[koperr] Banshee Scythe + Marzocchi 888 RC3 Evo

koperr
Posty: 50
Rejestracja: 08.06.2014 16:47:20
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

[koperr] Banshee Scythe + Marzocchi 888 RC3 Evo

Post autor: koperr »

Rower złożony z myślą o nowym sezonie, jest rozwinięciem poprzedniej wizji uniwersalnego roweru, którym będzie dało się pojeździć na lokalu, na bajkparkowych trasach jak i kawałek przejechać po asfalcie. Jestem ciekaw komentarzy i hejtów, krytyka (oczywiście konstruktywna) mile widziana ;)


Rama: Banshee Scythe 2011, 200 mm skoku, rozm. L
Widelec: Rock Shox Totem Solo Air 180 mm :arrow: Marzocchi 888 RC3 Evo 2011
Damper: Manitou Swinger 6way, 222 mm :arrow: Fox Van R 216

Kierownica: Kore Durox, 760 mm :arrow: Renthal Fatbar
Mostek: Truvativ Holzfeller :arrow: Marzocchi
Gripy: Kellys :arrow: GUB

Stery: FSA Orbit Extreme

Siodło: Reverse Fort Will
Sztyca: jest :arrow: GUB
Zacisk: Sars

Korby: Funn Ridge, 170 mm :arrow: Shimano Saint M810
Support: Funn, zewn. łożyska maszynowe :arrow: Token
Zębatka: Shimano Deore, 36T :arrow: Weeze 37T
Łańcuch: Shimano XTR CN-M981
Pedały: HT PA12 :arrow: HT AN01S

Napinacz: Cloud Twister Taco
Przerzutka: Shimano Deore XT M785
Manetka: Shimano Zee M640
Kaseta: Shimano Deore XT M770

Koło przód:
Obręcz: Dartmoor Fortress, 26" :arrow: Mavic EX823
Szprychy: Sapim :arrow: DT Silver
Piasta: Novatec, QR20 :arrow: Shimano Zee
Opona: Schwalbe Magic Mary, 26x2.35
Dętka: Kenda Ultralite :arrow: Continental FV

Koło tył:
Obręcz: Dartmoor Fortress, 26" :arrow: Mavic EX823
Szprychy: DT :arrow: DT Silver
Piasta: Novatec, 12x150 :arrow: Shimano Zee
Opona: Schwalbe Magic Mary, 26x2.35
Dętka: Kenda Ultralite :arrow: Continental FV

Hamulec przód, klamka: Avid Code R
Hamulec tył, klamka: Avid Code R
Tarcze: Shimano SLX 203, Baradine 180 :arrow: Shimano XT Ice Tech Centerlock 203 mm

Waga: 17.54 kg :arrow: :?:

Docelowo kiera na Renthala,
tarcze na HS1,
tulejki offsetowe do dampera
Boxxer/888 ale to raczej na wiosne. :arrow: Do dopracowania jedynie detale typu śruby w kolorze itp.

10911395_771136269630490_2805616265618660192_o.jpg
Kwiat126p
Posty: 423
Rejestracja: 22.12.2012 15:01:46
Kontakt:

Post autor: Kwiat126p »

skoro krytykować można to powiem że połączenie niebieskiego z pomarańczowym jest obrzydliwe i obręcze wolalbym czarne :) A reszta super i myslę że zmiana na 2 półkę też wyjdzie na +
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Re: [koperr] Banshee Scythe + Rock Shox Totem

Post autor: Killo »

Heja!
Jeśli chcesz z tego zrobić uniwersalna bestię to popatrz trochę na moją "Kosę" koncepcja jest bardzo zbliżona. Różnice? Mój jest skończony. Jedną rzecz na którą chcę się pokusić to damper 216mm, zamiast 222 ;)
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

I pomyśleć że sam kiedyś chorowałem na "kosę"... bardzo fajny sprzęt. Jeśli ma służyć do tego do czego piszesz, a nie mieszkasz w górach to został bym przy Totemie. Za to zmienił bym damper, na cokolwiek poza matołem. No i obręcze w kolorach innych niż srebrny i czarny (poza żółtymi Mavicami) trącą festyniarstwem ;)
koperr
Posty: 50
Rejestracja: 08.06.2014 16:47:20
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: koperr »

Dzięki za odzew co do rowerka! :D w górach nie mieszkam, mam do nich stosunkowo blisko lecz nie zawsze jest czas na jakieś tripy. Kolor kół to wypadkowa poprzedniego roweru, w moim odczuciu nie jest aż tak źle z kolorami, mimo to zastanowię się na nowy sezon nad nowym kompletem kół. Manitou wpadł, gdyż chciałem mieć już rower, jeśli rama wstrzeli się w moje gusta to będzie on zmieniony, koniecznie na 216 mm.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

również jestem za tym by zostać przy Totemie jeżeli nie mieszkasz w górach, nie ma co mieć parcie na 2półkę, i może 216 jak byś chciał niżej suport (lub tulejki jak piszesz). Kolory to kwestia upodobania, myślę że może się podobać ;) generalnie przyjemny rower, kiedyś bardzo mi się podobały te ramy, m.in. za swoją prostotę
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Re: [koperr] Banshee Scythe + Rock Shox Totem

Post autor: Killo »

Swoją drogą śmigając na swojej dochodzę do wniosku, że 2półeczka tu nie pasuje... rowerek straci swoją poręczność :)
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
koperr
Posty: 50
Rejestracja: 08.06.2014 16:47:20
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Re: [koperr] Banshee Scythe + Rock Shox Totem

Post autor: koperr »

Odnosnie dampera: czy tulejki offsetowe z proshoxa wyjdą na to samo co damper 216 mm w tym przypadku? Jest jakis przelicznik do tulei lub jakiekolwiek dane o ile wypłaszczą główkę i obniżą suport?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Nie. Tulejki offserowe mogą Ci zrobić takie geo jak przy damperze 216 (222-2x3mm) ale skok dampera się nie zmieni. Więc nie wyjdzie na to samo ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
koperr
Posty: 50
Rejestracja: 08.06.2014 16:47:20
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: koperr »

Czyli będę miał geometrie jak przy 216 mm (niżej suport i główka bardziej płasko) przy tej samej długości dampera, co za tym idzie tym samym skoku tłoka - to rozumiem. Nie będzie przypadkiem takiego problemu, że po założeniu offsetów okaże się, że tylne koło przy zamknięciu zawieszenia będzie walić w podsiodłówke? Mógłby ktoś ogarnięty w linkage mi to sprawdzić? Nie ogarniam jak tam zmienić punkty obrotu itp, byłbym bardzo wdzięczny ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Wyjmij damper, weź metrówkę, linijkę czy suwmiarkę i zobacz czy przy oczkach montażowych w ramie ustawionej 146mm (222-2x3-70) koło opiera się o podsiodłówkę ;)

Mam nadzieje że zrozumiałeś co napisałem ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
koperr
Posty: 50
Rejestracja: 08.06.2014 16:47:20
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: koperr »

Wielkie dzięki Puncu, sposób prosty, jednak nie wpadłem na niego :D koło mija się na milimetry z przelotką do kabla od przedniej przerzutki, do rury jeszcze kawałek zostaje więc mam już pewność, że offsety spasują i nic się nie stanie :D
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

tulejki proshoxa przy standardowej tulejce 12,7mm na zewnątrz i 8mm wewnątrz (największy standard ze standardów) przesuwają oczko montażowe o 1,75mm na oczko, więc 2 tulejki dadzą Ci 3,5mm, więc nie tyle co damper 216 ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Cytując Proshoxa:
Tulejki montażowe typu OFFSET oferują możliwość regulacji:
-kąta główki do ok. 1.5 stopnia
-wysokość suportu do ok. 13 mm
- długość montażową amortyzatora do 6 mm
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Puncu pisze:Cytując Proshoxa:
Tulejki montażowe typu OFFSET oferują możliwość regulacji:
-kąta główki do ok. 1.5 stopnia
-wysokość suportu do ok. 13 mm
- długość montażową amortyzatora do 6 mm
No właśnie... DO 6mm ;)
6mm offsetu uzyskać, jak masz damper z oczkiem na 15mm (CCDB). Fragment mojej rozmowy z Proshoxem:

"Witam
wszystko zależy od średnicy śruby montażowej jaką posiada Pan w ramie,odsunięcie mimośrodu przy tulejkach 12.7 dla śruby 8 mm wynosi 1.75 mm, dla śruby 6 mm - 2.75 mm

pozdrawiam Marcin."

Poza tym weź kartkę ołówek i narysuj, spróbuj na ściance o grubości 2.35mm zrobić przesunięcie o 3mm ;) przy oczu 12.7mm i otworze 8mm przesunięcie o 1.75mm pozostawia grubość scianki tulejki w najtańszym miejscu 0.6mm ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Nie mam ołówka w domu :shock: Ale muszę Ci przyznać racje :| W moich obliczeniach nie podzieliłem 4,7mm na pół. Wstyd :oops:
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
koperr
Posty: 50
Rejestracja: 08.06.2014 16:47:20
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: koperr »

Nowe partsy na nowy rok, nowe foto - zapraszam do dyskusji! :D
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [koperr] Banshee Scythe + Marzocchi 888 RC3 Evo

Post autor: Puncu »

Wygląda zacnie! :D
Zmieniłbym bym jedynie zacisk cztycy i gripstopy na inny kolor bo ten nie pasuje ;)

Jakiej wagi się spodziewasz?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
koperr
Posty: 50
Rejestracja: 08.06.2014 16:47:20
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: koperr »

Spodziewam się, że stuknie mu koło 19 kg.. wcześniej była leciutka korba do AM/Enduro i powietrzny Totem ważący 2.5 kg. Nie ważyłem starych kół, ale nowe bez tarcz, kasety i opon ważą 2.59.. Nie wiem czy to dużo czy mało jak na koła.. :D no i 888 też swoje waży ;) jak nie przekroczy 19 kg będzie super :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość