Regulacje 888 rcv
Regulacje 888 rcv
Witam, nigdzie nie moge znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie a właściwie jakie regulacje posiada wersja rcv, czytałem gdzieś, że regulacja powietrza itd. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działa ta regulacja powietrzna, chodzi mi o dokładny opis, czym pompować, do jakiego ciśnienia itd. Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
Po pierwsze wujek google na prawdę nie goni z pasem
http://www.marzocchi.com/template/listM ... K&idC=1695
Nawet po polsku jest instrukcja....
Po drugie pompujesz pompką do amortyzatorów (nie sądzę żeby samochodowa była odpowiednim narzędziem do tego)
Co do ciśnienia to dostosowujesz pod siebie w ramach ograniczeń producenta.
Istotny jest też dobór sprężyny.
http://www.marzocchi.com/template/listM ... K&idC=1695
Nawet po polsku jest instrukcja....
Po drugie pompujesz pompką do amortyzatorów (nie sądzę żeby samochodowa była odpowiednim narzędziem do tego)
Co do ciśnienia to dostosowujesz pod siebie w ramach ograniczeń producenta.
Istotny jest też dobór sprężyny.
http://www.pinkbike.com/u/gajosae/
ale głupoty gadacie, pompką do amorów...mam pompkę do amorów, mam 888 rcv i można go napompować pompką zwykłą do roweru z wentylem samochodowym i tyle. Pompką do amorów nic mi nie wchodzi powietrza za to taką do dętek owszem. 2-3 machnięcia i starczy. A jak nie napompujesz powietrza to będzie baardzo miękki.
Kupiłem tego amora 2 tyg temu, pierwszy właściciel podobno kupił go jako nowy i nie zmieniał sprężyny w nim, jednak ja ważąc 64 kg nie wbiłem go więcej niż 120mm. Jak myślicie czy standardowa sprężyna jest dla mnie za twarda czy może za gęsty olej? Właśnie byłem w garażu wypuścić resztki powietrza, były to sekundowe psiknięcia, a to nie pomogło.
Re: Regulacje 888 rcv
Pany poradźcie co robić? Otóż dzisiaj w swoim 888 RCV z 2008 wziąłem się za wymianę oleju, zalałem Castrola Fork Oil 5W, z tego co wyczytałem w jakieś instrukcji to w każdej ladze powinno być 310ml oleju i tyle też wlałem. Starego oleju było jakieś 250-270ml w ladze, tyle po prostu udało się zlać, na pewno było troszkę więcej bo coś tam zawsze się ulało przy rozbieraniu.
Po złożeniu wszystkiego do kupy, zastanawiałem się ile napompować powietrza, nabiłem na początek jakieś 15-20PSI.
Wrzuciłem amorek w rowerek a on na tym ustawieniu ani drgnie, po spuszczeniu całkowicie powietrza jakoś tam chodzi ale i tak mam wrażenie że jest bardzo twardo
Co teraz robić, zlać troszkę oleju, jeżeli tak to ile proponujecie?
Ile powinno być powietrza w takim amorku, w jakim przedziale musi być ciśnienie, czy przy jeździe na nie napompowanym coś się może stać?
Pierwszy raz rozbierałem takiego amorka, czy coś mogłem spaprać?
Tak wyglądał po rozłożeniu, może fotki pomogą w diagnozie:



Po złożeniu wszystkiego do kupy, zastanawiałem się ile napompować powietrza, nabiłem na początek jakieś 15-20PSI.
Wrzuciłem amorek w rowerek a on na tym ustawieniu ani drgnie, po spuszczeniu całkowicie powietrza jakoś tam chodzi ale i tak mam wrażenie że jest bardzo twardo

Co teraz robić, zlać troszkę oleju, jeżeli tak to ile proponujecie?
Ile powinno być powietrza w takim amorku, w jakim przedziale musi być ciśnienie, czy przy jeździe na nie napompowanym coś się może stać?
Pierwszy raz rozbierałem takiego amorka, czy coś mogłem spaprać?
Tak wyglądał po rozłożeniu, może fotki pomogą w diagnozie:



-
- Posty: 77
- Rejestracja: 22.10.2014 17:54:10
- Kontakt:
oleju na pewno jest odpowiednia ilość. nie ma sensu odlewać, bo możesz stracić tlumienie w początkowej fazie ugięcia. jedyne co mi przychodzi do glowy,to to że przy składaniu prawdopodobnie skręciłeś regulacje kompresji... do poprawnej pracy powietrze nie jest w ogóle potrzebne.to jedynie asysta twardości,możesz pompować,albo nie. należy też smarować ślizgi i pod uszczelkami. jesli tego nie zrobileś?,to przed jazdami odwróć amora/rower do góry kołami na kilkanaście minut.jest szansa że olej je nasmaruje.
oczywiście po postawieniu na kola przez chwile w ogóle nie bedzie tlumienia,do puki olej nie ścieknie z powrotem na dół.
oczywiście po postawieniu na kola przez chwile w ogóle nie bedzie tlumienia,do puki olej nie ścieknie z powrotem na dół.
Re:
Możesz jaśniej, bo nie bardzo rozumiem co masz na myśli?SIEKIERKI WAWA pisze:...jedyne co mi przychodzi do glowy,to to że przy składaniu prawdopodobnie skręciłeś regulacje kompresji...
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 22.10.2014 17:54:10
- Kontakt:
wcześniej działał prawidlowo? czy to nowy zakup?
po pierwsze,jeśli masz tam czarną sprężynę-to jest to najtwardsza dostępna sprężyna dla 888.
więc raczej nie powinno dziwić ze jest twardo.to na jakieś 100/110 kg.
po drugie- regulacje dolne się kręcą? widzę że nie masz regulatorow.( nasadek na wystające z dołu trzpienie)
po pierwsze,jeśli masz tam czarną sprężynę-to jest to najtwardsza dostępna sprężyna dla 888.
więc raczej nie powinno dziwić ze jest twardo.to na jakieś 100/110 kg.
po drugie- regulacje dolne się kręcą? widzę że nie masz regulatorow.( nasadek na wystające z dołu trzpienie)
Owszem jest to nowy zakup, regulacje działają raczej poprawnie, zarówno dobicie jak i odbicie, tutaj raczej nie ma problemu, po prostu miałem wrażenie, że przed wymianą amorek działał lżej, ale może to tylko złudzenie. Wychodzi na to, że mam twardą sprężynę i przyjdzie mi narazie z tym zyć
Jakby ktoś miał na handel miększą to byłbym zainteresowany.

Czy ta sprężyna będzie bardziej miękka i czy będzie pasować do mojego amorka (fotki powyżej), obecnie mam czarną sprężynę jak widać na zdjęciu.
http://sklep.gregorio.pl/pl/p/MARZOCCHI ... 8-09/10486
Orientuję się ktoś pod jaką wagę dedykowana jest ta sprężyna?
http://sklep.gregorio.pl/pl/p/MARZOCCHI ... 8-09/10486
Orientuję się ktoś pod jaką wagę dedykowana jest ta sprężyna?
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 22.10.2014 17:54:10
- Kontakt:
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 22.10.2014 17:54:10
- Kontakt:
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 22.10.2014 17:54:10
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości