Zaczynam przygodę z DH na KTM APHEX

p.iwo
Posty: 171
Rejestracja: 25.07.2005 03:49:30
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: p.iwo »

W serwisie przy ul. Rzeszowskiej w Opolu znajdziesz fachowców, dla których serwis takiego amora to nie problem. Pytaj o Grzśka Górę, albo Darek z firmy Big Bike - namiary znajdziesz w internecie.
niemłody zapaleniec
Pisiont Tszy Grosze
Posty: 61
Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
Kontakt:

Re: Zaczynam przygodę z DH na KTM APHEX

Post autor: Pisiont Tszy Grosze »

Uszczelki mogą zmienić pracę zawieszenia w bardzo logiczny sposób. Obniżając siłę tarcia na goleniach. Inny materiał może być zastosowany.

Prosty przykład: damper, standardowo na shaftcie jest twardy oring (ten trzymający olej wewnątrz), po wymianie oringu na taki sam tylko z gumy o nazwie "Buna" praca oraz czułość poprawiają się nie do poznania.
Jeżeli przyjdzie czas na serwis mojego RC4 to zrobię to samo.
Niestety minusem tego jest obniżona żywotność uszczelki, co jest dosyć logiczne :)

W moim starym Manitou Swinger 6-way po takim zabiegu czułość poprawiła się o jakieś 100% (przy dużych uderzeniach nie ma różnicy), ale jakieś najmniejsze kamyczki etc.
Weteran
Posty: 36
Rejestracja: 13.01.2015 20:27:07
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re:

Post autor: Weteran »

p.iwo pisze:W serwisie przy ul. Rzeszowskiej w Opolu znajdziesz fachowców, dla których serwis takiego amora to nie problem. Pytaj o Grzśka Górę, albo Darek z firmy Big Bike - namiary znajdziesz w internecie.
Byłem i na Rzeszowskiej, i na Głogowskiej i na Kośnego i nikt nie chciał podjąć się serwisu mojego rowerku, a gość z Big Bike'a zawiesił działalność. W sumie to dobrze, że tak wyszło, przynajmniej jak sam to wszystko zrobię będę miał pewność co było zrobione a nie taki diabeł straszny jak go malują :mrgreen:

Pisiont Tszy Grosze pisze:Uszczelki mogą zmienić pracę zawieszenia w bardzo logiczny sposób. Obniżając siłę tarcia na goleniach. Inny materiał może być zastosowany.

Prosty przykład: damper, standardowo na shaftcie jest twardy oring (ten trzymający olej wewnątrz), po wymianie oringu na taki sam tylko z gumy o nazwie "Buna" praca oraz czułość poprawiają się nie do poznania.
Jeżeli przyjdzie czas na serwis mojego RC4 to zrobię to samo.
Niestety minusem tego jest obniżona żywotność uszczelki, co jest dosyć logiczne :)

W moim starym Manitou Swinger 6-way po takim zabiegu czułość poprawiła się o jakieś 100% (przy dużych uderzeniach nie ma różnicy), ale jakieś najmniejsze kamyczki etc.
Dzięki, o i już coś więcej wiem :wink:
KAMIL5000
Posty: 1
Rejestracja: 19.01.2015 15:14:14
Kontakt:

Post autor: KAMIL5000 »

Rowerek całkiem niezły, ale najlepiej mieć dwie maszyny: jedną do DH druga bardziej uniwersalną do enduro/FR. Serwis amortyzatorów zawsze warto zrobić.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości