Witam wszystkich,
Kilka tygodni temu zacząłem składać nowy sprzęt na nadchodzący sezon.
Nie będę wchodził w szczegóły, ale natknąłem się na problem podczas zakładania widelca do ramy. Rama to nowy dartmoor hornet 2015, stery dartmoor blink - z bieżnią redukcyjną, jedyne czego mi brakuje to amortyzator którego jeszcze niestety nie mam. Ale z racji tego że wszystko poza wspomnianym amortyzatorem już mam to chciałem na próbę wsadzić stary amortyzator z innego roweru - XCRa z rurą sterową 1 1/8, i tu się zaczyna problem. Bieżnia redukcyjna ze wspomnianych sterów nie osadza się do końca ( patrz załączone zdjęcia ). I tu moje pytanie, czy po prostu ten xcr jest jakiś dziwny , czy tak będzie w przypadku każdego amortyzatora z rurą sterowa 1 1/8 ? Przy koronie w xcr jest zgrubienie lekkie, w poprzednim rowerze posiadałem stery ahead ze znaną każdemu bieżnią pod łożyska kulkowe - również przedstawioną na zdjęciu. Próbowałem założyć również obie bieżnie, ale jak na moje oko coś tu nie gra. Nie spotkałem się nigdzie na forum z problemem że bieżnia redukcyjna nie chciała się dobrze osadzić na rurze sterowej. Może mi ktoś powiedzieć w czym jest problem ? Myślę że opisałem problem w miarę zrozumiale .
Pozdrawiam
Link do zdjęć : http://zapodaj.net/7d0e142aff37a.jpg.html
http://zapodaj.net/2900156b8ae68.jpg.html
http://zapodaj.net/6fa44b88b6ac3.jpg.html
Stery redukcyjne ( dartmoor blink ) - problem z bieżnią
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 23.03.2015 18:56:41
- Kontakt:
Z tego co widzę, to wsadziłeś bieżnię na sterówkę i chcesz żeby weszła do końca. Nie tędy droga. Bieżnię trzeba nabić na sterówkę, gdyż ma siedzieć ciasno, a nie wchodzić do końca bez oporu. Jeżeli starą bieżnię wkładałeś palcami bez problemu, to była wadliwa, rozepchana, natomiast ta ze sterów Dartmoora jest w porządku. Poczekaj na nowego amora i nabij ją najlepiej przez jakąś rurkę, tak, żeby wchodziła równomiernie i prostopadle do sterówki.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 23.03.2015 18:56:41
- Kontakt:
Stara bieżnia jest w porządku, żeby ją założyć bądź zdjąć trochę trzeba się nagimnastykować. Wiem że każda bieżnia ma siedzieć ciasno, bo inaczej nie miało by to sensu, ale tu się trochę zdziwiłem, bo naprawdę ciężko było nową bieżnię osadzić bliżej korony, a jak się oparła mocniej to wolałem nie kombinować, żeby czegoś nie rozwalić. Ale dzięki za wyjaśnienie problemu, po zakupie nowego amortyzatora zrobię jak mówcie .
różnie to jest... maksymalna grubość sterówki w różnych amortyzatorach nieznacznie różni się od siebie. Ta sama bieżnia może na jeden amortyzator wchodzić z niesamowitym oporem a na drugi wejść palcami - sam tak nawet miałem. Więc lepiej czekaj na nowego amora 
P.S. raz byłem zmuszony delikatnie rozpiłować bieżnie od środka bo za nic by nie weszła.

P.S. raz byłem zmuszony delikatnie rozpiłować bieżnie od środka bo za nic by nie weszła.
Przede wszystkim daj smar na sterówke w miejscu nabijania bieżni. Wiele ludzi tego nie robi i dziwią się czemu tak ciężko idzie. A reszta to jak już wyżej koledzy powiedzieli, ma wchodzić ciasno, nabijaj za pomocą rurki która najdzie na sterówke. Widziałem też sposób na delikatne popukiwanie młotkiem w bieznie z każdej strony żeby weszła, ale alu bieżnie można w ten sposób pokrzywić i wychodzi wtedy dupa. Lepiej zrobić to normalnie, rurką 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości