Dark Owl-Wkrótce nowa polska marka na rynku ram rowerowych!

troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Dark Owl-Wkrótce nowa polska marka na rynku ram rowerowych!

Post autor: troyo »

Część z Was może już słyszała, część może nie. W ciągu najbliższych 2-3 miesięcy rusza nowa polska marka ram rowerowych! Dostępne będą 2 zjazdówki (tańszy jednozawias, droższy Virtual) oraz rama enduro. Na naszym rynku cennik dopasowany do polskich realiów.

O obecnym prototypie DH01 można poczytać w najnowszym, kwietniowym numerze magazynu BIKE oraz tutaj:

http://ride.io/news/dh01-home-build-downhill-bike/

Teraz troche info o modelach:

DH02

Obrazek
Materiały: spawana metodą TIG stal 4130 oraz Alu 7075 T651
Skok: 200 mm
Wsteczny ruch zawieszenia: 20 mm
Kąt głowki: 63 stopnie
Baza kół: 1215 mm
Inne cechy:
44 mm główka ramy
Zewnętrzne miski suportowe użyte do łożyskowania wahaczy
Osie obrotu o średnicy 24 mm
Bezpośrednie mocowanie hamulca w standardzie Post Mount 200
Elementy pośredniczące wykonane ze stopu aluminium 7075 T651
Waga: 3.9 kg


DHSP

Obrazek

Budżetowa rama DH z wysoko umieszczonym punktem obrotu, zaprojektowana według tych samych założeń co Prototyp DH01.
Materiały: spawana metodą TIG stal 4130 oraz 7075 T651 Alu
Skok: 200 mm
Wsteczny ruch koła: 20mm
Kąt główki: 63 stopnie
Baza kół: 1215 mm
Inne cechy:
44 mm główka ramy (rura sterowa Tapered możliwa do zamontowania przy użyciu zewnętrznej dolnej miski sterowej)
Zewnętrzne miski suportowe użyte do łożyskowania wahaczy
ISCG 05
Osie obrotu o średnicy 24 mm
Bezpośrednie mocowanie hamulca w standardzie Post Mount
Główna oś obrotu wykonana z Alu 7075 T651
Waga: 3.7 kg

EN01

Obrazek

Agresywna rama enduro zaprojektowana z myślą o powietrznych damperach oraz maksymalnej efektywności pedałowania, nie okupionego czułością zawieszenia!
Rozmiar kół: 27.5"
Skok: 165 mm
Wsteczny ruch koła: 15 mm
Kąt główki: 66 stopni
Kąt rury podsiodłowej: 74 stopni
Długość wahacza: 430 mm
Wysokość suportu: 335 mm (na oponach 27.5x2.3")
Rozmiar: L
Baza kół: 1190 mm
Reach: 460 mm
Stack: 600 mm
44 mm główka ramy (rura sterowa Tapered możliwa do zamontowania przy użyciu zewnętrznej dolnej miski sterowej)
Oś koła: 142x12 mm
Mufa suportu: 73 mm
Mocowanie przerzutki przedniej: Shimano E-Type/SRAM S3
ISCG 05
Bezpośrednie mocowanie hamulca w standardzie Post Mount 180
Zewnętrzne miski suportowe użyte do łożyskowania wahacza
Główna oś obrotu o średnicy 24 mm oraz elementy zawieszenia wykonane z Alu 7075 T651


O wszelkich aktualizacjach można się dowiedzieć z profilu marki na Facebook'u (strona www w przygotowaniu).:

https://www.facebook.com/DarkOwlBicycles
Adas^^
Posty: 230
Rejestracja: 06.02.2011 15:10:56
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Adas^^ »

Coś pięknego, czekam na ceny :D
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

Trzymam kciuki i życzę powodzenia w dalszym rozwoju. Jak wyżej - czekam na ceny.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Tańsza zjazdówka ~2750 z Manitou Revoxem.

Droższa zjazdówka oraz enduro ~4700 z Manitou Revoxem PRO/Swingerem Air PRO.
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Trochę mi to zalatuje ideologią Balfy/Appalache/Xprezo, a to bardzo dobrze :) Ten prototyp z artykułu na ride.io dość paskudny, ale zamieszczone tu modele wyglądają całkiem nieźle, zwłaszcza enduro.

Pomyśl tylko o jakimś zintegrowanym błotniczku na tulejki dampera, bo brać endurowa jest dość wrażliwa na tym punkcie ;) Chyba, że damper będzie w tym miejscu osadzony na łożysku?
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Wooyek, jednym się podoba, innym nie. Wszystkim nie dogodzę ;)

Endurak obecnie przechodzi gruntowne zmiany aby zastosować pełną rurę podsiodłową i umieścić damper zdala od błocka. Sama koncepcja jednak pozostaje bez większych zmian :)

Wszystkie ramy są obdarzone wysoko umieszczonym punktem obrotu oraz rolką prowadzącą łańcuch, tak jak przytoczona przez Ciebie Balfa. Kogo jak kogo, ale Ciebie chyba do tego rozwiązania przekonywać nie muszę :D
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Dobre ceny, trzymam kciuki za sukces! Planujesz jakieś testy/prezentacje ?
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Boogiel, tak. Będę na bieżąco informować, gdzie będę z rowerem/rowerami. Właściwie to zamierzam zacząć sezon w przyszłą niedzielę (29go) na Żarze. Jakby ktoś chciał się podmienić rowerami i przejechać na proto, to zapraszam :)
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re:

Post autor: Wooyek »

troyo pisze:Endurak obecnie przechodzi gruntowne zmiany aby zastosować pełną rurę podsiodłową i umieścić damper zdala od błocka. Sama koncepcja jednak pozostaje bez większych zmian :)
Czyli mocowana do oczka dampera podkowa a'la Specialized? To by było spoko rozwiązanie. Przy pełnej rurze pamiętaj tylko o dziurze na sztyce stealth ;)
troyo pisze:Wszystkie ramy są obdarzone wysoko umieszczonym punktem obrotu oraz rolką prowadzącą łańcuch, tak jak przytoczona przez Ciebie Balfa. Kogo jak kogo, ale Ciebie chyba do tego rozwiązania przekonywać nie muszę :D
Ano, dlatego napisałem, że nawiązania bardzo dobre :)
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: troyo »

Wooyek pisze: Czyli mocowana do oczka dampera podkowa a'la Specialized? To by było spoko rozwiązanie. Przy pełnej rurze pamiętaj tylko o dziurze na sztyce stealth ;)
Obyło się bez żadnych podkówek :)

Obrazek
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

kozacko wygląda. Jak ze sztywnością? Czy jeszcze nie wypuściłeś żadnej endurówy na testy?
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

No i ładnie :)
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Póki co trwają przygotowania do produkcji, rozmowy z zakładami obróbki itd. Endurak jeszcze nie powstał, ale bazując na obliczeniach o wiotkość bym się nie martwił ;)
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Nie masz tam przypadkiem kolizji przy ugięciu?
Załączniki
EN02_zpsyxhqfqj6.png
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Sokół, to jest jedynie model przedstawiający wersję z pełną rurą podsiodłową, cały ten obszar finalnie będzie rozwiązany w inny sposób, więc bez obaw ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości