[Damper] Shimy do Manitou swinger 6 Way
[Damper] Shimy do Manitou swinger 6 Way
Jak w temacie.
Chcę pozbyć się SPV z swojego dampera. Ma ktoś nadmiar lub wie może gdzie takie można niedrogo zdobyć?
średnica wewnętrzna to 8mm średnice zewnętrzne to od 25mm do 10mm by mnie interesowały. grubości 0,15mm- 0,25mm.
Plan zakłada użycie 6-8 blaszek w celu wyeliminowania SPV a zachowania kompresji i tłumienia powrotu.
Chyba że ma ktoś tłok do 5th Elementa lub Manitou bez SPV na zbyciu?
Damper ma długość montażowa 222mm skok 75mm
kontakt na PW lub mail ryjkos@gmail.com
Chcę pozbyć się SPV z swojego dampera. Ma ktoś nadmiar lub wie może gdzie takie można niedrogo zdobyć?
średnica wewnętrzna to 8mm średnice zewnętrzne to od 25mm do 10mm by mnie interesowały. grubości 0,15mm- 0,25mm.
Plan zakłada użycie 6-8 blaszek w celu wyeliminowania SPV a zachowania kompresji i tłumienia powrotu.
Chyba że ma ktoś tłok do 5th Elementa lub Manitou bez SPV na zbyciu?
Damper ma długość montażowa 222mm skok 75mm
kontakt na PW lub mail ryjkos@gmail.com
Ryjkos 

W jutro pierwsze Testy Manitou po demontażu SPV. Jak się uda to około 11 skocze do Lasu wolskiego na wiadomą lokalizację (Łopata) i się okaże czy warto z tym dłubać.
Dla zainteresowanych mam fotki jak to zostało zrobione. Pierwsze wrażenie na sucho to mniejsze tłumienie kompresji niż z SPV, regulacje Hi speed i Lo speed wygląda ze działają ale w dużo mniejszym stopniu jak z SPV ( może jak dojdę do końcowego zestawu i ułożenia podkładek tłumienia to się to poprawi) tłumienie powrotu ( rebound) działa jak przed demontażem SPV.
Całość jest z ta samą sprężyną i takim samym ciśnieniem w pig-backu jak do tej pory jeździłem.
Krótki raport po testach:
Pierwsze wrażenie to duże ożywienie dampera i zawieszenia na małe i średnie nierówności, zjawisko pompowania przy podjazdach pod górę lub na płaskim.
Końcowa konfiguracja po powrocie z testów to:
od strony tłoka patrząc podkładki o średnicach
4 x 25,5mm
1x 18,5mm
2x 23,5mm
2x 21,5mm
3x18,5mm
[Wszystkie te "shimy" wycięte z blaszki aluminiowej (pochodzenia z puszki po browarze x2) wycięte na CNC]
1x 18mm grubośc 1,45 ( zwykła podkładka m8)
1x środkowa cześć platformy SPV
to wszystko jest skręcone i pracuje w oleju 5w.
Sprężyna 500lbs
Ciśnienie 60psi
pokrętło Hi Speed Compresion wkręcone na 3/4
pokrętło Lo Speed Compresion w pozycji otwartej
Konkluzja końcowa:
Bardzo poprawia się kultura pracy dampera w zastosowaniu FR /DH, pogarsza się nieznacznie w zastosowaniu transferowym i na dojazdy
Ten sam rower jak by troszkę lżejszy przy wybiciach i płynniej wybiera drobne nierówności. Taka konfiguracja wskazana dla wagi do 85 Kg.
Dla lżejszych jeźdźców inny układ i ilość shimów załatwi mniejsze tłumienie.
Dla zainteresowanych dokumentacja foto z konstrukcji.
Pozdrawiam i uznaje temat za zakończony

Dla zainteresowanych mam fotki jak to zostało zrobione. Pierwsze wrażenie na sucho to mniejsze tłumienie kompresji niż z SPV, regulacje Hi speed i Lo speed wygląda ze działają ale w dużo mniejszym stopniu jak z SPV ( może jak dojdę do końcowego zestawu i ułożenia podkładek tłumienia to się to poprawi) tłumienie powrotu ( rebound) działa jak przed demontażem SPV.
Całość jest z ta samą sprężyną i takim samym ciśnieniem w pig-backu jak do tej pory jeździłem.
Krótki raport po testach:
Pierwsze wrażenie to duże ożywienie dampera i zawieszenia na małe i średnie nierówności, zjawisko pompowania przy podjazdach pod górę lub na płaskim.
Końcowa konfiguracja po powrocie z testów to:
od strony tłoka patrząc podkładki o średnicach
4 x 25,5mm
1x 18,5mm
2x 23,5mm
2x 21,5mm
3x18,5mm
[Wszystkie te "shimy" wycięte z blaszki aluminiowej (pochodzenia z puszki po browarze x2) wycięte na CNC]
1x 18mm grubośc 1,45 ( zwykła podkładka m8)
1x środkowa cześć platformy SPV
to wszystko jest skręcone i pracuje w oleju 5w.
Sprężyna 500lbs
Ciśnienie 60psi
pokrętło Hi Speed Compresion wkręcone na 3/4
pokrętło Lo Speed Compresion w pozycji otwartej
Konkluzja końcowa:
Bardzo poprawia się kultura pracy dampera w zastosowaniu FR /DH, pogarsza się nieznacznie w zastosowaniu transferowym i na dojazdy
Ten sam rower jak by troszkę lżejszy przy wybiciach i płynniej wybiera drobne nierówności. Taka konfiguracja wskazana dla wagi do 85 Kg.
Dla lżejszych jeźdźców inny układ i ilość shimów załatwi mniejsze tłumienie.
Dla zainteresowanych dokumentacja foto z konstrukcji.
Pozdrawiam i uznaje temat za zakończony


Ryjkos 

Skoro masz dostęp do CNC to nie puszki po piwie tylko wydaj kilka złotych na blachę nierdzewną i zrób to porządnie.
Akurat masz pod ręką sklep - http://www.hart-metale.pl/
Akurat masz pod ręką sklep - http://www.hart-metale.pl/
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
KURWA PANOWIE!! (sorry, ale nie umiem inaczej)
Shimy mogą i mają być jedynie ze stali sprężynowej (za stroną racingsuspensionproducts.com - "Material is Sandvik 20c except were noted, 1095 blue temper and Cres 400 series"). Jak faktycznie nie masz skąd wziąć gotowych shimów, to poszukaj taśmy ze stali sprężynowej o grubości 0.1, albo 0.15mm. Nierdzewka też się średnio nadaje - jest plastyczna i wbrew pozorom - dość słaba.
Są w Polsce jacyś ludzie gdzieś na fejsbuku, którzy coś się bawią w zawieszenia - spider suspension o ile pamiętam. Uderz do nich, nie powinni robić problemu z odsprzedaniem kilku sztuk, bo sami pewnie kupowali całe zestawy z kilkoma tysiącami sztuk za setki dolarów.
Drobna uwaga - shimy są szlifowane z tolerancjami rzędu kilku mikronów, sama płaskość powierzchni to max 0,02mm. Kupuj precyzyjną blachę, a nie byle jaką, będzie droga, ale z arkusza zrobisz sobie valving na całą stronę w amortyzatorze.
Shimy mogą i mają być jedynie ze stali sprężynowej (za stroną racingsuspensionproducts.com - "Material is Sandvik 20c except were noted, 1095 blue temper and Cres 400 series"). Jak faktycznie nie masz skąd wziąć gotowych shimów, to poszukaj taśmy ze stali sprężynowej o grubości 0.1, albo 0.15mm. Nierdzewka też się średnio nadaje - jest plastyczna i wbrew pozorom - dość słaba.
Są w Polsce jacyś ludzie gdzieś na fejsbuku, którzy coś się bawią w zawieszenia - spider suspension o ile pamiętam. Uderz do nich, nie powinni robić problemu z odsprzedaniem kilku sztuk, bo sami pewnie kupowali całe zestawy z kilkoma tysiącami sztuk za setki dolarów.
Drobna uwaga - shimy są szlifowane z tolerancjami rzędu kilku mikronów, sama płaskość powierzchni to max 0,02mm. Kupuj precyzyjną blachę, a nie byle jaką, będzie droga, ale z arkusza zrobisz sobie valving na całą stronę w amortyzatorze.
Jaca dobrze pisze, szimy mają być sprężyste i twarde, puszka po piwie w damperze starczy pewnie na tyle, na ile starcza jedno piwo
Miałem więcej 5th elemtów niż ram, miałem je z oryginalnym zaworem platformy jak i z shimami, na shimach działa to jak fox, ugina się jak szalone i tyle. Zostałem przy oryginale i nie żałuję, może też się przekonasz z czasem.
Poszukaj w starych damperach (łącznie z kind shockiem i innym szitem), ewentualnie tłumikach amortyzatorów, może akurat podpasują wymiary.

Miałem więcej 5th elemtów niż ram, miałem je z oryginalnym zaworem platformy jak i z shimami, na shimach działa to jak fox, ugina się jak szalone i tyle. Zostałem przy oryginale i nie żałuję, może też się przekonasz z czasem.
Poszukaj w starych damperach (łącznie z kind shockiem i innym szitem), ewentualnie tłumikach amortyzatorów, może akurat podpasują wymiary.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przepraszam niektórych co wysyłali mi wiadomości w tym temacie na PW, lecz miałem problemy z dostępnością konta n dh-zone. J zawsze byłem i będe zwolennikiem dobrego zaworowania, każdy ma swoje za i przeciw, jednak platforma ma za zadanie usztywniać zawiechę przy szybkich energicznych uskokach, osobiście polecam do slope'u , enduro, może nawet dirtu
. W zjazdówce rower musi kontrolować użytkownik a nie odwrotne. Sorrka za odgrzanie tematu.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości