[Vinrael] Dartmoor Wish 2013 + RS Lyrik RC2DH SA 2013

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Vinrael pisze:Muszel, dzięki wielkie za posta, już wszystko jasne oprócz jednego faktu - SKF robi jednoczęściowe, czyli jedna uszczelka dwuwargowa na samej górze zastępuje dwie - kurzową i olejową? Chcę się upewnić że dobrze to rozumiem.
dokładnie tak ;)

a śruba dziwnie skończyła... fabrycznie nie odkręcana? Nie serwisowałeś sam amora w trakcie sezonu? Tytan powinien być spoko ;)
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Śruba nie dotykana, pierwszy raz odkręcana w BFG - podobno już była pęknięta. Nie kwestionuję bo wiem że takie rzeczy się mogą zdarzyć. Zastanawiam się czy to nie od jakiegoś strzała (chociaż miejsce jest wybitnie dziwne).
Tytan powinien być spoko, jednak będę musiał albo skądś skołować noże zdatne do obróbki tytanu, albo oddać do tokarni gdzie takowe mają. To niestety może trochę potrwać, trochę kosztować, ale zobaczymy jak wyjdzie.

Na chwilę obecną Lyrik pozostaje bez zmian (oprócz naprawy regulacji powrotu), jeśli obecne uszczelki padną będę już szedł w stronę czegoś mniej 'oporowego' ;)

Dzięki wielkie Muszel za cierpliwe wytłumaczenie sprawy! ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Nie ma sprawy ;)
myślę, że Piotr nie skopałby tak sprawy i nie zerwałby gwintu. Musiało być coś fabrycznie nie tak. Też miałem damper u niego i pochwalić mogę :)

Jeszcze jedno... jak to było pierwsze rozebranie amora to już wiem czemu czujesz taką różnicę po serwisie ^^
RS i serwis "0" to podstawa. W moim było tyle oleju od nowości:
Obrazek

o, apropo uszczelek, tak wyglądają uszczelki w Lyriku, stan po rozebraniu od nowości przy serwisie "0":
Obrazek

Przypomniało mi się, że mam na pb takie zdjęcia. Szczęście, że nie zatarłeś go - a takie przypadki czytałem ;)

P.S. sorki za śmiecenie tematu, ale chyba rozmawiamy na temat ;)
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

No przecież taki widelec mam, więc temat jest dobry ;)
Nie obwiniam nikogo, też właśnie obstawiam wadę fabryczną albo właśnie jakiś super-randomowy strzał w regulację (chociaż nie przypominam sobie niczego takiego).
Właśnie podobno w moim egzemplarzu były dobre poziomy olejów, o dziwo...
Bardziej właśnie się martwiłem o ilość smaru na uszczelkach, i możliwe że to było problemem.
Ogólnie rzecz biorąc miałem ostatnio pod łapkami Marzo 888 RC2X 2007 rok, i tam czułość pracy mnie powaliła, ale z kolei miałem wrażenie jakby amortyzator był niedotłumiony. Dlatego celuję w czułość Marzo a tłumienie Rock Shoxa. Ma to sens? ;x
Z resztą dalej twierdzę - i będę twierdził - że za tą kwotę za którą ten widelec kupiłem (podejrzewam, że Ty Muszel też ;P) to świetny, lekki i całkiem dobrze pracujący amortyzator. Teraz chcę go po prostu jeszcze poprawić ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

nie wiem za ile kupiłeś, ale 3k to jednak worek kasy ^^ miałem przed Lyrikiem Monstera i też uważam że był niedotłumiony, chociaż po moim shimowaniu (i konsultacjach z Piotrem K) był znośny :P mimo wszystko potem w górach Lyrik znacznie lepiej wygładzał trasę i mniej bił po rękach. Lyrik jest fajny, ale jednak wolałbym coś z blokadą albo półblokadą i mógłby mieć lepszy zestaw uszczelek :D

P.S. chce już swój rower
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Ja dałem 'ciut' mniej za Lyrika, więc nie żałuję ani jednej złotówki ;)
Czekam na efekt końcowy Twojej Sody, też się nie mogę doczekać ^_^
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

P.S.

OFF TOP -ON-

Pike ma jednak jeszcze inaczej jak myślałem... ma jak SKFy i Manitou - jedna uszczelka z wargą kurzową i olejową, a pod nią gąbka. Moim zdaniem duża zaleta, bo po raz pierwszy olej smarujący amora ma szanse nasączyć gąbki ;)

Obrazek

OFF TOP -OFF-
skytex12
Posty: 244
Rejestracja: 30.12.2014 01:56:31
Lokalizacja: Pszów/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: skytex12 »

O co Wam chodzi z tym niedotłumionym amorkiem?
http://www.pinkbike.com/u/bizon1807/
Specialized Demo 8 2010 + Rock Shox Boxxer Team 2011
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Że Marzo mają w zwyczaju nadto się zapadać przy hamowaniu, i całkiem ostro się składają w bandach. Miałem też wrażenie że w niektórych miejscach wykorzystywały więcej skoku niż to było potrzebne. W każdym razie to było moje odczucie (po objechaniu kilkukrotnie 66 rc3 i krótkiej przejażdżce 888 rc2x).
Z Lyrikiem jest akurat na tyle dobrze, że pomimo faktu że jest mniej czuły na małe nierówności (chociaż zobaczymy jak będzie po ogarnięciu uszczelek - już po serwisie w BFG jest i tak dużo lepiej!) to podczas jazdy sprawia wrażenie bardziej zwartego - na jakichś bardziej korzenistych/kamienistych trasach ugina się na tyle mało że nie tracisz niepotrzebnie prędkości a jednocześnie wystarczająco dużo żeby nie biło po łapach.

Chociaż oczywiście trzeba powiedzieć, że zmiana kolejności shimów może robić robotę i można ustawić Marzoka tak jak się chce.

Od razu też mówię - to tylko moje odczucie i moje wrażenia z jazdy Marzo. Może niektórzy właśnie celują w taką pracę Marzoków i ja to rozumiem a także szanuję ;) Aczkolwiek RS zwyczajnie mi bardziej pasuje z wyżej wymienionych przyczyn.
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

W końcu jakaś normalna opona z tyłu, na Lublin spokojnie daje radę a jednocześnie przy 3 atmosferach opory toczenia są nikłe :)
Śruby tytanowe w mostku (4 śrubki obejmy kierownicy) z faktu że stare stalowe zaczęły wypływać rdzawym śladem z gwintu.
Śruba w widelcu kupiona oryginalna od Rock Shoxa. Tym razem stalowa, o dziwo, pomimo że seryjnie z widelcem była aluminiowa anodowana na czerwono (patrz kilka postów wyżej), ale pasuje i zapewne będzie bardziej wytrzymała więc nic nie mówię. Projekt wytoczenia tej śruby z tytanu poległ w gruzach. Czemu?
Nie mogłem znaleźć żadnej śruby tytanowej z takim gwintem (problem bo nie jest to gwint metryczny, obstawiam calowy ale nie miałem już siły sprawdzać), gdzie główka byłaby wystarczająco duża by dało się ją stoczyć w ten sposób, aby nie wypadało pokrętło powrotu.
Z kolei wytoczenie śruby z pręta tytanu było by cholernie uciążliwe ponieważ ten gwint jest dość długi, przez co jest duża szansa że w połowie gwintu uszkodziłby się nóż tokarski uszkadzając jednocześnie śrubę... Wtedy musiałbym ponieść koszt noża i materiału, aż w końcu może by się udało. W każdym razie takie było wytłumaczenie tokarza... No i nie oszukujmy się, cena się liczy ;)
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Zmiany w roku pańskim 2016!
Kierownica. Głównie. Otóż moja kierownica Dartmoor Nitro FR po 3 latach moim zdaniem osiągnęła kres wytrzymałości - więc dla bezpieczeństwa zadecydowałem zmienić. Plus na starej kierownicy zgarnąłem podpisy Godźka, Silvy, Bienve, Lemoine, Petra i reszty ferajny z Lublin Sportival (plusy posiadania wejściówki fotografa ;p) - więc trochę by było szkoda aby marker spłynął z pierwszym myciem roweru.

Sprawa wyglądała tak, że potrzebowałem czegoś o identycznych kątach, bądź bardzo podobnych. No, stwierdziłem że stopień w te czy we w te jestem stanie przeżyć. Plus, potrzebowałem czegoś z tą szerokością i wzniosem.
A, i odpadł pomysł białej kierownicy. Sentymenty sentymentami, ale białe - lakierowane - elementy to zło. Koniec, kropka.

Więc jakoś to, zrządzeniem losu, w końcu padło na kierownicę od NS Bikes.
Obrazek

Ogólnie karbonu w takim miejscu się zawsze trochę bałem, ale kiedyś tam stwierdziłem że dam NSowi szansę z tym włóknem. Jak tylko obrabuję bank bądź wykroję komuś nerkę.
Dostałem jednak okazję nie do odrzucenia, więc ją przyjąłem i o to jest - NS Monogram Plus 2016. Kolor limonkowy - niestety czarnego nie było. Choć nie żałuję - kolor jest mega.

Odnośnie wagi - 236g. Nie pomyliłem liczb. Kierownica 800mm szerokości. O dużym wzniosie. Mniej niż 2/3 wagi Darta. No więc spoko, może zejdziemy poniżej 14 kilogramów ;)

Zdjęcia roweru z nową kierownicą w pierwszym, tytułowym poście ;)

Poza tym jakieś pierdoły. Zmienione gripy (Bontrager Race Lite Plus MTB), opony kupione na góry (2x Maxxis Minion DHF 2.5 2ply 42a supertacky). W planach zmiana napędu, ale tutaj więcej informacji wkrótce ;)

[EDIT] Yyy no i na chwilę obecną kaseta i łańcuch(y) XT wpadły pod 9 biegów. Plus czekam na hak, bo okazał się 'troszkę' krzywy. A tak to już (mam nadzieję) na ten rok koniec zmian :mrgreen:
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Jeździłeś już coś na tej kierownicy? Czy zamontowałeś i rower oprawiłeś w ramke? :D
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

A ja zapytam o dwa słowa o napinaczu?
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Na kierownicy jeździłem, ale na chwilę obecną bez jakichkolwiek testów wybitnie terenowych. Tak to tylko kat po mieście w drodze z pracy do domu - schody, jakieś głupie skoki na flata z niskich schodów spokojnie wytrzymuje bez zająknięcia więc na razie jest okej. Ogólnie rurka jak rurka, na plus - trochę bardziej sztywna niż Nitro i lepiej tłumi jakieś malutkie drgania.

Jeśli chodzi o napinacz. Dobry, nawet bardzo dobry o ile ładnie ustawisz linię łańcucha i delikatnie skorygujesz odstęp klatek od backplate jakimiś podkładeczkami. Po za tym - głośny, ale nie ma jakiegoś problemu aby dolną klatkę zastąpić sliderem na łożysku. Nawet taki patent już miałem na rowerze, ale urwało się to całe kombinowanie i wróciłem do pierwotnego projektu ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości