz miał samą klamkę to odbija?
W jaki sposób wyciągałeś tłoczki z zacisku?
artibike12
Posty: 30
Rejestracja: 10.03.2012 11:35:07
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: artibike12 »

Witam
Uszczelki sprawdzałem wkładając kilka z nich do DOT5.1 na 2h i po wyjęciu nie było żadnych zmian. Sprzedawca mówił że są wysokiej jakości odporne na oleje. Więc tutaj się nie martwie. Bardziej zmartwiło mnie że do FORMUŁY nie podejdą klamki od ZEE.

Przewody od klamki i zacisków są poodkręcane a klamki po wciśnięciu nadal nie odbijają chyba że troche wspomogę ręką to powróci do poprzedniej pozycji. A do tłoczka dostałem się bardzo prosto. Wystarczy poluzować torxem 8 kontrę od pinu przechodzącego przez korpus i klamkę. Pin wychodzi w dół. Klamkę wypinamy z tłoczka i odkładamy na bok. Po wyciągnięciu klamki pojawi się śruba torx 10 również odkręcamy i wychodzi wszystko. Osobiście pracuje w servisie rowerowym więc spokojnie daje sobie rade :) A tłoczek z zacisku wyciągałem imbusem 10 wkładałem do w ten otwór i delikatnie hacząc o dziurkę w tłoczku wykręcałem w swoją stronę (wyszło bez problemu)
I co robić z tymi klamkami czy cała przyczyna tego problemu tkwi tłoczku klamki czy może coś innego może ?
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Jeżeli wymieniłeś oring na tłoczku klamki to już znasz przyczynę. Nowe uszczelki mogą być odporne na wszelkiego rodzaju oleje, ale płyny hydrauliczne to niestety już co innego. Na 99% spuchła Ci właśnie ta mała uszczelka. Tolerancja wynosi 0,5mm więc gołym okiem możesz nie widzieć pęcznienia. Pasującą dostaniesz od Avida z tłoczków klamki do Jucy. Koszt to ok 5zł za sztukę.
.
artibike12
Posty: 30
Rejestracja: 10.03.2012 11:35:07
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: artibike12 »

Witam
Fakt zmieniałem oring ten od strony klamki od sprężyny jest oryginalny jutro może znajdę chwile czasu to zmienie na stare uszczelki.
Masz link na której są te oringi po 5zł ?
A tłoczki zacisku od czego podejdą do Formuły k18 ?
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

@Masz link na której są te oringi po 5zł ?
Jak pracujesz w serwisie rowerowym to powinieneś wiedzieć że najlepszym linkiem będzie odnośnik do harfa-harryson?
artibike12
Posty: 30
Rejestracja: 10.03.2012 11:35:07
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: artibike12 »

Witam
Wczoraj wieczorkiem posiedziałem przy klamkach i zdiagnozowałem że przyczyną jest membrana znajdująca się na końcu tłoczka. Jest ona napuchnięta przez co ciężko pracuje tłoczek w korpusie klamki.
I nie chodzi o ten oring na tłoczku który wymieniałem bo nawet całkowicie go zdjąłem i wkładając tłoczek do korpusy tylko z końcową membraną również pracuje ciężko nawet jak chce później wyciągnąć tłoczek to ta membrana z konca tłoczka tak ciasno chodzi że zostaje w korpusie.
Rozumiem że będe musiał kupić Tłoczki klamki. Coś takiego
http://sklep.gregorio.pl/pl/p/FORMULA-t ... i-ORO/8531
Wiecie może gdzie idzie kupić trochę taniej te tłoczki. Bądź od czego będą pasować ?

Na Harfa harryson nic takiego nie znalazłem. Tym bardziej za 5 zł może kolego MLYNoBIKER podeślesz link gdzie widziałeś takie tłoczki pasujące od avidy
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Wkładając tłoczki przesmarowałeś je dotem? Ta membrana, grzybek, czy jak ją tam ludzie nazywają musi być tam dość ciasno, bo w przeciwnym wypadku hamulec by się pocił. To ona odpowiada za szczelność układu, a oring za odpowiednie ustawienie tłoczka i trzymanie go tak żeby nie tarł o korpus. Jeśli miałeś wszystko suche i czyste to taka sytuacja może mieć miejsce i nie jest to uszkodzeniem. Zanurz tłoczek w docie, włóż ponownie i wtedy sprawdź.

Co do uszczelek to kupowałem je na rowerowym.
.
artibike12
Posty: 30
Rejestracja: 10.03.2012 11:35:07
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: artibike12 »

Tak kolego zanim go wsadziłem grzybek był cały w docie, nawet do korpusu klamki trochę go wlałem. I cały czas ciężko pracuje klamka. Do sprawdzenia nawet wypsikałem wszystko BRONUX do amortyzatorów żeby był lepszy poślizg i nadal bez zmian.
Czyli chyb przyczyna będzie leżeć w napuchniętym tłoczku (grzybku) czy się mylę ?
Mogę gdzieś w przystępnych pieniądzach kupić takie tłoczki, chyba że podejdą inne.
Bo u gregorio trochę dużo sobie życzą za takie pierdoły.
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Tak jak pisałem wcześniej uszczelki mają wysoką odporność na płyny hydrauliczne, ale niestety bardzo małą na smary i oleje. Jeśli psikałeś tam smarem to już znasz przyczynę. Oczywiście mogły być już wcześniej napuchnięte, ale niestety brunox pogorszył sprawę. Kolega chciał tak naprawić klamkę w juicy. Popsikał na dole stoku, po wjechaniu klamka praktycznie nie odbijała.

Kiedyś uszczelki można było kupić taniej na ebayu. Teraz nie szukałem i nie wiem czy są.
.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość