Montaż przerzutek na tej ramie?

Adam87
Posty: 15
Rejestracja: 02.01.2015 19:30:34
Kontakt:

Montaż przerzutek na tej ramie?

Post autor: Adam87 »

Witam,

Mam taki rower jak w załączniku,
Bez nazwy-1.jpg
Niezbyt dokładnie znam się na częściach i nie wiem dokladnie jakie one są, taki kupiłem i takim jeżdzę.

Ramka: Jakaś NS
Piasta tył, też jakaś NS z wolnobiegiem 14T
Sprocket: Dartmoor'owski 28T
koła 26"
i to chyba najważniejsze odnośnie mojego pytania.

Chciałbym, a raczej myśle o montażu biegów na tył, może być 7-8 biegów,
Pytanie czy wgl jest taka możliwość na tej ramce?
Czy pasowałaby mi jakakolwiek piasta z biegami, czy w dalszym ciągu koło leżałoby w osi ramy?
Nie widzę w niej opcji montażu napinacza, są moze jakieś adaptery do takich dirtowych ram?
No i tez myslałbym o napinaczu z przodu, czy sa jakieś adaptery umożliwiające instalacje napinacza?

No i temat jeszcze zębatki z przodu, zakładam, że musiałbym wymienić korbe i zebatke, ile ząbków musiałaby ona mieć tak aby współgrała z przerzutkami z tyłu?

Rozchodzi o to, ze chciałbym w dalszym ciągu móc polatać sobie na rowerku, ale tez chciałbym aby mogł mi służyć do freeride'u. Bo wiadomo, na takim przełożeniu 28:14, to szybko i daleko ciezko pojezdzic.

No i zapytam czy ktoś z Was robil juz taki eksperyment?
Co o tym myslicie? Jest sens takiej inwestycji? Mam w domu jeszcze bmxa, mam tego oto dirta, ale zalezy mi tez wlasnie aby zrobić z tego rowerku własnie taki troche DH, FR?

Pozdro! ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

A więc tak...

co do przerzutki tylnej, to NS robił kiedyś takie specjalne haki do mocowania pod śrubę osi
Obrazek
http://e-bmx.pl/opis/1774997/haki-ramy- ... affic.html

Wtedy można przykręcić przerzutkę. Powinieneś mieć dziurki z gwintami w ramie. Jak nie masz, to producent nie przewidział do ramy możliwość zamontowania przerzutki. Możesz ewentualnie ryzykować i wiercić sam, lub mieć nadzieję że wszystko będzie się trzymać na ścisk śruby (w sumie powinno, bo hak się poziomuje sam).

Piastę musiałbyś wymienić na jakąś ze zwykłym bębenkiem, ale skręcane na śruby, np. taką:
Obrazek

Co do napinacza, to jak nie masz mocowania iscg, to możesz kupić taki adapter:
Obrazek
(zależnie jaki kupisz napinacz, jak pod iscg 03 zwany old to taki adapter, jak napinacz pod iscg 05 to taki adapter). Są też napinacze ściskane do ramy po prostu suportem, ale ich wybór jest znacznie mniejszy.

Korby mogę polecić np. Shimano Deore ze zintegrowaną osią, Race Face, lub Truvativ. Ważne, byś nie kupił pod mugę 83, całą resztę się dopasuje. Wielkość zębatki przedniej musisz dostosować pod siebie, ale 36 jest najbardziej optymalne moim zdaniem.

Chociaż moim zdaniem lepiej byłoby ogólnie sprzedać ten rowerek i kupić od razu coś bardziej w kierunku dh/fr, bo tu po prostu dużo kombinowania będzie.
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Sert93 »

MUSZEL pisze:Chociaż moim zdaniem lepiej byłoby ogólnie sprzedać ten rowerek i kupić od razu coś bardziej w kierunku dh/fr, bo tu po prostu dużo kombinowania będzie.

Święte słowa, odpuść sobie przerabianie streetówki na rower do fr/dh... bez sens montować tu przerzutkę i napinacz, tylko się w koszty władujesz.
Canderous
Posty: 77
Rejestracja: 14.10.2006 21:04:44
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: Canderous »

Muszel - nie musi być dziurek z gwintami. Koło trzeba ustawić na max głębokości haka, sam sobie takimi adapterami z Bitcha zmodyfikowałem DC Pussy i daje to radę. Piastę mam skręcaną na bolt-on`y. Ale jak już wyżej koledzy powiedzieli nie warto ten sprzęt przerabiać.
Z tego setu upu zostawił bym chyba tylko przednie koło o ile ma mocowanie na tarcze (bez opony) i platformy
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

W ogóle dziwny ten set kół, niby streetówka, a na MTX 39...

Tak jak kolega mówi wyżej, zostaw przednie koło o ile piasta ma mocowanie na tarcze, mostek, platformy, kierownice i tylny hebel (bo to chyba BB5? Jeżeli tak to na początek wystarczy.). Reszte sprzedaj jak chcesz rower do fr, bo na tym się będziesz męczyć.
Adam87
Posty: 15
Rejestracja: 02.01.2015 19:30:34
Kontakt:

Post autor: Adam87 »

W takim razie po Waszych poradach i wlasnych przemysleniach decyduję się na sprzedaż dirta i kupno czegos dh/fr.

Znalazłem ciekawa oferte, chcę zapytać Was tylko czy warto kupić taki rowerek.
Piszą, że do dh i ciężkich tras freerideowych, w porównaniu do innych ofert całkiem tani.

http://rowerowy.com/sklep/rowery/dh-fr/ ... grey-angel

Mysle tez o uzywkach, bo moze to zbyt drogi interej jak na pierwsza taka maszyne.

Tu jest ciekawa propozycja, co myslicie o tym rowerku?

http://allegro.pl/dh-fr-888-sram-nukepr ... 20728.html

http://allegro.pl/kona-stinky-16-maxxis ... 25785.html

http://allegro.pl/okazja-kultowy-orygin ... 87951.html

Mam 175cm wzrostu, waga ok 65kg, jaki rozmiar roweru bylby najbardziej odpowiedni?

Jeszcze zapytam, bo pytan w głowie jest duzo przy podejmowaniu takich decyzji,
Miałbym gdzie pojeździć takim rowerkiem w woj. Warminsko-Mazurskim?
W Olsztynie, w Lesie miejskim mają ciekawą traskę, zawsze to coś, ale czy jest więcej ciekawych miejsc do pojezdzenia?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości