Rohloff Speedhub 500 TS DB - alternatywne rozwiązania ?
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
Rohloff Speedhub 500 TS DB - alternatywne rozwiązania ?
Witam. Już jakiś czas temu chodzi mi po głowie temat remontu napędu w rowerze i jego wymiany na przekładnie planetarną. Jedyne godne uwagi rozwiązanie jakie znalazłem to Rohloff Speedhub, jednak cena jest astronomiczna ( 4500zł ) - czy istnieją jakieś alternatywne, tańsze rozwiązania które zniosłyby trudy ich używania w DH/FR/Hard Enduro ?
Rama to Duncon Cane Corso z 2007 roku ( bodajże )
Edit: znalazłem właśnie coś takiego jak shimano Alfine, co sądzicie ?
Cytując artykuł z poniższej strony:
http://wrower.pl/wiadomosci/shimano-201 ... ,5937.html
"W osprzęcie na rok 2015 w grupie rowerów miejskich japoński potentat zaprezentował nową generację ośmiorzędowej grupy Alfine. Jak zapewniają przedstawiciele Shimano w nowej 8-biegowej piaście będzie łatwiej zmieniać przełożenia pod obciążeniem - czyli w trakcie naciskania nogami na pedały .
Zmieniono także zasadę działania dźwigni manetki na typu "top normal". W poprzedniej generacji (S50x) wyciągając linkę za pomocą większej dźwigni wrzucaliśmy bieg na wyższy (cięższy) (podobnie jak kiedyś w przerzutkach zewnętrznych typu low-normal). teraz nowe Shimano Alfine-8 posiada manetkę typu top-normal gdzie naciągając linkę wrzucamy na niższe przełożenie - identycznie jak w klasycznych zewnętrznych przerzutkach.
Wśród nowych komponentów znajdziemy:
SL-S7000-8 - manetkę typu top normal
SG-S7000-8 - piastę wielobiegowa (8 przełożeń)
Będą one dostępne w kolorze czarnym i srebrnym. "
Moje Cane Corso ma z tego co pamiętam sztywną oś 12x150mm, Alfine ma 10x135mm - jeśli chodzi o grubość osi to z tym nie powinno być problemu będzie problemu bo dotoczę sobie te 2mm na CNC ale czy da się jakoś ożenić piastę pod 135 mm i tylny trójkąt 150mm ?
Rama to Duncon Cane Corso z 2007 roku ( bodajże )
Edit: znalazłem właśnie coś takiego jak shimano Alfine, co sądzicie ?
Cytując artykuł z poniższej strony:
http://wrower.pl/wiadomosci/shimano-201 ... ,5937.html
"W osprzęcie na rok 2015 w grupie rowerów miejskich japoński potentat zaprezentował nową generację ośmiorzędowej grupy Alfine. Jak zapewniają przedstawiciele Shimano w nowej 8-biegowej piaście będzie łatwiej zmieniać przełożenia pod obciążeniem - czyli w trakcie naciskania nogami na pedały .
Zmieniono także zasadę działania dźwigni manetki na typu "top normal". W poprzedniej generacji (S50x) wyciągając linkę za pomocą większej dźwigni wrzucaliśmy bieg na wyższy (cięższy) (podobnie jak kiedyś w przerzutkach zewnętrznych typu low-normal). teraz nowe Shimano Alfine-8 posiada manetkę typu top-normal gdzie naciągając linkę wrzucamy na niższe przełożenie - identycznie jak w klasycznych zewnętrznych przerzutkach.
Wśród nowych komponentów znajdziemy:
SL-S7000-8 - manetkę typu top normal
SG-S7000-8 - piastę wielobiegowa (8 przełożeń)
Będą one dostępne w kolorze czarnym i srebrnym. "
Moje Cane Corso ma z tego co pamiętam sztywną oś 12x150mm, Alfine ma 10x135mm - jeśli chodzi o grubość osi to z tym nie powinno być problemu będzie problemu bo dotoczę sobie te 2mm na CNC ale czy da się jakoś ożenić piastę pod 135 mm i tylny trójkąt 150mm ?
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
Dobra, obejrzałem to i owo i mam następujące pytania:
- gdybym chciał zrobić konwersję i zamontować przyjmijmy takiego Alfine'a ( 135mm szerokości ) w ramie z tylnym trójkątem o szerokości 150mm muszę zwrócić uwagę na:
1. Nieco inny kąt łańcucha ( mamy tu w końcu po 7,5mm na stronę mniej )
2. Inna pozycja zacisku tarczy hamulcowej - jak wiadomo przy centerlocku nie zastosuje dystansu pod tarczę ham., dłuższych śrub i nie przesunę tarczy hamulcowej, zatem jeżeli Mahomet nie przyjdzie do wieży, to wieża musi przyjść do Mahometa - zastosowałbym solidny, aluminiowy dystans przy zacisku tylnego hamulca i przesunę go o kilka mm w kierunku środka piasty
3. Inna średnica mocowania tylnej osi ( 10mm vs 12mm )
4. Coś jeszcze ?
Doradźcie mi proszę bo naprawdę chce założyć przekładnie planetarną bez potrzeby wymiany ramy i wydawania grubych $$$$$ na ramę typu Nicolai G-Boxx
- gdybym chciał zrobić konwersję i zamontować przyjmijmy takiego Alfine'a ( 135mm szerokości ) w ramie z tylnym trójkątem o szerokości 150mm muszę zwrócić uwagę na:
1. Nieco inny kąt łańcucha ( mamy tu w końcu po 7,5mm na stronę mniej )
2. Inna pozycja zacisku tarczy hamulcowej - jak wiadomo przy centerlocku nie zastosuje dystansu pod tarczę ham., dłuższych śrub i nie przesunę tarczy hamulcowej, zatem jeżeli Mahomet nie przyjdzie do wieży, to wieża musi przyjść do Mahometa - zastosowałbym solidny, aluminiowy dystans przy zacisku tylnego hamulca i przesunę go o kilka mm w kierunku środka piasty
3. Inna średnica mocowania tylnej osi ( 10mm vs 12mm )
4. Coś jeszcze ?
Doradźcie mi proszę bo naprawdę chce założyć przekładnie planetarną bez potrzeby wymiany ramy i wydawania grubych $$$$$ na ramę typu Nicolai G-Boxx
Po pierwsze oska w alfine nie wytrzyma czegos takiego. Po drugie z zebatka 20z z tylu, z przodu musisz miec patelnie przynajmniej 40z. Po trzecie, w jaki sposob niby zablokujesz os w odpowiedniej pozycji? Tej piasty nie wsuwa sie po prostu w haki, tylko do oski dolaczone sa specjalne "blaszki/podkladki" ustalajace pozycje osi w hakach - czyt. wykonanie adapterow czy czegos w tym rodzaju bedzie po prostu cholernie trudne o ile w ogole mozliwe do wykonania. Po czwarte, jakim sposobem chcesz ogarnac tam linie lancucha jesli z przodu wynosi ona 56mm (puszka 83mm) a alfine z tylu ma 42mm = 14mm roznicy. W skrocie - nie da sie czegos takiego zrobic.
Ogolnie nie rozumiem za bardzo samego toku rozumowania - co daje piasta biegowa wzgledem np przerzutki zee ze sprzeglem + kaseta np tiagra/ultegra+ lancuch connexa i jakis blat? Poza zwiekszona masa (1700g sama piasta + napinacz z tylu + wiekszy blat i wiekszy napinacz z przodu), totalnym brakiem czesci do tego i 3x wieksza cena w przypadku takiego alfine'a, ktory kosztuje skromne 1700zl + specjalna manetka + cudowanie na frezarce/tokarce czy czym tam jeszcze chcesz.
Ogolnie nie rozumiem za bardzo samego toku rozumowania - co daje piasta biegowa wzgledem np przerzutki zee ze sprzeglem + kaseta np tiagra/ultegra+ lancuch connexa i jakis blat? Poza zwiekszona masa (1700g sama piasta + napinacz z tylu + wiekszy blat i wiekszy napinacz z przodu), totalnym brakiem czesci do tego i 3x wieksza cena w przypadku takiego alfine'a, ktory kosztuje skromne 1700zl + specjalna manetka + cudowanie na frezarce/tokarce czy czym tam jeszcze chcesz.
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
Alfine'a miałbym z zagranicy za ok 800zł brutto.
Ale ok, przekonałeś mnie - nie byłem w temacie rowerów przez ostatnie dwa lata, więc jeśli możesz to wytłumacz mi proszę o co chodzi z tym sprzęgłem w shimano zee?
Wtedy interesowałby mnie zestaw:
1. Shimano zee z krótkim wózkiem
http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod82431
2. Blat przedni ok. 34t-36t
3. Jakaś dobra kaseta z przełożeniami DH
4. Manetka do wyżej wymienionej przerzutki
Ale ok, przekonałeś mnie - nie byłem w temacie rowerów przez ostatnie dwa lata, więc jeśli możesz to wytłumacz mi proszę o co chodzi z tym sprzęgłem w shimano zee?
Wtedy interesowałby mnie zestaw:
1. Shimano zee z krótkim wózkiem
http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod82431
2. Blat przedni ok. 34t-36t
3. Jakaś dobra kaseta z przełożeniami DH
4. Manetka do wyżej wymienionej przerzutki
Sprzet w polsce jest tanszy niz na crc, chyba ze masz jakis kupon rabatowy. 180zl~ kosztuje zee na allegro + manetka slx/zee 50-65zl. Kaseta wg uznania, jesli chcesz szosowa kasete na pajaku, to polecic moge od siebie Ultegre, wytrzymala duzo wiecej niz zwykla tiagra, ale tez jest 2-3x drozsza. Jak nie masz alu bebenka z tylu to tiagra w zupelnosci wystarczy. Sprzeglo (Shadow +) powoduje, ze wozek przerzutki sie nie telepie i naped pracuje cicho.
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
Dobra mam do kupienia praktycznie nowy taki zestaw w fajnej cenie:
-Shimano kaseta 105 CS-570 11-25 10sped
-Shimano manetka SL-M640 ZEE praw 10rz
-Shimano przerzutka RD-M640 ZEE Shadow+ wózek FR
Z mojej strony dwa pytania:
1. Jaki łańcuch polecacie do w.wymienionego zestawu ?
2. Czym różni się wózek FR od wózka DH ? DH jest krótszy ?
-Shimano kaseta 105 CS-570 11-25 10sped
-Shimano manetka SL-M640 ZEE praw 10rz
-Shimano przerzutka RD-M640 ZEE Shadow+ wózek FR
Z mojej strony dwa pytania:
1. Jaki łańcuch polecacie do w.wymienionego zestawu ?
2. Czym różni się wózek FR od wózka DH ? DH jest krótszy ?
To chyba uzywany secik z redakcji 43ride? Wozek FR i DH sa takie same, roznia sie pojemnoscia przerzutki (ktoras jest do 28z, ktoras do 32z zdaje sie). Z tego co pamietam to ta oferta dupy nie urywa, na bikestacji za przerzutke zee + manetke dasz 274zl. Do tego kasete tiagre za 85 i masz wsyzstko nowe. Lancuch to juz co kto woli, ja jezdze na KMC z serii X9 i spisuje sie bardzo dobrze. Takze cos typu KMC X10 albo jakiegos XTR'a czy Dura ace'a spokojnie dostaniesz taniej na bikestacji. Zalezy od tego ile masz siana.
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28.12.2010 22:53:26
- Lokalizacja: Mazowieckie/Zach-pomorskie
- Kontakt:
Z 43ride, tak jest.
Przemyśle nowy set, 100 czy 150zł nie robią mi różnicy.
Jeszcze jedno pytanie: ktoś się orientuje czy korba shimano zee
http://rowerowy.com/sklep/czesci/korby/ ... ee-fc-m640
waży 915 gramów już razem z supportem, czy trzeba jeszcze doliczyć do tego wagę supportu ?
Ps. dzięki Troyo za pomoc
Przemyśle nowy set, 100 czy 150zł nie robią mi różnicy.
Jeszcze jedno pytanie: ktoś się orientuje czy korba shimano zee
http://rowerowy.com/sklep/czesci/korby/ ... ee-fc-m640
waży 915 gramów już razem z supportem, czy trzeba jeszcze doliczyć do tego wagę supportu ?
Ps. dzięki Troyo za pomoc

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości