Prototyp Widelca Öhlinsa

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Tej powłoki z takim odcieniem nie uzyskasz na alu ;)

Dla porównania masz stalowe z FGR-a dziwnie podobny odcień co ;)
Obrazek
Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Bardzo możliwe że powłoka jest bardzo podobna lecz czy wypuszczanie na rynek 5 kilogramowego kloca ma racje byt.Nikt by go nie chciał.
Wcześniej nukianuki.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Czemu ten wideł mialby wazyc 5kg na stalowych lagach?
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Bo będzie jak z DVO że niby taki ciężki kloc więc do d.
Przy chwilowej modzie na karbon,koła 27,5 i lajtowanie to widelec o wadze 3 kg + z naciskiem na + i mocnej cenie może stać się bardzo niszowym produktem.
Wcześniej nukianuki.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Ja sie pytam czemu na stalowych lagach mialby byc ciezszy niz na lagach z alu? Panimajesz?
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Nie jestem specem od metali lecz stal sama w sobie jest zdecydowanie cięższa i mniej sztywna od aluminium.
Jeśli było by inaczej to budowano by samoloty z ocynk blachy bo by taniej było.
Wcześniej nukianuki.
Pisiont Tszy Grosze
Posty: 61
Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
Kontakt:

Post autor: Pisiont Tszy Grosze »

Dolne golenie mogą być aluminiowe, dlaczego nie?
Wystarczy powłoka galwaniczna jak w Marzocchi np. niklowa.
I wtedy to nie problem uzyskać taki kolor powłoki kiedy użyjesz jakiegoś tlenku tytanu.

Poza tym dobry stop stali wcale nie musi być gorszy ( jeżeli użyjemy ich tyle samo wagowo w porównaniu do Al oczywiście), wszystko kwestia ceny.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

jakiegoś tlenku tytanu...
nie wszystko da się nałożyć na wszystko, różne powłoki mają różną adhezję na różnych materiałach, to 1. 2 powłoki na golenie muszą charakteryzować się odpowiednimi cechami nie kolorem, a główną tą cechą jest niski współczynnik tarcia we współpracy z teflonem na ślizgach. Tlenek tytanu jest po prostu twardy. 3 znając to, co da się zrobić z aluminium, też strzelał bym że to stal
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

A mocowanie osi jest z żeliwa grzejnikowego,odlewał pan Zenek w piwnicy :-)
Wcześniej nukianuki.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Re:

Post autor: ArthurGreen »

Znajdor Nieziemski pisze:Nie wydaje mi się aby Öhlins chciał by nas uszczęśliwić 5 kilowym klocem.
W tym zielonym demo to dolne lagi faktycznie wyglądają na stalowe lecz w tym nowszym to raczej nie.
Skąd wiesz co może chcieć Ohlins ?? Przecież od 2 lat uszczęśliwia nas prototypami które udostępnia tylko specowi. Kiedyś mi OffRoad opowiadał mi o polityce Ohlinsa, więc raczej jeszcze minie trochę czasu nim zobaczymy seryjny wideł, lub nawet nie zobaczymy jeśli Ohlins nie zrobi idealnego widelca.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Znajdor

Aż zrobiłem Ci zdjęcia dolnej i górnej lagi motocyklowej na wadze.

Zestaw pochodzi z yamahy R6 2009, górna ma zainstalowane uszczelniacze, ślizgi i zabezpieczenia. Przystosowane są do motocykla o wadze ~200kg + kierowca ~80kg i hamowania z 260km/h do 80km/h w jak najkrótszym czasie więc przeciążenia srogie.

Weź pod uwagę co się stanie jeśli te same rury (41mm) odchudzimy dopasowując do przeciążeń rowerowych? Tak jak kolega Troyo wcześniej napisał nic nie stoi na przeszkodzie aby stalowe golenie były lekkie jak aluminiowe. ;)

Dolna stalowa OD 41mm:
Obrazek
Górna alu ID 41mm:
Obrazek

Wedle mojej wiedzy projektując coś testuje się różne materiały różnej grubości, średnicy itp. Kto powiedział, że ma ważyć tonę. ;) Co jak co ale Szwedzi wiedzą jakie są trendy na rynku.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
wrapped79
Posty: 69
Rejestracja: 26.07.2012 15:37:50
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re:

Post autor: wrapped79 »

Znajdor Nieziemski pisze:Bo będzie jak z DVO że niby taki ciężki kloc więc do d.
Przy chwilowej modzie na karbon,koła 27,5 i lajtowanie to widelec o wadze 3 kg + z naciskiem na + i mocnej cenie może stać się bardzo niszowym produktem.
Rozwiń proszę bo nie bardzo rozumiem dlaczego DVO jest do d&^* ???
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Też tego nie rozumiem, pomijając, że mi nie leżą z powodu ceny te amory to ogólnie ludzie sikają na ich widok, fakt, że są ciężkie i sety na antidote wychodzą srogie w wadze, ale nadal to nic nie zmienia.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość