Serwis RS Pike 409 u-turn

Adas^^
Posty: 230
Rejestracja: 06.02.2011 15:10:56
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Adas^^ »

Zbyt duża ilość oleju w tłumiku może spowodować nawet wyrwanie pierścienia segera wraz z kawałkiem lagi...
pieniek
Posty: 23
Rejestracja: 15.10.2014 14:40:27
Kontakt:

Post autor: pieniek »

No mogło mi się wlać ze 130, jutro zleję i odmierzę 120.

Dzięki za pomoc! W końcu będzie można polatać bez obaw. Kolejny serwis na pewno pójdzie sprawniej! :d

Jeszcze tylko mnie zastanawia w jaki sposób więcej oleju w dolnej ladzwe tłumika ma zapobiec dobijaniu? Olej w dolnej ladze tlumika i tak dzięki grawitacji spływa na dno.
Pisiont Tszy Grosze
Posty: 61
Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
Kontakt:

Re: Serwis RS Pike 409 u-turn

Post autor: Pisiont Tszy Grosze »

W jaki sposób może tłumik eksplodować?
Z tego co wiem to zawsze tłumiki, czy amortyzatory działają na zasadzie przelewania otworu przez dysze, otwory, shimy.

Dlatego też wraz z ruchem tłoka do góry olej przelewa się pod niego.
Ktoś mi wytłumaczy w jaki sposób ma to powodować uszkodzenie?
(Pytam serio, bo sobie tego nie potrafię wyobrazić).

EDIT:
Więcej oleju w dolnej goleni zmniejsza dostępną ilość powietrza wewnątrz goleni. Uginając amortyzator zbliżamy dolne i górne golenie do siebie, czyli jednocześnie ściskamy powietrze tam uwięzione. Mniej powietrza objętościowo przy tym samym ugięciu bardziej się spręży co spowoduje podstawienie większego oporu na dalsze ugięcie.
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

@Pisiont - okej, wraz z ruchem tłoka do góry przesuwa się przez niego olej. Uwzględnić natomiast musisz, że do tłumika wraz ze skokiem wchodzi tłoczysko któro też ma swoją objętość, która musi być skompensowana. Po to w damperach masz IFP, a w widelcach z otwartą kąpielą masz podane ile dokładnie oleju musisz wlać.
Pisiont Tszy Grosze
Posty: 61
Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
Kontakt:

Re: Serwis RS Pike 409 u-turn

Post autor: Pisiont Tszy Grosze »

@Vinrael - no tak ale, żeby przekroczyć objętość całkowitą tłumika (wraz z tłoczyskiem) to musiałbyś tego oleju zalać prawie pod korek :D
A nawet już przed tym amortyzator zrobiłby się mega twardy (niestety wtedy bardzo dziwnie by pracował, bardzo progresywnie).
Zakładam, że zmiana 10-15% objętoście oleju od ilości nominalnej jeszcze jest rozsądna i każdy na chłopski rozum, nie wleje 2x więcej żeby tylko nie dobijał :D

Ale generalnie wolałbym już kombinować z ilością oleju w goleniach niż w tłumiku.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ale trzeba też uwzględnić powietrze, które jest zamknięte w środku w tłumiku.
Bolączką RSów jest padanie uszczelki na shafcie w tłumiku i przelanie się oleju w dolne lagi. Większa ilość oleju może przyspieszyć powstanie tego defektu. Niby to tylko jeden oring, ale jednak. Mi w Pike'u za to amor zaczął pluć na flootgate olejem jak przelałem. Dodatkowo w skrajnej sytuacji może się stać to co napisał Adas^^.

a, i nie utwardzi to amora.

Vinrael - spoko, brzmi znajomo, faktycznie, Wish jak kojarzę ;)

Generalnie z tego co pamiętam intrukcja RSa zawsze podaje ilość oleju +/- 3 lub 5ml. To jest zakres, którym można się bezpiecznie bawić.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Drogi autorze, trzymaj się manuala od rs'a, a będzie spoko. Regulowałeś kompresję, że Ci tak dobija- zakres jest szeroki.
pieniek
Posty: 23
Rejestracja: 15.10.2014 14:40:27
Kontakt:

Post autor: pieniek »

Po kilku wypadach stwierdzam ze amor chodzi jak zloto, 10ml wiecej w goleni z tlumikiem i nie dobija.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość