Grimeca system 8 na tył warto ? Saint przód ...
Grimeca system 8 na tył warto ? Saint przód ...
Witam , zaczynam zabawe w fr/dh , na pierwszy ogień w moim rockriderze 500s idą heble , chce skompletować dobry sprzęt a na końcu kupić lepszą rame i sprzet po prostu przełożyć . Chce czegoś z wyższej półki ale nie najwyższej na przód + coś porządnego na tył. Na przód pokusze się o saint'y(chyba ze macie lepszy pomysł) nie wiem jednak jaka wielkość tarczy dobrać waga 85 kg + rower , a tył o ile się orientuje nie zbiera takich batów jak przód podczas zjazdu wiec teoretycznie helbe nie musza byc na takim poziomie jak przod , chyba ze sie myle . W pierwszym przypadku jednak czy grimeca 8 to było by dobre rozwiazanie ? Dwa tłoczki do mnie przemawiaja czytalem opinie , i nie sa zbyt kolorowe chcialbym jednak aby wypowiedzial sie ktos kto ma te heble .Pozdrawiam
Re: Grimeca system 8 na tył warto ? Saint przód ...
Miałem Grimece sys 8 przez chwile i polecam je omijać. Mimo że mają otwarty system, 4 tłoczki, dwa duże klocki, to siła hamowania jest biedna. Probowałem na różnych klockach i nie pomagało. Na samym końcu rozpadła się klamka a części zamiennych nie ma.
Konstrukcja tych hamulców to jakieś 10-15 lat do tyłu.
Jeżeli podobają Ci się, albo z jakiegoś względu chcesz takie hamulce to szukaj Hope.
Wg mnie jak kupisz coś nowszego od np. Shimano, będziesz bardziej zadowolony.
Idąc dalej w temat. Z przodu najczęściej montuje się tarcze 203mm a z tyłu 180mm.
Konstrukcja tych hamulców to jakieś 10-15 lat do tyłu.
Jeżeli podobają Ci się, albo z jakiegoś względu chcesz takie hamulce to szukaj Hope.
Wg mnie jak kupisz coś nowszego od np. Shimano, będziesz bardziej zadowolony.
Idąc dalej w temat. Z przodu najczęściej montuje się tarcze 203mm a z tyłu 180mm.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Okej dzięki za odpowiedź , a co polecicie do zamontowania na tył ? i jeszcze jedno pytanie czym różnia sie sainty od zee ? oraz co powiecie o avidach bo jakos nie bardzo mnie do siebie przekonuja ale widze ze sporo jest na aukcjach na allegro ? Ostatnie pytanie tektro auriga comp , widziałem je w decathlonie , były w mojej ramie ale rower kosztował 4 tyś , warte czegos ?
Najpierw podaj budżet.
Co prawda podałem Ci w Twoim pierwszym temacie - poszukuj Shimano SLX BR-M675, SLX BR-m666, SLX BR-M665. W tej kolejności.
Avidy są kwestią gustu - niektórym pasują, niektórym nie. Są dobre, ale trzeba je polubić. Jak wszystkie hamulce
Były nieudane modele, najlepiej brać te w których klamka jest osadzona na łożysku a nie na tulejce która miała tendencję łapać luzy.
Tektro Auriga comp to hamulce które mają być bezawaryjne, i to jedyna ich zaleta. Na dodatek wątpliwa, bo nie są takie bezawaryjne jakby chcieli.
I pamiętaj, że wkładając do XCR/XCT mocnego hamulca to zabójstwo dla amortyzatora. Ślizgi masz prawie natychmiastowo martwe.
Do ramy nie koniecznie może udać się zmieścić większą tarczę, pamiętam że w bliźniaczej konstrukcji 6.3 miałem dosłownie 3mm luzu pomiędzy tarczą 180mm a wahaczem.
A na temat saint vs. zee - polecam użyć opcji szukaj.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=85997
Co prawda podałem Ci w Twoim pierwszym temacie - poszukuj Shimano SLX BR-M675, SLX BR-m666, SLX BR-M665. W tej kolejności.
Avidy są kwestią gustu - niektórym pasują, niektórym nie. Są dobre, ale trzeba je polubić. Jak wszystkie hamulce

Były nieudane modele, najlepiej brać te w których klamka jest osadzona na łożysku a nie na tulejce która miała tendencję łapać luzy.
Tektro Auriga comp to hamulce które mają być bezawaryjne, i to jedyna ich zaleta. Na dodatek wątpliwa, bo nie są takie bezawaryjne jakby chcieli.
I pamiętaj, że wkładając do XCR/XCT mocnego hamulca to zabójstwo dla amortyzatora. Ślizgi masz prawie natychmiastowo martwe.
Do ramy nie koniecznie może udać się zmieścić większą tarczę, pamiętam że w bliźniaczej konstrukcji 6.3 miałem dosłownie 3mm luzu pomiędzy tarczą 180mm a wahaczem.
A na temat saint vs. zee - polecam użyć opcji szukaj.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=85997
Myślę że nie są Ci potrzebne jeśli masz zamiar jeździć po Warszawie
Albo ewentualnie Zee na przód, a jakieś dwa tłoczki na tył - ale to już moim zdaniem przerost formy nad treścią. Dobre dwa tłoczki też dają radę.
Chyba że masz zamiar wybierać się gdzieś na jakieś trasy DH z prawdziwego zdarzenia (czyli w góry...), wtedy jest sens.

Chyba że masz zamiar wybierać się gdzieś na jakieś trasy DH z prawdziwego zdarzenia (czyli w góry...), wtedy jest sens.
To dalej polecam Ci w tym budżecie Zee na przód i jakieś SLX na tył. Jeszcze na tym rowerze lepiej nie zakładaj większych tarcz bo szkoda roweru - zawsze się przyda jako rower po bułki - a większe tarcze mogą wyrządzić niezłe szkody - np. urwać mocowanie hamulca w XCR/XCT czy co tam masz. Wiem, bo mi się to zdarzyło 

W gwoli scislosci , dokonałem juz wyboru , mianowicie musza byc to dwa tłoczki shimano na przód , z racji tego ze chce mocy ale narazie bede smigal tylko na 160 mm hayesah . Wybór padł na shimano zee przód + tył ponieważ z tego co sobie liczylem xt albo slx wychodza niecałe 100zł taniej przy zestawie zee przod tyl xt a jak sie postara mozna zbić cene nawet do róznicy 50 zł . Ew mam na oku Sainta na przód ale jeszcze pomyślimy . Dzięki za pomoc 

Re:
Zee i Saint ma przecież 4 tłoczkistacek pisze:[...]musza byc to dwa tłoczki shimano na przód [...] Wybór padł na shimano zee przód [...]

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość