Czy jest sens serwisu dampera 5th Element

p.kaldonski95
Posty: 34
Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
Kontakt:

Czy jest sens serwisu dampera 5th Element

Post autor: p.kaldonski95 »

Witam. Tak jak w temacie posiadam demper 5th Element ma on uszkodzone(urwane) dwie regulacje te niebieskie pokrętła na imbus . Mój problem polega tym że gdy spuszczę powietrze z tego zbiorniczka to pracuje tak jak powinien pracować ale przy spuszczonym powietrzu jak go sprowadzam po schodach to mega stuka tak jak by sprężyna byłą luźna (to tylko dla porównania) bądź przy hamowaniu dostaje drgań i 1 na 3 schowania się dampera robi się taka jakby powstawała podczas tego 1 schowania takie zmulenie, zapaść jakieś mega tłumienie że nie odbija tak jak powinien ale tak strasznie powoli i coś tam chlupie a jak już go napompuje to nie stuka i nie ma tych zapaść ale prawie w ogóle nie pracuję i zastanawiam się czy jest sens wydawać we Wrocławiu na serwis 80 zł czy może wyjdzie tak że sie nie ipłaca

Ps. Mówię z góry nie śpię na forsie
Lukasz1PL
Posty: 90
Rejestracja: 15.01.2013 08:32:29
Kontakt:

Post autor: Lukasz1PL »

No jeżdżąc w ten sposób, na pewno go nie naprawisz. Rozpieprzysz go tylko bardziej niż to wszystko warte. 80zł za serwis to i tak nie jest dużo, chociaż ja ten damper znam od śrubki do śrubki i pokusiłbym się o rozebranie go samemu. Na moje oko on jest tylko zapowietrzony (dzieje się tak np. jak jeździsz bez powietrza w zbiorniku). Więc jeżeli nie masz w planach kupna nowego dampera to polecam coś z tym zrobić a nie zostawiać sobie, bo będzie tylko gorzej.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

w zbiorniczku MUSI być powietrze. Zapowietrzyłeś go jazdą bez...
kycho
Posty: 59
Rejestracja: 09.05.2011 15:53:59
Kontakt:

Post autor: kycho »

Czy jest sens? Oczywiście, że jest! Bez tego się damper tylko będzie niszczył jak już wyżej wspomnieli Muszel i Łukasz.
80zł za serwis? To bardzo mało. Ciekaw jestem na czym polega... Zależny w jakim stanie jest reszta dampera uszczelki, części wewnątrz itd. Bo jak w kiepskim to taki serwis nie wiele zmieni, a potem się tylko ludzie kłócą że coś dalej nie działa..
Stuki, o których mówisz (o ile dobrze interpretuje) to mogą być też wytrzaskane tulejki. Najczęściej je właśnie słychać przy małych wstrząsach, jak sprowadzenie roweru z krawężnika czy schodów.
p.kaldonski95
Posty: 34
Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
Kontakt:

Post autor: p.kaldonski95 »

tak jak mówię uszczelka jedna którą widać jest w bdb stanie 2 niebieskie pokrętła pod imbus są wyłamane . a kto mi wytłumaczy że jak napompuje go troszkę to już nie stuka i dlaczego czasem bez powietrza przy odbiciu łapie zamół ?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Bo nie ma powietrza ktory Ci cofa olej spowrotem go głównego cyindra.
Zrob mu serwis. Dorób regulacje, wymień tulejki profilaktycznie i wyreguluj.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
p.kaldonski95
Posty: 34
Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
Kontakt:

Post autor: p.kaldonski95 »

puncu mógłbyś jaśniej ? po co powietrze tam jest jak to jest damper sprężynowy ?
p.kaldonski95
Posty: 34
Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
Kontakt:

Post autor: p.kaldonski95 »

i jeszcze jedno małe pytanie w sprawie amortyatora spinner cargo 178 podczas gdy podciągam koło przednie do góry to coś w amortyzatorze stuka
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

oj kolego... powietrze w zbiorniczku wyrównawczym odpowiedzialne jest za:
- cofanie się oleju podczas wyciągania się tłoka
- przeciwdziałanie kawitacji.
Powietrze oddzielone jest od oleju swego rodzaju "membraną" (metalowym krążkiem z oringiem).
Gdy nie ma ciśnienia, "membrana" ta nie powoduje odpowiedniego cofania się oleju, tworzą się bąble powietrza przelatujące przez elementy tłumiące (brak tłumienia w środku skoku), itp. Dodatkowo kawitacja niszczy damper od środka ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

p.kaldonski95 pisze:puncu mógłbyś jaśniej ? po co powietrze tam jest jak to jest damper sprężynowy ?
Dokładnie jak kolega wyżej napisał ;)
Obrazek
p.kaldonski95 pisze:i jeszcze jedno małe pytanie w sprawie amortyatora spinner cargo 178 podczas gdy podciągam koło przednie do góry to coś w amortyzatorze stuka
Czy jak dokręcisz tłumienie powrotu to hałas ustaje?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Kwiat126p
Posty: 423
Rejestracja: 22.12.2012 15:01:46
Kontakt:

Post autor: Kwiat126p »

kolego, te niebieskie pokretla dzialaja bo jest w nich jeszcze jedno gniazdo na mały imbusik i mozesz nadal nimi kręcić i jak bedziesz nimi krecil to sie naprawia(zaskoczą z powrotem) te duze niebieskie pokrętła. Ojj...A w Cargo jak masz jakiekolwiek tlumiene ustawione to nie powinno stukać. Mialem oba amory.
p.kaldonski95
Posty: 34
Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
Kontakt:

Post autor: p.kaldonski95 »

jest tak jutro daję damper na serwis więc jak mówicie tak pewnie jest i nic złego się raczej z nim nie stało . potrzebowałbym wiedziec ile tylko powietrza do tej komory w damperze pompować ?

Jeśli chodzi o cargo to jest te czerwone pokrętło w lewej ladze(na dole) i wiem że służy za tłumienie ale jak skrece w jedną stronę to odbija powoli a mam ustawione tak żeby odbijał normalnie . może i jak przekręce to stukać nie będzie ale przyjemności za amortyzatora tez nie bedzie kwiat126p powiedz mi co zrobić żeby wykorzystać pełen skok tego amortyzatora mi dobija do 140 mm waże 66 kg (wyjąłem już elastomer ) . mój kolega zdjął mi też tą osłonę na sprężynie gdzie ja można kupić ?
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Internet skarbnica wiedzy, przecież nie możemy wszystkiego za Ciebie robić. Poszukać manuala to nie problem, na forum zadaje się pytanie w OSTATECZNOŚCI, a nie jako pierwsze. Wszystko inne zawodzi, pytasz o radę, taka jest kolejność.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

łatwiej odwrotnie ;)
o tych całych Spinerach było trochę, więc wpisz w wyszukiwarkę a znajdziesz
kycho
Posty: 59
Rejestracja: 09.05.2011 15:53:59
Kontakt:

Post autor: kycho »

Przeczytaj na damperze... Masz napisane na nim ile pompować. Ja mam 50psi minimum.
p.kaldonski95
Posty: 34
Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
Kontakt:

Post autor: p.kaldonski95 »

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie napędu (chodzi o suport i korby) posiadam korby hussefelt oraz suport hotwizer po rozebranie tego suportu da sie wyjąć os i łożyska zmienic a mi chodzi o to żeby kupić np taki suport http://rowerowy.com/sklep/czesci/wklady ... -bb-ex-pro czy będzie pasował do tej osi z hotwizera ?


a na damperze o dziwo nie pisze ile mam pompować ale przyjme te 50 psi :) odpowiedzcie mi tylko na temat korb bo rower mam do downhilu ale tez chce na miasto go używać i nwm na jakie korby i suport się zdecydować . od razu mówię opcja isis odpada bo chcę mieć przerzutki
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

to jest suport do korb ze zintegrowaną osią, jak ta:
http://www.pinkbike.com/photo/8362807/
musiałbyś zmienić całą korbę.
Tak nawiasem, do isis przecież da się zamontować przerzutkę, czemu nie :P
p.kaldonski95
Posty: 34
Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
Kontakt:

Post autor: p.kaldonski95 »

ale miałem isis giga pipe dh i się rozdupczył a w moim pomyśle można zmienić tylko łożyska
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ale to nie zapasuje. Nie da się włożyć osi z ISIS do takiego suportu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość