Urwana sterówka - jak najlepiej naprawiać?

Hajdas
Posty: 1510
Rejestracja: 14.12.2007 18:51:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Urwana sterówka - jak najlepiej naprawiać?

Post autor: Hajdas »

Urwałem sterówkę w 888 alu.

Mam co prawda dostęp do prasy ale obawiam się trwałości po wymianie.

Jak jest ze spawaniem? miałem pomysł aby kupić wałek, znajomy by mi go wytoczył na średnicę sterówki z zwężeniem aby weszło do środka i dospawał. Urwało się dokładnie na wysokości górnej półki.
Załączniki
10681943_770603472982702_2080293227_n.jpg
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Nie bałbyś się jeździć ze spawaną sterówką?

Nowa to najlepsze rozwiązanie, zwłaszcza w 888.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Hajdas
Posty: 1510
Rejestracja: 14.12.2007 18:51:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Hajdas »

Nie wiem czy był bym w stanie zaufać drugi raz wprasowanej sterówce, dochodzi jeszcze opcja mostka zintegrowanego jeśli bym spawał.
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

gdyby to był amortyzator jednopolkowy to można się obawiać wymiany sterówki, ale w dwupolkowym, gdzie rura jest trzymana od dolu i od góry nie ma czego się bac. nawet gdyby nie była wystarczająco ciasno wcisnieta to nie wypadnie bo od dolu ma kolniez o większej średnicy a w dodatku jest zablokowana przez gorna korone.
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

zrób na wcisk tulejkę w środek sterówki, nabij w sterówkę, nabij urwaną pozostałość i zrób spaw dookoła. Potem wyrównaj pilnikiem i nie ma szans by nie trzymało
immortal-like-a-god
Posty: 42
Rejestracja: 16.06.2014 17:42:44
Kontakt:

Re:

Post autor: immortal-like-a-god »

Szakall pisze:gdyby to był amortyzator jednopolkowy to można się obawiać wymiany sterówki, ale w dwupolkowym, gdzie rura jest trzymana od dolu i od góry nie ma czego się bac. nawet gdyby nie była wystarczająco ciasno wcisnieta to nie wypadnie bo od dolu ma kolniez o większej średnicy a w dodatku jest zablokowana przez gorna korone.
Jak masz direct stem'a to spoko też bym się nie bał, wyżej przecież nie poleci, ale przy zwykłym mostku jak skręcisz w lewo a koło nie.
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Zrób jak Muszel napisał i olej teoretyzowanie pozostałych że będzie ryzyko i będzie mniej wytrzymałe, w praktyce bedzie tak samo mocne jak nie lepiej, patent sprawdzony, nie chce wygrzebywać zwłok tematów z tego forum ale pare osób latało z tym i nic sie nie działo, obojetne czy 1 czy 2 półki.
Back in black
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

immortal-like-a-god pamietaj ze gorna polka jest skrecana na sterowce wiec rura sterowa się nie obroci względem niej, a wiec sytuacja która przytoczyles nie powinna mieć miejsca, chyba ze rura siedziałaby praktycznie luźno, a gorna polka nie bylaby dobrze skrecona na mostku. prawdopodobieństwo prawie zerowe
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Ja to widzę tak:
http://i5.minus.com/ix6aQ0loy7w1F.JPG

Tylko podczas spawania nie przetop się za głęboko bo wyjdzie na to że całe naprężenie będzie przenosić spoina.
I koniecznie ten kawałek musi wejść na wcisk.
immortal-like-a-god
Posty: 42
Rejestracja: 16.06.2014 17:42:44
Kontakt:

Re:

Post autor: immortal-like-a-god »

Szakall pisze:immortal-like-a-god pamietaj ze gorna polka jest skrecana na sterowce wiec rura sterowa się nie obroci względem niej, a wiec sytuacja która przytoczyles nie powinna mieć miejsca, chyba ze rura siedziałaby praktycznie luźno, a gorna polka nie bylaby dobrze skrecona na mostku. prawdopodobieństwo prawie zerowe


Prawie zerowe prawdopodobieństwo że ludzie którzy jeżdżą na takich patentach mają jeszcze mleczaki :D
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

immortal-like-a-god pisze:
Szakall pisze:immortal-like-a-god pamietaj ze gorna polka jest skrecana na sterowce wiec rura sterowa się nie obroci względem niej, a wiec sytuacja która przytoczyles nie powinna mieć miejsca, chyba ze rura siedziałaby praktycznie luźno, a gorna polka nie bylaby dobrze skrecona na mostku. prawdopodobieństwo prawie zerowe


Prawie zerowe prawdopodobieństwo że ludzie którzy jeżdżą na takich patentach mają jeszcze mleczaki :D
prawie zerowe prawdopodobieństwo, że ludzie mający jeszcze mleczaki mają rower na kołach 26" "ciut ciut" droższy :P
Bogumil pisze:Ja to widzę tak:
http://i5.minus.com/ix6aQ0loy7w1F.JPG

Tylko podczas spawania nie przetop się za głęboko bo wyjdzie na to że całe naprężenie będzie przenosić spoina.
I koniecznie ten kawałek musi wejść na wcisk.
nie szybciej narysowałbyś to w jakimś cadzie lub paincie? :P
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Dla mnie patent z łączeniem jest tym gorszym, dobrze wymieniona sterówka podziała równie dobrze, a nawet lepiej jak stara - tym bardziej, ze stara zawiodła.
Ronnin
Posty: 350
Rejestracja: 16.08.2013 12:57:25
Kontakt:

Re:

Post autor: Ronnin »

Szakall pisze:gdyby to był amortyzator jednopolkowy to można się obawiać wymiany sterówki,
Wymieniałem sterówkę w Rebie. Uwierz mi ze amortyzator u mnie nie ma łatwego żywota a mimo to od kilku lat nie ma z nim problemu.

Grunt żeby zrobić to jak należy, a obawy rozsiewają głównie ludzie którzy nie mają o tym zielonego pojęcia ale "słyszeli że to zły pomysł".
To nie do ciebie Szakall, po prostu jak zmieniałem to mi kilku mędrców odradzało tylko takich co nawet suportu nie potrafią sami zmienić.
utros
Posty: 509
Rejestracja: 22.08.2004 11:48:28
Lokalizacja: z wioski zwanej Wyry
Kontakt:

Post autor: utros »

ja miałem przedłużoną sterówke w boxxerze takim bbb extenderem o chyba 5 cm i nic sie z tym nie działo, mleczaków co prawda juz nie mam ale jedyneczki nie wyprowadzone na spacer, a i nastepny własciciel roweru tez chyba zadowolony bo po odszkodowanie na fajans jeszcze nie dzwonil
first learn to be humans then learn to ride bike!!!
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Kali z Varobike Ci wymieni sterówkę. Kup rure sterową od RST a on Ci to zrobi za 100zl.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

No jeżeli chodzi o wymianę sterówki to nie ma się czego bać nawet w jednopółce.
Mój kolega złamał sterówkę w 66 i mu wymienili i śmigał dalej dość długo bez żadnego problemu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości