[Puncu] Specialized Big Hit + Marzocchi 66 RC

Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[Puncu] Specialized Big Hit + Marzocchi 66 RC

Post autor: Puncu »

Przedstawiam Wam rower, który złożyłem dla mojej dziewczyny po części z tego co miałem i z tego co chciała :) Oto wstępny efekt. Mile widziane komentarze, bądźcie łaskawi dla jej roweru :wink:

Rama: Dartmoor Hornet 14' (2011r) :arrow: Specialized Big Hit 2004r. rozmiar S.
Widelec: Marzocchi 888RC, 150/170mm (2005r.)
Damper: Manitou Swinger 4-Way, 230mm :arrow: Fox DHX 5.0, 216mm
Sprężyna: Manitou 350x2,75 :arrow: Manitou 300x2,50

Kierownica: Race OS Riser (680mm) :arrow: Race Face Chester (740mm)
Mostek: Bop Drop In :arrow: Marzocchi :arrow: Kalloy BX-844 :arrow: Octane One Chemical Pro
Gripy: Pro Grip :arrow: Sars :arrow: Azonic Razor
Barendy: Brak :arrow: Sars :arrow: Castorama
Stery: VP A41AC :arrow: Accent Airplane

Siodło: San Marco Bioactive Provip
Sztyca: Race Face Ride :arrow: Giant :arrow: Race Face Ride
Zacisk: Accent :arrow: No Name :arrow: Dartmoor Ring

Korby: Truvativ Hussefelt :arrow: Shimano SLX M660 :arrow: Shimano SLX M670
Support: Truvativ Howitzer Team :arrow: Shimano-SM BB51 :arrow: Race Face X-Type DH
Zębatka: No name, 34T :arrow: Shimano Zee 34T
Łańcuch: Shimano CN-HG50 :arrow: Sram PG951
Pedały: Bop X-Box

Napinacz: e13 LS HT :arrow: e13 SRS
Rockring: Blackspire DS-1 :arrow: Trybo
Przerzutka: Shimano Alivio m410 :arrow: Sram X7
Manetka: Shimano Alivio m430 :arrow: Sram X7
Kaseta: Shimano HG51, 8rz, 28-11z

Koło przód:
Obręcz: Rodi Downhill Disc, 26'/36h :arrow: Dartmoor Raider 26'/36h :arrow: Dartmoor Raider 24'/36h
Szprychy: Sapim
Piasta: Dartmoor Dee - Force, 20mm :arrow: Novatec NT-DH41SB
Opona: Maxxis Minion DHF 26x2.50 60a :arrow: Schwalbe Nobby Nic 26x2.25 :arrow: Maxxis High Roller 24x2.50 42a i 70a
Dętka: Kenda :arrow: Schwalbe Standard
Hamulec: Avid Juicy 5 :arrow: Hope M4 :arrow: Shimano M615
Tarcza: Accent Freezer 203mm :arrow: Hope Saw Ø203mm :arrow: Avid HS-1 203mm

Koło tył:
Obręcz: Rodi Downhill Disc, 26'/36h :arrow: Dartmoor Raider 26'/36h :arrow: Dartmoor Raider 24'/36h
Szprychy: Sapim
Piasta: Novatec D042SB
Opona: Maxxis Minion DHF 26x2.50 70a :arrow: Schwalbe Nobby Nic 26x2.25 :arrow: Maxxis High Roller 24x2.50 42a i 70a
Dętka: Maxxis DH :arrow: Schwalbe Standard
Hamulec: Avid Juicy 5 :arrow: Hope M4 :arrow: Shimano M615
Tarcza: Avid G2SC 180mm :arrow: Hope Saw Ø203mm :arrow: Avid HS-1 180mm

Geometria:
Suport: 340mm :arrow: ?
Baza kół: 1105mm :arrow: ?
Kąt główki: 64,1° :arrow: ?

Modyfikacje:
Wymieniona sprężynka w piaście
Przednia osłona Race Face Mud Guard

66 RC2 Custom:
-Golenie górne i dolne z modelu RC 2005r.
Tłumik kompresji i powrotu z modelu RC2x 2007r.
Tłumik kompresji końca skoku z modelu RC 2005r.
Pojedyncza stalowa sprężyna w prawej goleni.



Waga: 16,7kg :arrow: 15,7kg :arrow: 15,4kg :arrow: 17,5kg

13161063_1821935681359136_856466319_o.jpg
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

te same drzwi garażowe, ładne ;)
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

Ładna, stonowana kolorystyka, spoko sztywniaczek, ale widziałbym coś mniejszego z przodu jednak. :)
koperr
Posty: 50
Rejestracja: 08.06.2014 16:47:20
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: koperr »

Lyrik na powietrzu do przodu i maszynka zyskałaby sporo na wadze, wyglądzie i funkcjonalności.. Ale to tylko moje zdanie :)
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Ta rama jest śliczna, ale z 2półką wygląda strasznie.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Dwu-półka jest tam tylko z jednego powodu. Ósemek i części do nich mamy dużo (razem z kumplem), więc po prostu amor był za darmo. Fakt że z jakimiś 66/domain/totem wyglądałby lepiej, ale jest to już przystosowane do przyszłego fulla ;) Jakby się trafiły 66rc w fajnej cenie to zamontujemy :)

Plan był jeden. Moja chciała rower, więc złożyłem go wraz z kumplem z tego co mieliśmy. Teraz rower jest jej i ona będzie podejmowała decyzje.
W następnej kolejności do zmiany idą hamulce :)

btw. dzięki za konstruktywne komentarze ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Paweu
Posty: 148
Rejestracja: 29.01.2014 21:03:49
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Paweu »

Ogólnie Hornet wygląda świetnie, ale ta dwupółka zupelnie mi do niego nie pasuje. Szybko zamieniłbym ósemki na jakiegoś Totema albo 66 i wykończył go na allblack ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Mały UP :)
Nowe zdjęcia w pierwszym poście.

Wpadł nowy mostek, wyższy i dłuższy, zdecydowanie poprawił prowadzenie.
Hamulce Hope M4, jest do poprawki kilka rzeczy by były w stanie perfekcyjnym :)
Muszel sprzedał mi jego starą manetkę Sram X7 więc nic tylko szukać jakiejś przerzucajki na krótkim wózku :D
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Mała aktualizacja :)
Są nowe zdjęcia.
Hamulce już przeserwisowane, jest żyleta. Wpadły moje stare tarcze Hope z Big Hita. Do zmiany czeka w kolejce napinacz Dartmoor Rush od Muszela ;) oraz poszukamy jakiejś przerzutki X7 lub X9 z fajnym naciągiem wózka bo obecna jest już emerytem.

Zarys maszyny na sezon 2015 już jest. Następny projekt to Transition Dirtbag, dlatego 888 zostaje.

Uśmiech na twarzy Rudej - bezcenny :D
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

jestem dawcą do kolejnego roweru na forum :P

rowek bardzo przyjemny, mi osobiście tylko mostek nie podchodzi, ale jak kobieta taki chce... no co zrobisz, nic nie zrobisz ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Mostek jest to ogólnie taka ciekawostka. Udało się wrzucić półkę między przerwę w mostku przez co półka jest wyżej i zwiększa sztywność, a kierownica dzięki temu jest nieco niżej. Mostek miał być odrobinę dłuższy i wyższy od zintegrowanego Marzocchi ponieważ w oryginalnym zamyśle kierownica opierała się o regulacje ósemek. Rozwiązanie może nie najpiękniejsze ale najbardziej spełnia swoją funkcję ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Puncu pisze:Udało się wrzucić półkę między przerwę w mostku
faktycznie, dopatrzyłem się :D
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Zaczęło się! Trzeba zredukować wagę, Ruda się domaga.
Na wstępie korby, może jakieś SLXy lub coś w ten deseń, następnie napęd na Zee + zębatką NW. Obręcze coś pokroju Dartmoor Raider, chyba że macie inne propozycje?
Wymagania są niewielkie, mają być czarne rozmiaru 26 na 36 otworów, lekkie.

Hamulce zostają bo jest mega zadowolona, 888 niestety też, ona się uparła a ja dałbym tam jakieś 55, 66 lub Z1. Obie dętki zmienię na Schwalbe standard, niewielka masa za niewielkie pieniądze :)

Czekam na sugestię z Waszej strony ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

a więc tak...

obręcze sporo dadzą, Rodi ważą 750g sztuka. Najtaniej i najlżej będzie właśnie Raider, który waży 550g, co daje 400g na obu obręczach.

Korby tanie i lekkie - właśnie SLX (~590g + ~90-100g suport), ewentualnie zwykłe Deorki nie są wiele cięższe (650g). Zee już jest w cholere ciężkie bo waży 750g - wagi samych ramion.
Hussefelt (ramiona plus suport) ważą ok 1050g, więc w przypadku SLXa jest to 350g mniej. Rockring kolejne 100g mniej (jeżeli masz oryginalny plastik).

Niewielka masa za niewielkie pieniądze to opony. Ściągaj klocki ważące 1300g i załóż coś w rozmiarze mniejszym, np. Schwalbe Racing Ralph 2.25 lub Nobby Nic (bardziej agresywny). Nobby Nic w rozmiarze 2.25 ma spory balon (większy niż Maxxis, coś pomiędzy 2.3 a 2.5) i w drucie (65zł) waży 650g. Masz grubo ponad 1kg na oponach. No i RR i NN mają znaaacznie mniejsze opory toczenia, co na pewno spodoba się "Rudej" ;)
Tak wygląda z widoku jeźdźca NN 2.25 http://www.pinkbike.com/photo/10774080/
http://www.pinkbike.com/photo/10684691/
Śmiem twierdzić, że byłaby to pierwsza rzecz jaką bym wymienił ;) i w sumie najtańsza prócz dętek.

Amor to już grubsza kasa, także sam decyduj, tyle ode mnie ;) można zrzucać praktycznie na WSZYSTKIM ale to kwestia $$

na tym co wymieniłem masz na oko jakieś 2,1-2,2kg mniej plus jeszcze dętki lżejsze ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Puncu] Dartmoor Hornet + 888RC

Post autor: Puncu »

Mały up.

Dawno tu nie zaglądałem a zmian jest kilka ;)

Na pierwszy ogień poszły oponki. Zmieniliśmy je na Schwalbe Nobby Nic 2,35, następnie otrzymała ode mnie moją przerzutke Sram x7 i Muszela manetke, też x7.
Nieco później zapletliśmy kółka na obręczach Dartmoor Raider i nadmuchaliśmy powietrza do dętek Schwalbe Standard.
To z grubsza tyle.

Obecnie jadą do nas 66 w celu redukcji wagi, a że zna tą budowe ze swoich ósemek to wybór padł na RC.
W następnej kolejności zmienimy korby na SLXy i napinacz ;)

Tapnięte z mojej Nokii 3310
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ooo... ciekawe zmiany ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Up!

Zmiana 888 na 66 :)
Teraz trzeba szukać mostka i zbierać na korby :D

Zdjęcia w pierwszym poście.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Nowe zdjęcie ;)

Teraz jeszcze korby :D
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Zmiana ramki :D
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 1 gość