[Irion] Intense Socom + Boxxer RC

Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[Irion] Intense Socom + Boxxer RC

Post autor: Irion »

Podziękowania dla całej ekipy FunBikes za całokształt pracy ;) Bless !

Rama: Intense Socom Raw
Widelec: RockShox Boxxer RC 2010
Damper: Manitou Revox + Ti Spring

Kierownica: Dartmoor Tornado 780mm
Mostek: FSA Gravity
Gripy: Gąbki
Barendy: Plastik
Stery: Cane Creek

Siodło: Selle Italia Troy Lee Design
Sztyca: Carbon
Zacisk: Intense

Korby: Shimano SLX
Support: Shimano SLX
Zębatka: Dartmoor Stiig 36T
Łańcuch: Wipperman Connex 9rz.
Pedały: NS Bikes Aerial Pro

Napinacz: Mozartt WoG
Przerzutki: Shimano Zee SS
Manetki: Sram x7
Kaseta: Shimano 14-26T

Koło przód:
Obręcz: NS Bikes Foundamental
Szprychy: DT Champion
Piasta: NS Bikes Rotary 20
Opona: Maxxis Minion DH Front
Dętka: Decathlon

Koło tył:
Obręcz: NS Bikes Foundamental
Szprychy: DT Champion
Piasta: NS Bikes Rotary Cassette
Opona: Maxxis Minion DH Rear
Dętka: Decathlon

Hamulec przód, klamka: Avid Elixir R, klamka Straitlane
Hamulec tył, klamka: Avid Elixir R, klamka Straitlane

Punkty dodatkowe, nieobowiązkowe
Modyfikacje:
Niebieskie Klamki Straitlane
Niebieski Kapsel od sterów Pro
Waga: 16,18 kg


Plany na przyszłość:
Lżejsza wersja Boxxera (powietrze lub WC)
śruby alu/Ti
Zmiana mostka
Karbonowe podkładki rury sterowej


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Fajny rower. Myślałeś o hakach dających mu bardziej race'ową geo (chyba nawet intense miało, inne firmy tez robiły) albo zamiast tego stery zmieniajace kąty? Bo socomy były super i bardzo mi sie podobaja ale wczesniejsze roczniki miały kąty jak współczesne rowery enduro
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

Na razie jeszcze chce sie uporac z problemem wyskakujacej uszczelki w Boxx'ie i zmiany sprezyny na bardziej miękką. Gemoetria, jak na moj styl jazdy, mi odpowiada poniewaz raczej to bedzie FR niz urywanie sekund na zawodach. Jestem dosyć niską osobą, niecałe 170 cm a rower jest krótki przez co dobrze go wyczuwam więc nie chciał bym go wydłużać. Jak sie domyslasz, dostac jakiekolwiek akcesoria do Socoma bedzie dosyc ciezko jak i mega drogo. W przyszlosci, jezeli tylko rama wytrzyma, bede chcial zrobic z tego rasową Endurówkę zmieniając praktycznie tylko amortyzator i napęd + opony.

EDIT: Mogłbyś mi podesłać jakieś linki do tych haków ? Jaka jest ich orientacyjna cena ?

EDIT: Jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć czym się różniła wersja FRO od zwykłego Socoma i czy mój egzemplarz to FRO ?
jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jasiek_krk »

fajny czysty look
Śpiący
Posty: 363
Rejestracja: 24.02.2010 22:07:26
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Śpiący »

Gdzie zamawiałeś i po ile te klameczki?
:*
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

Akurat klamki dorwalem razem z kompletem hamulcow. Cena detaliczna samych klamek to 300 zl.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Power precision je ma ale za 150$ wiec lepiej stery redukcyjne kupic.

A co do socoma to niczym. chyba po prostu przestali uzywac durnej nazwy jako wymówki by dawac krótką gwarancje.
misiekmisiu
Posty: 125
Rejestracja: 08.06.2014 10:14:24
Kontakt:

Post autor: misiekmisiu »

Rowerek jest spoko tylko zamiast boxxera wolałbym jakiegoś totema ale jak kto woli ;)
Pozdrawiam misiekmisiu :).
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

A nie było tak, że FRO było o pare gram lżejsze? zanim kupiłem wcześniejsze UZZI VPX chciałem socoma, od zawsze i już na zawsze będę pałał wielkim uczuciem do tej ramy, ale spaced ma rację, pokombinuj z hakami albo sterami ze zmianą geo, bo rower jest świetny, ale nie pracuje to tak jakby mogło.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

SegatiV pisze:A nie było tak, że FRO było o pare gram lżejsze? zanim kupiłem wcześniejsze UZZI VPX chciałem socoma, od zawsze i już na zawsze będę pałał wielkim uczuciem do tej ramy, ale spaced ma rację, pokombinuj z hakami albo sterami ze zmianą geo, bo rower jest świetny, ale nie pracuje to tak jakby mogło.
Nie, potem wszystkie racingówki nazywali FRO, a potem przestali ;) Może starsze roczniki byly lżejsze, cholera wie. Ale FRO = 1 rok gwary i to upierdliwej wiec mało to dobry pomysł byl
immortal-like-a-god
Posty: 42
Rejestracja: 16.06.2014 17:42:44
Kontakt:

Post autor: immortal-like-a-god »

Kolorystycznie wyszło bardzo fajnie.

Dobra rada sprawdź łożyska, szczególną uwagę zwróć na łożyska w dolnym linku.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Własciwie na obu bo intensy z tamtych lat często krzywe były wiec łożyska dostawały w dupe
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

Dzieki. Co myslicie o przerobieniu tego roweru na endurówke? Boxxer na Totem'a, inne przelozenia, lzejsze kapcie, amortyzowana sztyca...
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

na upartego da radę, aczkolwiek chyba za dużo skoku z tylu i nie wiem jak kątem podsiodłówki
Mongolski
Posty: 152
Rejestracja: 17.05.2014 08:45:24
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re:

Post autor: Mongolski »

Irion pisze:Dzieki. Co myslicie o przerobieniu tego roweru na endurówke? Boxxer na Totem'a, inne przelozenia, lzejsze kapcie, amortyzowana sztyca...
jesli myslisz o typowym enduro i całodniowych tripach po gorach to raczej nie najlepsza opcja, ale do"przydomowych singielkow" to dlaczego nie? składam podobny rower i tripy do 25km nie sa mega meczace, a ja nie waze mało 8)
ps
chyba chodziło Ci o regulowana sztyce "myk-myk" a nie amortyzowana :)
enduro/ fr/ street  www.pinkbike.com/u/mongolski/
BiałyMadball
Posty: 350
Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
Kontakt:

Post autor: BiałyMadball »

Złożyłem w tym roku bardzo podobny rower do twojego (kilka takich samych części). Tylko ja mam wersję FRO. Ty masz zwykłą wersję, patrząc na emblemat na główce.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... ense+socom

Ramka bardzo fajnie pracuję, ale moja ma kilka wad. Ciekawy jestem jak to u ciebie wygląda. Wykręcają mi się śruby z linków. Jedną już zgubiłem na Wierchomli. Posmarowałem je Loctitem, ale kiedy rower intensywniej dostaje w dupę (wypady w góry) to i loctite nawet nie daje rady. Łożyska w dolnym linku też już są do wymiany. Sam zastanawiam się nad zmianą kąta w główce.

Mój na chwile obecną waży ok 16,5 - 17 kg. Mamy podobną wagę :)
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

Jedyne co mi sie odkreca to sruba mocujaca damper. Moze Loctite pomoze ;) Lozyska w tym tygodniu bede sprawdzali wtedy cos powiem konkretniej. Jak na razie plan jest przerobienia tego roweru na enduro. Jesli nie zda egzaminu to wtedy bede myslal.
BiałyMadball
Posty: 350
Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
Kontakt:

Post autor: BiałyMadball »

No mi też się średnio widzi Socom do Enduro... Uzzi już prędzej się do tego nadaje. Ale z drugiej strony, jak jeszcze odchudzisz już dosyć lekkiego Socoma i wsadzisz w niego jednopółkę i jakiś powietrzny damper to może by się to sprawdziło :)
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości